Mitsui cd's

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Hallo tweakers,

Als ik het goed gelezen en gehoord heb zijn dit toch wel DE schijfjes.

Maar kan iemand mij vertellen waar ik deze (op het web) kan kopen ? ?
De search heb ik al gebruikt net als pricewatch tvergeefs gebruikt vandaar dat ik het maar op deze manier probeer.

Ik wil er namelijk een zooi aanschaffen :)

Specs

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-04 13:27
IMHO zijn Tanyio Yuden (of zoiets) nog altijd de allerbeste (if that's what you mean). En anders Verbatim, Kodak of Philips Silver Premium...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
Bij www.opussupplies.nl verkopen ze mitsui's, zijn echter niet goedkoop.

• Le_Freak !
Op woensdag 23 januari 2002 11:53 schreef GarBaGe het volgende:
IMHO zijn Tanyio Yuden (of zoiets) nog altijd de allerbeste (if that's what you mean). En anders Verbatim, Kodak of Philips Silver Premium...
Ja ik bedoel Mitsui cd's,en waar ik die kan kopen.

(wat betekent IMHO ?)

Specs

• Le_Freak !
Weet iemand nog andere adressen ? ?

Specs

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

-Stef-

Slainthe!

Goed gehoord. Mitsui zijn DE schijven. Te krijgen bij de eerder genoemde opussupplies. Is trouwens ook de online zaak dus dat komt goed uit.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
http://www.salisbury.nl/

kan je ze ook krijgen

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mitui is inderdaad erg goed. Philips gebruikt deze voor de Silver Premiums. Sommige partijen komen van Taiyo Yuden, deze zijn volgens mij minstens even goed.

Ik heb ze iig besteld bij http://www.cdrwinkel.com/ (die Taiyo Yuden's dan).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 19:30 schreef _Martijn_ het volgende:
Mitui is inderdaad erg goed. Philips gebruikt deze voor de Silver Premiums. Sommige partijen komen van Taiyo Yuden, deze zijn volgens mij minstens even goed.

Ik heb ze iig besteld bij http://www.cdrwinkel.com/ (die Taiyo Yuden's dan).
Klopt. Philips Silver Premium 74 wordt nog door Taiyo Yuden gemaakt, de 80 minuten-versie voorheen ook, maar is later vervangen door Mitsui.

Mitsui en Taiyo Yuden zijn met afstand de 2 beste die je kunt hebben. Mitsui's zélf koop ik niet vanwege de gruwelijke cellofaanverpakking en het hoesje van de CD die eruit klapt wanneer je het doosje opendoet. Philips Silver Premium heeft dit niet, en zijn net zo goed Mitsui's.

• Le_Freak !
Op woensdag 23 januari 2002 19:22 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
http://www.salisbury.nl/

kan je ze ook krijgen
klopt die link wel ?

Specs

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 01:47 schreef Le_Freak ! het volgende:

[..]

klopt die link wel ?
Ja, wel even verder klikken hè. Dat lijkt me toch duidelijk.

• Le_Freak !
Op donderdag 24 januari 2002 02:10 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Ja, wel even verder klikken hè. Dat lijkt me toch duidelijk.
Sorry hoor maar ik klik me gek, dus wat jij nou bedoelt ?

Specs

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 02:15 schreef Le_Freak ! het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik klik me gek, dus wat jij nou bedoelt ?
Ga met je muisje op enter staan en klik op het knopje.
Vervolgens met je muisje naar cd recordables en hier klik je weer op het knopje. En als je Mitsui ziet hoef je nog maar een keer te klkken en je bent er.....
Hiep hiep hiep HOERA !!!!!!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
deze zijn volgens mij minstens even goed.
Lol... Zekers... (NOT!)

Mitsui zijn gewoon DE CD-Rs, dr is geen andere CD-R (behalve die van Mitsui zelf) die hier in de buurt qua kwaliteit.

Zowel op korte termijn als op lange termijn (6+ jaar) blijven Mitsui's gewoon bruikbaar.

