Temperatuur mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:16
Ik heb sinds kort mbprobe geinstalleerd en nu begint hij elke keer te piepen dat mijn mobo te warm wordt (dwz boven 40 graden celcius), is dit te laag ingesteld of moet ik me zorgen gaan maken?

ik heb:
AMD TB 1400
ABit KG7
256 MB DDR
creative GF2 pro
1 ata66 hdd 7200 rpm
1 ata100 hdd 7200 rpm
niks overklokt

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
40 Graden is meestal niet echt een probleem nee (probeer het wat hoger te zetten) het werkt toch altijd goed.

Wat je ook kan doen is je case beter koelen, maar ècht nodig is het niet (als je systeem stabiel is).

• Diotoir
gelukkig

ik stel hem wel wat hoger in

en hoe zou ik mijn kast extra kunnen koelen?
het is een hq08 en die heeft maar heel klein sleufje voorin voor lucht toevoer, en heb geen zin om gaten in mijn kast te gaan zagen. Lucht afvoer zit wel goed, er kunnen 2 80mm fans boven mijn voeding.

Of moet ik iets van een chipset koeler kopen ofzo, er zit standaard een heel kleintje op. Als ik die nu vervang door een orange orb ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik wel weet is dat die AMD TB1400 nog wel eens warm kan worden en dan problemen kan geven, wel een paar keer meegemaakt in de compuwinkel (maar dat waren temperaturen van 80oC)
Je kunt hem echter gewoon goed koelen, en 40oC valt best wel mee, die processor begeeft het pas boven de 80oC

• Diotoir
processor wordt iets van 55 graden

het ging meer om mobo temp

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Het gaat hier om de mobo temp, en dus niet over de CPU temp. En 40 graden voor de mobo temp is toch wel flink aan de hoge kant hoor.

Verwijderd

Misschien mis ik wat hoor, maar 40 graden?? Je mobo?? Das wel hoog hoor! Niet dat hij er stuk van gaat, maar het is wel hoog. Ik heb hier 27 graden om maar even het verschil aan te geven..

edit: obsidian was me voor..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 23 januari 2002 11:47 schreef Diotoir het volgende:
processor wordt iets van 55 graden

het ging meer om mobo temp
Dat kan ook. Wat voor koeler zit er op je CPU. Zelf wel eens meegemaakt met duronnetjes dat ze ontigelijk heet werden doordat de chipset te warm werd. Dit werd opgelost door er een PIII op te proppen.
Maar je kunt natuurlijk ook een casefan plaatsen (zo dicht mogelijk bij de chipset) of een slotkoeler gebruiken)

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yup,

De hitte golf blijft in de kast hangen, dus extra fan plaatsen om de hitte naar buiten te brengen.

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Jake
  • Niet online
55 is niet zo heet (voor AMD 1400), ook niet koud, maar omdat je niet overklokt is er niets aan de hand.

Ik had ook ~40 graden mobo temp totdat ik voorin een intake fan plaatste (nu is ~31-32 C), komt door 2 dingen denk ik:
- Koele lucht wordt nu wel aangevoerd
- Temp-sensor zit nu in de buurt van een fan :)

Het is duidelijk (voelbaar) koeler in me kast, maar als het zo veel zou schelen in me hele kast zou me proc-temp ook meer moeten zijn gezakt (dan ~1 graad). Ik deed het niet voor de proc temp, maar om de 'enorme' onderdruk te verlagen (wordt ie nu als goed is minder vies).

Als je geen mogelijk hebt voor een intake-fan, dan houdt het een beetje op. Outtake is leuk, maar wordt er nog steeds geen koele lucht aangevoerd, behalve dan door alle kieren (door de onderdruk) inclusief een "beetje" stof.

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 11:49 schreef terw_dan het volgende:
Zelf wel eens meegemaakt met duronnetjes dat ze ontigelijk heet werden doordat de chipset te warm werd. Dit werd opgelost door er een PIII op te proppen.
Dat lost idd je hitte probleem wel op, want P3 doet het niet op een duron moederboard :)

• Diotoir
dus toch een intake en outtake fan plaatsen

dan gaan we daar morgen maar eens naar op zoek, nog winkels (buurt van rotterdam) of merken die aan te raden zijn, ik wil dalijk niet naast een straaljager zitten

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 23 januari 2002 12:02 schreef Jake het volgende:

[..]

Dat lost idd je hitte probleem wel op, want P3 doet het niet op een duron moederboard :)
Ehh, correctie PIII koelertje, wel gewoon de Duron (|:( van mij)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit soort vragen zijn al erg vaak gesteld. Zoek even rond ajb.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.