HP JetDirect EX

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Hallo allemaal,

Ik heb gratis een HP Jetdirect EX gekregen. leek me leuk om die draaiend te krijgen.

Ik dus aansluiten dat ding, op mijn hub met een Smoothwall server. Probleem:

Hij zegt steeds:
"BOOTP in Progress" als je een test pagina afdrukt.

Ik maak dus gebruik van DHCP dus hij zou eigenlijk een IP adres moeten krijgen.

Hij heeft gewerkt. maar hoe krijg ik hem nu draaiend?

Maarten

Verwijderd

Is vrij gemakkelijk, gewoon de bijgeleverde software installeren en het apparaat configureren, alle protocollen uitschakelen behalve TCP/IP, en ik zou adviseren om géén DHCP te gebruiken maar een statisch (vast) IP Nummer... Dit alleen vanwege de ervaringen die ik ermee heb...

Succes,

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

true.
In principe zou je 'ie gewoon met DHCP werken. Volgens mij heeft dat ding 2 instel mogelijkheden.
Nl. BootP en DHCP, dus ik den je dat BootP gewoon ff mot disablen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

en als je de software niet hebt, wordt het misschien een probleempje, want downloaden kan niet vanaf hp en als je ze mailt zeggen ze dat je die van hun moet kopen |:(

Verwijderd

Of je stuurt mij effe een mailtje.. :7

Verwijderd

en telnet/frontpanel natuurlijk, maar je kunt als je w2k s of as draaid toch gewoon een bootp servertje voor ff aanmaken, dan kun je hem daarna om configureren.
Op woensdag 23 januari 2002 12:35 schreef Koffie het volgende:
true.
In principe zou je 'ie gewoon met DHCP werken. Volgens mij heeft dat ding 2 instel mogelijkheden.
Nl. BootP en DHCP, dus ik den je dat BootP gewoon ff mot disablen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, dat is met Telnet te configgen (moet 'ie wel en IP hebben :P )
Maar ik zie dat bmannien 'm voor je heeft.
Toch vreemd, want de software krijg je er gewoon bij en nu zou je 'm moet kopen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
Je kent ook ff naar zo'n ding telnetten en ff wat instellingen zitten veranderen. kent soms erg handig zijn.

edit >> standaard zitten die krengen op 192.0.0.192

Advanced sheep-counting strategies

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

moet je ff informatie zoeken op hp.com
info over die directjet em te "resetten" (dan krijgt 1 192.0.0.2 d8 ik) en dan kom je verder

zo heb ik een hp laserjet 5000 aan de praat gekregen met detwerk

• Flappie
maar ik geen gebruiks aan wijzing ofozw
helemaal niks!

• Flappie
oke jongens,

Vanaf mijn windows 2000 machine kan ik wel printen door het DLC protecol toe te voegen.

Maar ja, hoe fix ik dit in Windows 98?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
het programma HP Jetadmin moet je zo kunnen downloaden.
Als je eenmaal verbinding hebt op de een of andere manier (DLC of ipx of...) dan kan je ook tcp/ip instellen met jetadmin.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:46 schreef paulhekje het volgende:
het programma HP Jetadmin moet je zo kunnen downloaden.
Als je eenmaal verbinding hebt op de een of andere manier (DLC of ipx of...) dan kan je ook tcp/ip instellen met jetadmin.
Hp Jetadmin is niet meer bij Hp te downloaden. Hp Webjetadmin (oid) wel. Dat draait alleen onder NT en W2000.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn nogal wat versies van de JetDirect-kastjes.
De redelijk antieke JetDirect EX die (1 parallelle poort) ik heb kan niet met een terminal worden geconfigureerd (geen aansluiting voor), en ook niet via de JetAdmin-tools.
Hij heeft ook een NVRAM (was er vroeger wel apart voor te krijgen), dus alle instellingen verdwijnen als sneeuw voor de zon als de stroom eraf gaat.
Printen vanuit Windows NT gaat direct zonder configuratie via het DLC-protocol.
Zodra ik via TCP/IP wil printen is de reden daarvan dat ik vanaf een UNIX-systeem print (Sun, HP, SGI), en op allemaal zijn dus bootp en tftp geconfigureerd voor dit dingetje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
hier staat nog een oude versie van Jetadmin: http://www.virtuel.net/Download/files/utils/hpja95en.exe

bovendien moet bijna elke systeembeheerder die oude cd's nog wel hebben liggen. ze werden jarenlang meegeleverd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 23 januari 2002 13:24 schreef maartenb het volgende:

