Tweakers,
Na wat struinen op GoT kwam ik wat topics tegen die mogelijk met dit probleem te maken hebben. Deze is alleen net ff anders denk ik en nergens staat een oplossing die werkt.
Wat is het geval? Daarnet was ik even in de bios om wat settings te veranderen (overclocken). Namelijk net een XP ge-unlockt (niet van mij) en die moest dus even getest worden
Alle mp's dus geprobeerd en alles werkte. (de 1600+ haalde 1722Mhz met een vcore van 1,8
, helaas is het niet mijn proc
). Ik wilde dus nog hoger gaan aangezien er nog speling was. Nadat ik de bios uitging--> Niks meer...
Ik dacht dus: Proc dood. Dus ik kijken, maar alles was nog goed (pfieuw
).
Ik heb het volgende gedaan:
-CMOS clear -->niks
-Batterijtje eruit -->niks
-CMOS clear met stroomkabel erin-->niks
-Alle fans checken-->niks
-Kijken of het reset knopje niet vast zit (gebeurd wel eens)-->niks
-Heel erg kwaad worden, bijna huilen, pc nog 1 laatste keer aan.... GVD hij doet het!!!
Ik snap er dus geen bal van. Hij hing ook een keer in de bios trouwens. Soms gebeurd het wel eens dat hij niet boot als je save&exit doet in de bios. HDD led+power led blijven dan branden en monitor staat standby. Even resetten en hij doet het weer, maar nu dus niet
Nu is het vage dat het soms wel en soms niet gebeurd. Wie heeft er tips of ervaringen?
Specs:
XP 1600+
Abit KR7A-Raid
256MB no name
Maxtor 40gig
GF2Pro
SCSI kaart
NIC
Modem
SBlive plat.
BIOS versie:6N (6G ook geprobeerd/gehad, zelfde probleem)
Nog even dit: Met de bios 6G had ik dit probleem ook, maar boote hij wel na een reset
Na wat struinen op GoT kwam ik wat topics tegen die mogelijk met dit probleem te maken hebben. Deze is alleen net ff anders denk ik en nergens staat een oplossing die werkt.
Wat is het geval? Daarnet was ik even in de bios om wat settings te veranderen (overclocken). Namelijk net een XP ge-unlockt (niet van mij) en die moest dus even getest worden
Ik dacht dus: Proc dood. Dus ik kijken, maar alles was nog goed (pfieuw
Ik heb het volgende gedaan:
-CMOS clear -->niks
-Batterijtje eruit -->niks
-CMOS clear met stroomkabel erin-->niks
-Alle fans checken-->niks
-Kijken of het reset knopje niet vast zit (gebeurd wel eens)-->niks
-Heel erg kwaad worden, bijna huilen, pc nog 1 laatste keer aan.... GVD hij doet het!!!
Ik snap er dus geen bal van. Hij hing ook een keer in de bios trouwens. Soms gebeurd het wel eens dat hij niet boot als je save&exit doet in de bios. HDD led+power led blijven dan branden en monitor staat standby. Even resetten en hij doet het weer, maar nu dus niet
Nu is het vage dat het soms wel en soms niet gebeurd. Wie heeft er tips of ervaringen?
Specs:
XP 1600+
Abit KR7A-Raid
256MB no name
Maxtor 40gig
GF2Pro
SCSI kaart
NIC
Modem
SBlive plat.
BIOS versie:6N (6G ook geprobeerd/gehad, zelfde probleem)
Nog even dit: Met de bios 6G had ik dit probleem ook, maar boote hij wel na een reset