Toon posts:

waar te koop autolader Canon S30 dig. camera?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar autolader te koop is, en/of wat de prijs van zo'n geval is. Het hoeft niet perse een canon autolader te zijn. Alternatieven mogen ook!(ik ben niet handig, dus zelf maken is geen optie)

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;-(

Verwijderd

Bij Conrad verkopen ze van die dingen die je 12V omvormen naar 220V voor in de auto... ik dacht vanaf ongeveer f 60,- :? wat ik laatst zag... Da werkt vaak goed en kun je je gewone lader er gewoon op aansluiten!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik heb op de conrad site gekeken, maar ik zou niet weten waarna ik moet zoeken. Om van 220v naar 12v om te vormen zoek ik een ...........?

Verwijderd

misschien verkoopt canon ze zelf
canon sales : 0235681600

Verwijderd

Ik heb 't ff opgezocht en zo'n ding heet een "Spanningsomvormer". :+ Bij Conrad zie ik er eentje in de catalogus staan voor €45,95 (EA-TWI-100-12, 12/230V) artikelnummer: 5115 73-60. Uitgangsvermogen = 80W. De wat duurdere hebben een iets hoger uitgangsvermogen (160W, 220W, 500W etc).

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

BaRF

bijna kerst

denk er wel aan dat je bij spannings omvormers er wel [i]in[/in] moet stoppen qua powerrr als wat je er uit haalt hè (8> Want wij verkopen er ook wat, maar bij de meesten moet je het niet proberen om hem even aan te zetten terwijl je motor uit staat, want dan is je acuutje zó leeg :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Kortom; Een spanningsomvormer van 12v naar 220v a 80 watt is geschikt om mijn li-ion batterijen van mijn dig. camera in de auto op te kunnen laden, zonder dat de accu van mijn auto leeggetrokken wordt. (ik neem aan dat tijdens het rijden de accu niet leeggetrokken kan worden)Als dit inderdaad zonder problemen mogelijk is, scheelt dat een hoop geld. Canon vraagt namelijk voor de auto oplader ongeveer 200 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht ten overvloede: Op de canon netstroom accu oplader (CB-2LTE) die ik bij mijn camera geleverd kreeg staat:
input: 100v-240v ~ AC 50/60Hz
0.17A (100V)- 0.10A (240V)
output: 8.4V ---- DC 0.5A

Kan deze lader dus zonder problemen aangesloten worden op de spanningsomvormer (12v-230v 80watt) in de auto?

Verwijderd

Afhankelijk van het vermogen dat eruit wordt getrokken zal natuurlijk sneller je gewone accu leeg zijn (vermoed ik), maar tijdens het draaien van de motor lijkt me dit inderdaad geen problemen op te leveren. Ik zag trouwens dat die van 80W een zgn. "trapezoide" wave-uitgang heeft, en de iets duurderen (vanaf f 150,- ongeveer) heeft een mooie sinusvorm, dus die zou iets stabieler moeten zijn voor audio/video apparatuur en hij levert ook wat meer vermogen. Wat ze er verder precies onder verstaan weet ik ook niet.

Ik wil er misschien ook eentje kopen voor me digitale videocam, want dan kun je altijd zonder problemen op vakantie tijdens het rijden je cam oplaaien! :P

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

vreemd dat deze draad niet langer is... humm in ieder geval wel nuttig om even omhoog te schoppen met wat info

heb net een GP Smart PowerBank aangeschaft (¤ 80,00) , deze werkt op 12V DC dus daarbij moest nog een Heavy Duty Car Converter (DC/DC) ; belangrijk van deze converter is dat deze 1800 mA kan afgeven ivm je NiHY (1800mAh) AA batterijen. Tezamen de somma van ¤ 95,00

Kon ook kiezen voor een 12DC naar 220AC echter blijken niet alle apparaten met een blok (want dat was deze van ¤65,00) spanning overweg kunnen (die met een sinus waren er niet en zijn vele malen duurder, voordeel is wel dat je er allerlei apparaten op kan aansluiten natuurlijk :) )

Overigens ook nog wel handig om te melden is dat de GP lader mijn batterijen in 65 minuten kan opladen.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

heb net de handel even getest (ja het is 3:15 !) en die meegeleverde batterijen van [url="http://www.gppowerbank.nl"]GP[/url] zijn ook prima in orde! even leeggeschoten met de camera en vervolgens in een uurtje opgeladen! aanrader!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

terug van vakantie en heb de lader goed kunnen testen

twee setjes van 4 1800mA NiMh meegenomen en 4 keer de lader gebruikt, lade in de auto de 4 stuks op binnen de 60 minuten! in totaal 450 foto's geschoten, met zeer intensief LCD gebruik wel te verstaan.

Pagina: 1