Maar ja, hoe fix ik dit in Windows 98?
hp.com

ff zoeken
ik heb ze ook gevinden (en nee ik weet de url's niet)

/edit
aaah gevonden :)
voor:
Microsoft Windows Me/95/98 (TCP/IP and IPX)
Novell NetWare 3.x, 4.x, and 5.x. (IPX)
http://www.hp.com/cposupport/networking/software/ja255en.exe.html

en

Microsoft Windows 2000/NT 4.0 (TCP/IP and IPX)
Novell NetWare 3.x, 4.x, and 5.x. (IPX)
http://www.hp.com/cposupport/networking/software/ja256en.exe.html

ja255en.exe (win98) heb ik gebruikt om de printer via Novell
te laten printen , maar via win98 kan ook :)

• Flappie
Hallo,

Ik kom er toch niet helemaal uit hoor.

ik heb het zo:

@Home verbinding
|
Server (Smoothwall)
| |->Printer Server
Hub -->
| |-> PC1 (windows 2000)
|-> PC2 (windows98)

Ik heb het DLC Protecol geinstaleerd. Ik kan de printer wel toevoegen en kan printen (met de windows 2000 PC)

Maar ja, dat kloten ding van HP krijgt dus geen IP nummer toegewezen en zegt steeds:

BOOTP in Progress

Wat nu?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

eem "cold" reset.. dan krijgt i een default ip (192.0.0.192 dacht ik) en kan je em telnetten/configen

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Emmm ok,

Is toch de donkergrijze HP box!??

Harde reset: Spanning eraf - testknop indrukken en vasthouden - spanning er weer op (blijf vasthouden!!) - effe 10 seconde vasthouden en loslaten.

Als DHCP dan nog niet werkt, dan kun je wellicht dmv de regel:
arp[spatie]-s[spatie](ip adres wat je wilt)[spatie](mac adres gescheiden door streepjes, staat op box bijv. 00-40-01-41-ac-d5)[enter]

Nu zou ie te pingen moeten zijn, dus ook telnet!!

Dan is de rest ook te configgen. Met behulp van "/" en "?"

:7

/edit
Op een winnt4 server gebruik ik altijd Microsoft TCP/IP printing. Enne die HP jetadmin is leuk om 'm te configgen, daarna die bagger er meteen weer af gooien. Werkt klote. Als ie een ip adres heeft, gewoon via de microsoft weg aansturen, bijv. met DLC inderdaad.
/edit

Verwijderd

ik heb ook een probleem met een jetdirect ex. Krijgt ook geen ip-adres en is ook niet te vinden met de software. Als ik hem via arp een ip geef, en ik laat dan een testpagina printen heeft ie hem nog niet gepakt. Hij is ook niet te vinden via telnet en ping.
Wel vind de web jetadmin het mac adres, maar daar kan ik daar ook niets mee, want verder vindt ie niets.
Als ik een dhcp lease maak in m'n adsl-router dan krijgt hij volgens mij dat ip wel, maar dan begint hij allemaal pagin's uit te printen dat hij niet kan resetten, en staan er allemaal getallen en zo op die pagina's. Ook is het lampje van fault dan oranje.
Hoe moet ik het oplossen?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. zou je daar niet even een nieuwe topic voor starten :?

Laat dat ding via de JetDirect zelf meteen een testpagina starten.
En anders hang je 1 PC en de printer op een hub, en laat de JetDirect software scannen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.