Toon posts:

Master of Magic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat het meesterlijke spel Master of Magic is vrijgegeven. Dit betekent dus: gratis te downloaden.

Vraag is of dit waar is, en waar ik dit dan zou kunnen doen?
Het is alweer een tijdje geleden, en ik weet niet veel meer af van het spel / de makers.

Iemand meer info??

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Vrijgegeven betekend volgens mij nog steeds niet dat heet freeware is. Check de FAQ maar eens.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Topicstarter
Vrijgegeven heb ik zelf maar even als term gebruikt; point is...
Een collega zei dat het spel gratis te downloaden was. Weet iemand hier iets van?

Morgen zie ik die bewuste collega weer, dus dan zal ik zowiezo eens vragen waar hij het gedowned heeft.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op woensdag 23 januari 2002 13:18 schreef Jaxe het volgende:
Vrijgegeven heb ik zelf maar even als term gebruikt; point is...
Een collega zei dat het spel gratis te downloaden was. Weet iemand hier iets van?

Morgen zie ik die bewuste collega weer, dus dan zal ik zowiezo eens vragen waar hij het gedowned heeft.
Ja, moet je doen, en plaats dan ff een linkje (als dat mag van de faq :?) Dat spel was wreed. Is dat vervolg nog in de maak, of staat dat in de ijskast :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het weet, post ik het hier. Als het legaal is tenminste. :)
Ik wil je niet blij maken met een "dooie mus", dus ga er voorlopig even van uit dan het NIET gratis is te downen, ok? :D

Deel 2 weet ik niet zoveel van af, maar je zou zeggen dat het wel tijd wordt, 80 jaar na dato. >:)

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik geloof dat deel 2 gecancelled is... :(

Maar gelukkig komt Master of Orion III er nog wel :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, had ik nog iets van gezien op een of andere site. Maar het spelen met mythical creatures, middeleeuwse praktijken en spells trekt me toch meer. :)
Ouderwets he.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zoals beloofd, de locatie.
Mijn collega heeft in google gezocht op
master of magic download

je kan naar www.theunderdogs.com gaan, daar is het te vinden.

Ik heb iets gelezen van abandonware, waardoor het programma nu legaal te downloaden is. :)

Veel plezier voor degene die het nog eens gaan spelen.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Goed spel destijds :P

...

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Goed spel nog steeds. Ik heb hem weer opgeduikeld uit de oude doos. Nu nog even mijn gigasnelle Pentium75-16MB systeem op orde brengen (geluidskaart-isa vinden en dos weer vinden) en dan kan ik weer genieten van oude klassiekers.

Ik noem maar even op:

Dark Legions
Doom 1 (ultimate version)
Doom 2
Lost Vikings
Master Of Magic
Pac In Time
Pinball Fantasies
Pinball Mania
Psycho Pinball
Settlers 1
Syndicate
Warcraft 1 & 2
X-COM 1 & 2

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Pewwy
Op donderdag 24 januari 2002 09:51 schreef Jaxe het volgende:
master of magic download

Ik heb iets gelezen van abandonware, waardoor het programma nu legaal te downloaden is. :)

theunderdogs.org werkt beter :)

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 24 januari 2002 09:51 schreef Jaxe het volgende:
master of magic download

Uit de FAQ
Maar, maar... Abandonware dan? Al die ouwe proggies en OSsen als Paint Shop Pro, Wolfenstein3D, DOS 4 en Windows 3.11 mag toch wel?
Nee. Een programma is pas vrij te kopiëren als de fabrikant dat zelf expliciet aangeeft. Ondanks het feit dat bijvoorbeeld Microsoft geen support meer op Windows 3.11 geeft, is het geen software die zomaar verspreid mag worden. Dus linkjes naar dergelijke programma's mogen ook niet, tenzij de maker ervan zelf aangeeft dat het vrij verspreid mag worden. Dit gebeurt echter zo goed als nooit dus laat het wel even duidelijk 'merken' als je een legaal abandonwarez 'iets' hebt. Een argument als "het staat op de site waar ik het gevonden heb dat het mag" is dus NIET geldig.

Verwijderd

Topicstarter
Luister eens.. Ik weet er eigenlijk niets van. Ik hoor een collega praten over "vrijgegeven / abandonware". Ik vraag aan hem of het spel dan gratis en LEGAAL is te downloaden. Hij (en anderen) zeggen mij "ja".
Ik copy paste de link en down hem. De site ziet er ook legaal uit moet ik zeggen.
Ik heb geen zin om heel de mikmak uit gaan zitten pluizen; ik dacht een aantal mensen gewoon even een plezier te doen. Ik wil even duidelijk maken dat ik dus niet warez aan het promoten ben.

Mocht het inderdaad nog niet geheel legaal zijn om de boel te downloaden, dan hierbij rectificatie.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Mij maakt het in principe niet uit, want ik heb hem zelf ook niet legaal. Maar het kan zijn dat de heren en dames modjes er over struikelen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik neem aan dat als ik het bij het verkeerde eind heb, en dat het inderdaad duidelijk een kwestie van warez is, dat deze thread dan wel gesloten zal gaan worden.
Maar goed, degene die geinteresseerd zijn kunnen de boel uit gaan pluizen. :)

Sorry voor eventueel ontstane verwarring.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Geeft niks, het is en blijft een meesterlijk spelletje.

"demi-god adamantium halfling slingers rulen big-time" :D

• Pewwy
Op donderdag 24 januari 2002 14:24 schreef Jaxe het volgende:
Tja, ik neem aan dat als ik het bij het verkeerde eind heb, en dat het inderdaad duidelijk een kwestie van warez is, dat deze thread dan wel gesloten zal gaan worden.
Maar goed, degene die geinteresseerd zijn kunnen de boel uit gaan pluizen. :)

Sorry voor eventueel ontstane verwarring.
De games die op die site staan zijn toch vrijgegeven :? Ik ben in ieder geval blij met deze game, thanx ;) Misschien dat we het aan een modje moeten vragen :?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker een meesterlijk spelletje! "Zo maken ze ze niet meer" ;)
Ik moet wel zeggen dat het allemaal ver weggezakt is zeg! Die termen die je rondstrooide roepep gelukkig wel herinneringen op. 8-)
En ik zie dat de topic toch wat mensen "geholpen" heeft. Heb ik ook weer een goede daad gedaan hehe.
Maar goed, ben benieuwd of een modje hier achteraan gaat. Ben er best benieuwd naar.
Kan niet wachten tot ik kan spelen, maar nu eerst ff terug naar websphere.. :Z
Pagina: 1