Een bekende van mij heeft een Autoradio die erg kieskeurig is qua CDs (zelfs originele!) en CD-Rs (overslaan e.d.) alleen de Mitsui's werken perfect, ook de backups van de originelen.

Mitsui is 1 van de weinige fabrikanten die kwaliteit in een hoog vaandel heeft staan. Vandaar dat deze CD-Rs ook duurder zijn dan de 'consumenten' CD-Rs. Vandaar dat Mitsui niet overal te krijgen is, omdat ze vaak alleen Professioneel gebruikt worden. (In tegenstelling tot andere CD-Rs die ook met het woord 'Professional' prijken).

Mitsui wordt vaak gebruik als referentiemedium bij tests en wordt alleen ge-evenaard door hun gerelabelde producten.

Dus let wel even op als je in het volg beweert dat Tayo Yuden (:r) 'net zo goed' zijn als Mitsui. Dit is dus absoluut NIET het geval.

Ik heb hier andere merken liggen en die beginnen na een jaar al (ook zichtbaar!) af te takelen (read errors e.d.) terwijl de Mitsui's zelfs na 6 jaar geen krimp vertonen.

Kortom: Je betaalt iets meer, maar je krijgt er ook een hoop voor terug.

P.S.: Ik gebruik ook alleen Mitsui CD-Rs en sinds kort ook DVD-Rs. Ik ben ZEER tevreden over beide.

Je zult geen spijt krijgen van je aankoop, als je budget niet uitmaakt.

Succes!

• EXX
  • Laatst online: 16-04 13:23

EXX

EXtended eXchange

Ik kocht ze vroeger altijd bij de Regenboog. Ze kostten pakweg EUR 16 per doos van 10. Ze staan igg niet op hun internet pagina, dus ff bellen of ze ze nog hebben.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Norrod :X verkocht voorheen ook altijd Mitsui's
Maar check voor verkooppunten anders ff Pleiswotsj

Staat vast wel het 1 en ander tussen.
Ik ben ook van mening dat mitsui's goed zijn, maar idem geld voor de Philips lijnen, ook nog nooit klachten over gehad.

• Le_Freak !
Op donderdag 24 januari 2002 02:25 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Ga met je muisje op enter staan en klik op het knopje.
Vervolgens met je muisje naar cd recordables en hier klik je weer op het knopje. En als je Mitsui ziet hoef je nog maar een keer te klkken en je bent er.....
Hiep hiep hiep HOERA !!!!!!
Nogmaals, (zucht) zoals ik je al probeerde te vertellen die link doet het niet !!!!

klik er zelf maar eens op.

Oh ja sundead, zoals je kunt lezen heb ik al op pricewatch gekeken maar daar staan ze niet tussen :)

Specs

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:02 schreef Le_Freak ! het volgende:

[..]

Nogmaals, (zucht) zoals ik je al probeerde te vertellen die link doet het niet !!!!

klik er zelf maar eens op.

Oh ja sundead, zoals je kunt lezen heb ik al op pricewatch gekeken maar daar staan ze niet tussen :)
Dan weet ik het ook niet meer. Bij mij doet hij het (nog snel ook met m'n modempje).
In het boekje v/d regenboog staan ze wel. Er staat op=op bij. dus waarschijnlijk gaan ze uit de collectie.

Verwijderd

Tadaaaaaaaaaaaaa. Hier zijn ze (hoe voor de hand liggend hè. Die naam duikt hier ook 10 x per dag op).

http://www.opussupplies.nl/

• Le_Freak !
Het is echt ongeloofelijk maar er is zo moeilijk aan te komen.
Ik heb sinds kort een Plextor 24 speed en las dat Mitsui in Juni 2001 schijfjes op de markt hebben gezet geschikt voor 24 speed.

Na een aantal merken te hebben uitgeprobeerd (Platinum,Kodak,DDD,Sony,TDK,More en nog een paar) weet ik nu zeker dat ik voor de allerbeste ga. :9

Natuurlijk zitten in bovengenoemde merken best goede tussen dus ga daar nou niet over discussieren maar ik ga voortaan voor Mitsui. ;)

Dus als iemand nog een goede tip heeft voor me waar ik ze kan krijgen dan zou ik daar heel blij mee zijn.

