Toon posts:

Probleempje met PHP en forms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

als je een formulier laat verwerken door een PHP pagina dan worden zijn alle ingevulde gegevens van het formulier beschikbaar via variabelen die dezelfde naam als het veld van het formulier hebben.

Ik heb nu alleen een formulier meerdere checkboxes gemaakt die allemaal de naam "Onderdeel" hebben (maar veschillende values). Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen uit "single", "dubbel", "mix". Als ik nu bijvoorbeeld single en dubbel aancheck, en dan in de php pagina "print("$Onderdeel"); typ dat levert dit alleen "single" op terwijl ook dubbel aangeklikt is. In Javascript kun je door Onderdeel[0], Onderdeel[1] etc. wel de afzonderlijke keuzes bereiken. Is dit in php ook mogelijk. $Onderdeel[0] werkt daar niet (werkt wel maar levert alleen het eerste symbool van de variabele op).

Alvast bedankt.

Verwijderd

Volgens mij niet, je kunt wel NAME="Onderdeel[]" gebruiken (waardoor alle aangeklikte checkboxes in de array $Onderdeel belanden)

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

TheDane

1.618

vul in je formulier bij name= "Onderdeel[]" in

dan returnt ie een array, en kun je met php wel Onderdeel[0] en [1] etc verwerken

edit:
te laat ;)

Verwijderd

ik heb ditzelfde weleens met java gedaan.
werkte perfect.
dus misschien zit er iets fout in je php code?
want volgens mij moet het gewoon werken.. :)

edit:

zonder de name bijv. "naam[]" te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

door bij name="Onderdeel[]" in te vullen lukt het met $Onderdeel[0], $Onderdeel[1] etc. wel.

Alleen nu werkt mijn Javascript niet meer :'(

Die maakt al gebruik van Onderdeel[] etc. En dat zou nu dus Onderdeel[][] moeten worden maar dat werkt niet.

Verwijderd

kunnen we zo niet oplossen, hebben we je js script nodig, het ligt er helemaal aan hoe je de vars gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals ik,

ik heb een formulier genaamd "formulier" (hoe orgineel). Ik heb meedere checkboxes genaamd "Onderdeel". Met Javascript kan ik kijken of bijvoorbeeld de tweede checkbox is aangevinkt, en wel door

formulier.Onderdeel[1].checked;

Omdat ik nu echter de naam van de checkbox in "Onderdeel[]" heb veranderd, omdat ik dan in de php pagina die het formulier verwerkt de gegevens in een array krijg, werkt de bovenstaande regel Javascript niet meer. Ook de volgende regels werken niet:

formulier.Onderdeel[][1].checked;
formulier.Onderdeel[0][1].checked;

Hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 17:29 schreef Breakout het volgende:
Nogmaals ik,

ik heb een formulier genaamd "formulier" (hoe orgineel). Ik heb meedere checkboxes genaamd "Onderdeel". Met Javascript kan ik kijken of bijvoorbeeld de tweede checkbox is aangevinkt, en wel door

formulier.Onderdeel[1].checked;

Omdat ik nu echter de naam van de checkbox in "Onderdeel[]" heb veranderd, omdat ik dan in de php pagina die het formulier verwerkt de gegevens in een array krijg, werkt de bovenstaande regel Javascript niet meer. Ook de volgende regels werken niet:

formulier.Onderdeel[][1].checked;
formulier.Onderdeel[0][1].checked;

Hoe moet ik dit oplossen?
eerst de JS posten, dan kunnen we kijken of de fout niet gewoon daar in zit. En of je dat niet anders kan aanpakken.

Verwijderd

En dan wordt het een W&G vraag.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 19:37

Super_ik

haklust!

volgens mij kan het niet met php, waarom noem je die dingen niet optie1 en optie2, of gewoon waar ze voor dienen.
dan kun je in je code lekker makkelijk
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if($single){
  echo "single";
}
if ($dubbel){ 
  echo "blaat";
}
?>

enzo doen, lekker makkelijk

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1