Toon posts:

Booten meerder HD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aanwezige HD's in oude systeem :

drive I: C: E: F: bevat Win95 DOS en progs
drive II: D: G: bevat data

Vereisten nieuw systeem
P4 met DDR of RDR ram. Oude software dient intact te blijven daar opnieuw installeren niet mogelijk is. Op nieuwe systeem dient Windows XP te worden geïnstalleerd (dit vereist een nieuwe en grotere HD)

Mogelijkheid 1:
Beide HD's ombouwen en inbouwen derde supersnelle 60Gb HD met volgende partitionering als doel

Drive III: C: E: F:

Vermits er zich ook nog een DVD lezer en een CDR-W in het systeem bevindt dienen er 5 IDE apparaten te worden aangesloten. Standaard zijn er dit maar 4. Er zijn uiteraard mobo's met 4 IDE stekkers maar dit beperkt het aanbod Welke zijn aanbevolen in dit geval? (Soyo???).
Zijn er andere mogelijkheden (extra insteekkaart)en welke hardware raad U dan aan.

Mogelijkheid 2:
Maak drive I removable. Indien aanwezig start op van drive I; indien niet start van de ingebouwde drive III. Maar wat gebeurt er met de logische toekenning van de driveletters indien alle drie de HD's aanwezig zijn?
Doet dit euvel zich ook niet voor bij mogelijkheid 1?
Is het misschien mogelijk een van beide opstart-HD's hidden te plaatsen en zo-ja hoe?
Kan dit misschien via een bootmanager (met behoud van data)en zo ja dewelke?

Mogelijkheid 3:

Installeer alleen drive III. Gebruik een bootmanager om de gewenste indelingen te maken (2 x C: E: F:)(D: G: gemeenschappelijk). Kan dit en welke bootmanager beveelt U dan aan?
Hoe kan men best de gegevens van de oude HD's overbrengen naar de partities op de nieuwe HD en indien soft vereist welke beveelt U aan?

Met vriendelijke groeten
Roland

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ghost image maken van alle partities op je oude drives, backuppen.
Nieuwe pc installeren met 1 partitie voor XP.
XP installeren, bootmanager installeren.
Oude partities terugzetten op nieuwe grote HDD.
Met bootmanager de bootopties instellen, klaar.

Of systeem eerst helemaal installeren, oude HDD's er ff aanhangen en direct partities copy-en naar ongepartitioneerde ruimte op nieuwe hdd.
Bootmanager activeren, instellen. klaar.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 20:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] >> [forum=21]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Als ik het goed begrijp wil jij die hdds uit het oude systeem in het nieuwe zetten en booten.
Ik denk dat dat tegenvalt, vooral zodra andere processoren en chipset gebruikt worden.
Ooit een keerjte een hdd uit een AMD gehaald en in een celeron bak gezet.
Nog nooit een windows installatie zo hard op zijn bek zien gaan.

Verwijderd

[offtopic]
als je op een p4 win95 wilt draaien moet je wel een patch gebruiken.
win95 heeft 1 of andere beveiligings test met opstarten, en die doet een p4 te snel ofzo
ik dacht ik meld het even voor het geval je ut niet wist ;)
[offtopic]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik sluit me aan bij terw_dan, als je je oude programma's op je nieuwe systeem wil gaan draaien, krijg je echt problemen, omdat je hardware totaal veranderd is. Wil je de hele handel stabiel krijgen is opnieuw installeren echt de enige optie, iets wat je toch zou moeten als je hdd een keertje zou crashen.

Ik zou kiezen voor optie 4, netwerkkaartje in oude en nieuwe machine, nieuwe software op nieuw systeem, oude rommel lekker op het oude bakje laten pruttelen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1