[java] snelle collections.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op zoek naar een paar snelle collections. bv primitive collections zodat je niet elke keer de overhead hebt van wrapper creaties.

ik heb net de common collections van apache doorgekeken en heb niet veel interessant daartussen gevonden. ObjectSpace collections heb ik ook al bekeken en daar zat ook niet veel interessants tussen.

anders is het misschien een idee om met zijn allen wat te maken..

ojee.. het zoveelste gedoemde project :)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 23 januari 2002 12:02 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben op zoek naar een paar snelle collections. bv primitive collections zodat je niet elke keer de overhead hebt van wrapper creaties.
Ehh, volgens mij weet ik hier te weinig van. Ik ken wel die synchronisation en immutable wrappers, maar die zijn toch optioneel?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Alarmnummer
Op woensdag 23 januari 2002 13:06 schreef Bobco het volgende:

[..]

Ehh, volgens mij weet ik hier te weinig van. Ik ken wel die synchronisation en immutable wrappers, maar die zijn toch optioneel?
Yep (je weet er dus wel iets van af :) ) Daarom gebruik ik HashMap ipv HashTable en ArrayList ipv Vector als ik geen synchronisatie nodig heb.

Maar als je primitieve types in een collection wilt plaatsen moet je er een wrapper om doen.

Vandaar dat ik eigelijk op zoek ben naar wat snellere structuren.. en naar nog een paar andere, zoals bv een many key hashtable.

• Alarmnummer
ik ben hier net trouwens tegen aan gelopen.
http://www.javacollections.org/

• Alarmnummer
Op woensdag 23 januari 2002 13:44 schreef Alarmnummer het volgende:
ik ben hier net trouwens tegen aan gelopen.
http://www.javacollections.org/
en deze voor de primitive types collections en andere collections..
http://www.sosnoski.com/opensrc/

• Alarmnummer
mbravenboer:
ik neem aan dat jij dit ook leest :) zou men geen collection kunnen maken met generics en primitive types?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 23 januari 2002 13:14 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]
Maar als je primitieve types in een collection wilt plaatsen moet je er een wrapper om doen. Vandaar dat ik eigelijk op zoek ben naar wat snellere structuren.. en naar nog een paar andere, zoals bv een many key hashtable.
Op die manier... Wrappen van primitieven in objecten is voor mij nog altijd een van de rare kantjes van Java. Bedankt voor de links trouwens, zit vast wel iets bruikbaars bij.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Alarmnummer: mbravenboer: ik neem aan dat jij dit ook leest :)
Yep, had alleen geen behoefte om te reageren (tot nu ;) ).
zou men geen collection kunnen maken met generics en primitive types?
Nee, wat dat beteft blijven ze consequent: je kunt primitieven niet gebruiken als parameter van een geparameterizeerde klassen. Uiteraard zijn er nu al geparameterizeerde collections, maar die kan je dus niet inzetten om primitieven op een efficiente manier te gebruiken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
Op woensdag 23 januari 2002 15:57 schreef Bobco het volgende:

[..]

Op die manier... Wrappen van primitieven in objecten is voor mij nog altijd een van de rare kantjes van Java. Bedankt voor de links trouwens, zit vast wel iets bruikbaars bij.
Er staan wel wat leuke dingen tussen en hij ook nog wat zitten babbelen op JavaOne :) Vooral die collections voor primitieve waarden
Yep, had alleen geen behoefte om te reageren (tot nu ).
Speaches houden :) Maar heb wel voor je gestemd :)
Pagina: 1