Groeten Le_Freak

Specs

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:18 schreef Le_Freak ! het volgende:
Het is echt ongeloofelijk maar er is zo moeilijk aan te komen.
Ik heb sinds kort een Plextor 24 speed en las dat Mitsui in Juni 2001 schijfjes op de markt hebben gezet geschikt voor 24 speed.

Na een aantal merken te hebben uitgeprobeerd (Platinum,Kodak,DDD,Sony,TDK,More en nog een paar) weet ik nu zeker dat ik voor de allerbeste ga. :9

Natuurlijk zitten in bovengenoemde merken best goede tussen dus ga daar nou niet over discussieren maar ik ga voortaan voor Mitsui. ;)

Dus als iemand nog een goede tip heeft voor me waar ik ze kan krijgen dan zou ik daar heel blij mee zijn.

Groeten Le_Freak
Zoals ik al zei www.opussupplies
Eens een keer google advanced search gebruiken (alleen nederlandse text selecteren levert nog eea op).
Zo nou ben je wel genoeg geholpen dacht ik zo.

Verwijderd

Mmm, als ik zo de uitslag van de Cd test, eind 2001, uitgevoerd door PC active zie, komt Mitsui op de 14e plaats en Memorex op de eerste. Zie topic van 24-01, 01.10 uur van Bobbert.
Wat dacht je daarvan?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:37 schreef exter het volgende:
Mmm, als ik zo de uitslag van de Cd test, eind 2001, uitgevoerd door PC active zie, komt Mitsui op de 14e plaats en Memorex op de eerste. Zie topic van 24-01, 01.10 uur van Bobbert.
Wat dacht je daarvan?
Heb ik ook gelezen maar gebruikers ervaringen moet je niet uitvlakken hoor. Een kennis van mij heeft die Octron cdr's uit Duitsland meegenomen (DM 1.-). Die zijn vrij goed getest maar van 10 stuks lieten er zich 3 niet eens branden. Zo'n test = prima maar niet zaligmakend.

Verwijderd

In de test van de Consumentenbond van vorig jaar kwam Memorex op de tweede plaats, en Sony op de eerste.
Nou kun je wel zeggen dat zo'n test niet zaligmakend is, en daar heb je ook wel gelijk in, maar als een bepaald merk bij meerdere testen goed uit de bus komt, dan zegt dat toch wel iets.
Ik zou bijvoorbeeld de merken die het slechtst scoren niet kopen.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:53 schreef exter het volgende:
In de test van de Consumentenbond van vorig jaar kwam Memorex op de tweede plaats, en Sony op de eerste.
Nou kun je wel zeggen dat zo'n test niet zaligmakend is, en daar heb je ook wel gelijk in, maar als een bepaald merk bij meerdere testen goed uit de bus komt, dan zegt dat toch wel iets.
Ik zou bijvoorbeeld de merken die het slechtst scoren niet kopen.
Nee nee, dat wil ook helemaal niet zeggen. Maar ervaringen van gebruikers zijn ook feiten waar je niet aan voorbij kan en Mitsui gebruikers zijn blijkbaar erg teverden ook wat duurzaamheid betreft. Ikzelf heb ook adhv deze test de Parrot cdr's gekocht. 1 goede test, 2 = Taiyo Yuden en daar zijn heel veel tevreden gebruikers van.

Verwijderd

Ach, er zijn meerdere merken goede CDR's je moet alleen het kaf van het koren weten te scheiden, ik heb bijvoorbeeld de Lifetec CD's van de Aldi geprobeerd, de eerste doos van 20 stuks ging goed, van de 2e doos mislukte ca 70%.
Heb nu Memorex, daarvoor Kodak, Sony en TDK en van deze merken is er nog nooit 1 mislukt. :)
Pagina: 1