How to become a Game-tester...

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Dit vraag ik me al een tijdje af...
Het beroep van Gametester word vaak beschreven als een jongensdroom.
Toch moet het mogelijk zijn om aan zo'n baantje te komen, door eerst:

• Betatester te zijn,
• Gamerevieuwer, (er zijn genoeg gamesites waar je vast voor reviews kan schrijven)
• Programming-guru, maar Ik kan niet programmeren.

leek me leuk om hierover te brainstormen met jullie.
Hoe word je nou Spelletjetester?!?

En

Hoe word je Game-Designer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 12:07

drice

Loading...

Je kan je bij Blizzard inschrijven voor beta tester van warcraft3. Moet je alleen wel in USA wonen.
Als reviewer moet je gewoon gaan schrijven naar die game bladen. Je ziet wel eens staan dat je het kan proberen bij hun.
En voor programming guru zou ik maar gaan proggen.

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor Westwood beta tester, kreeg ik een mail terug dat ik geslecteerd was.
Maar niks meer van gehoord :(

Ja das eigenlijk wel HET werk.

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 10:44
Serieus game testen is echt geen leuke job hoor jongens.. denk effe wat verder na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Laatst online: 13-06-2023
nouw alles in de gaten houden meestal zijn er public tests waar je je voor in kan schrijven westwood heeft er ook een gehad.

En voor games reviewer wat denk je van een game reviewen en dan insturen naar alle hande bedrijven die hierin doen.
Probeer wat mods en dat soort zaken dingen die ze zelf in eerste instantie niet zouuden doen, heb je meer kans dat ze het plaatsen.

proggen kan je het beste beginnen als mod-proggen of bot coder ofzo. Met een hoop ervaring en vaardigheden wil het wel lukken.

Heb je uiteindelijk een leuke cv opgebouwd insturen die hap naar zoeveel mogelijk bedrijven. Niet te veel tegelijk want ze hebben no wel eens onderling contact en massa sollicitaties houden ze meestal niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 23 januari 2002 12:59 schreef poohbeer het volgende:
Serieus game testen is echt geen leuke job hoor jongens.. denk effe wat verder na.
Lijkt mij ook.. tis niet ff een spelletje spelen en dan weer een ander spelletje...
Je moet denk ik alle mogelijkheden van het spel allemaal apart proberen, hele maps testen, spel op verschillende systemen proberen etc

Gaat volgens mij veel tijd in zitten... misschien zoveel dat je als het spel uitkomt geen pc meer kan zien :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Op woensdag 23 januari 2002 12:56 schreef Da_RoNiN het volgende:
Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor Westwood beta tester, kreeg ik een mail terug dat ik geslecteerd was.
Maar niks meer van gehoord :(

Ja das eigenlijk wel HET werk.
Ik ben officieel Neocron Beta teste :O ...
Toe ik de Cd kreeg had ik nog Cable Wanadoo Basic (Niets dus voor MMORPG). En nu ben ik de cd kwijt.
Revieuws heb ik wel een keer geschreven.. werd zelfs naar me gevraagd.. maar werd niets geplaatst. site is ook alweer weg :( .

Programmeren is niet echt mijn passie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Game tester is inderdaad een saai beroep hoor, sure, het lijkt ok, want je mag lekker een nieuwe game spelen, maar je moet hem echt tot op het bot uitspelen. En dan nog een keer of duizend.

Ik doe dat ook wel eens, want is ook deel van mijn werk ;)
Maar believe me, het is geen fun..

lator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Op woensdag 23 januari 2002 13:03 schreef Ryzer het volgende:
Hallo,

Game tester is inderdaad een saai beroep hoor, sure, het lijkt ok, want je mag lekker een nieuwe game spelen, maar je moet hem echt tot op het bot uitspelen. En dan nog een keer of duizend.

Ik doe dat ook wel eens, want is ook deel van mijn werk ;)
Maar believe me, het is geen fun..

lator..
wat doe je dan voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 23 januari 2002 13:05 schreef DeX het volgende:

[..]

wat doe je dan voor werk?
Officieel tester van patience :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Op woensdag 23 januari 2002 13:07 schreef Marv het volgende:

[..]

Officieel tester van patience :+
Lucky Fuck ! >:)

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
WHEHE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gamerevieuwer, (er zijn genoeg gamesites waar je vast voor reviews kan schrijven)
Ik heb voor diverse Nederlandse (games) bladen/sites artikelen geschreven en geloof me soms is het geen pretje. Dead lines, stress, geen leuke games spelen etc etc..
Maar het is over het algemeen heel erg leuk :) Belangrijk is het niet te onderschatten! Je moet wel degelijk goed verhalen kunnen schrijven...

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
game tester is minder, maar game -developer lijkt me dan wel weer gaaf daarentegen. Als je het goed kan tenminste

Er was een keer een programma op TV over zo'n game-designer, testter en wat je voor bepaalde functie moet kunnnen. Maar hij zij ook dat je eerst tester wordt, en in de loop van de tijd krijg je steeds belangrijker taken

www.dperry.com is de link

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
en om nog even antwoord te geven op deze vraag:
Gewoon het initiatief nemen! Bladen/websites mailen! Maak een review van een spel dat je erg leuk vindt en stuur dat op. Je weet maar nooit ;)
:Y)

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betatester worden bij een bedrijf is gewoon werk maar moet je er wel dagelijks heen en er in de buurt wonen. Ik heb is 2 dagjes bij XIII Hooligans gebetatest, best lache werk hoor maar niet mijn dagelijkse roeping. Je hebt ook nog de public beta's waar je thuis op je pc met meestal de internetopties kan testen. Dit heb ik gedaan bij C&C Renegade bijvoorbeeld, en Global Ops, maar dat zoog heel hard aars dus heb ik niet echt veel gedaan. Renegade is wel een hele goede game aan het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

Op woensdag 23 januari 2002 13:31 schreef IDtenT het volgende:
en om nog even antwoord te geven op deze vraag:
[..]

Gewoon het initiatief nemen! Bladen/websites mailen! Maak een review van een spel dat je erg leuk vindt en stuur dat op. Je weet maar nooit ;)
:Y)
Idd dat en een hoop geluk
Stuur je review naar alle game sites die je kent desnoods nog wat naar de makers (er is vast wel iemand die het leest :)).
Het kan geen kwaad als je het toch al geschreven heb.

In die computerwereld gaat het om contacten zodra je een paar mensen kent begint de bal vanzelf te rollen (tenzij je een of andere echte freak ben).

Ik heb persoonlijk vet mazzel gehad en werk nu bij Infogrames :) maar daar heb ik ook mijn hele leven spelletjes voor moeten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zit in betagroep van Project IGI 2, geloof dat in mei eerste demo komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op woensdag 23 januari 2002 11:51 schreef DeX het volgende:
Dit vraag ik me al een tijdje af...
Het beroep van Gametester word vaak beschreven als een jongensdroom.
Toch moet het mogelijk zijn om aan zo'n baantje te komen, door eerst:

• Betatester te zijn,
• Gamerevieuwer, (er zijn genoeg gamesites waar je vast voor reviews kan schrijven)
• Programming-guru, maar Ik kan niet programmeren.

leek me leuk om hierover te brainstormen met jullie.

En

Hoe word je Game-Designer?
Ik werk mee aan SAS een vette mod voor UT (zie http://www.planetunreal.com/sas/ )
Contact me maar op icq vertel ik alles wat je wilt weten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook wel gametester willen worden *zucht*
maar voor een gamesblad schrijven lijkt me ook wel kwel :)
Pagina: 1