Toon posts:

[Html & JS] Speciale frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het volgende maar ik kom er helemaal niet uit.
Ik wil een pagina met een aantal frames zoals hieronder is getekend:
|______________| Frame #1 Hoogte: 0%
|______________| Frame #2 Hoogte: 0%
|______________| Frame #3 Hoogte: 0%
|______________| Frame #4 Hoogte: 0%
|______________| Frame #5 Hoogte: 0%
| |
| | Frame #6 Hoogte: *
| |
|______________|
| | Frame #7 Hoogte: 30
|______________|

Maar nu wil ik als er in "frame #7" een knop wordt ingedrukt bijv, "knop 1", dat Frame #6 "0%" wordt, en frame #1 "*" wordt, en dat in het Frame "Titel" ook een andere pagina wordt geladen, het zelfde geld ook voor de andere frame's.

Dus dan kan ik met deze pagina meerdere pagina's van onze intranetsite bezoeken, en dan kan ik in frame #7 aanklikken met welke pagina ik wil werken!

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, zoniet zeg het dan ff dan leg ik het beter uit ;)

iedereen die tips heeft hoe ik dit moet doen is zeer welkom!

Het liefst maak ik dit natuurlijk met JavaScript, waar ik maar een klein beetje verstand van hebt.

Verwijderd

Lijkt me beter om 2 frames te gebruiken.

1 frame voor de navigatie (linkjes enzo) en het andere frame om de pagina's in te laden.

Jouw manier lijkt me behoorlijk nutteloos, aangezien je toch niet eens alles tegelijk kunt zien.
En het intranet is waarschijnlijk behoorlijk snel, dus ...

[edit]
en nog een frame voor de titel, mocht je dat willen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het liever NIET met 2 frame's omdat mensen binnen ons bedrijf een aantal applicaties over het intranet draaion (Ook bijv. Citrix), maar het is lastig voor de gebruikers om telkens als ze een andere applicatie moeten doen op het intranet dat ze dan telkens in moeten loggen, en als ik het op deze manier doet, is dit niet het geval, want dan kunnen mensen heel makkelijk over springen naar een andere applicatie waar de gebleven waren.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen wat ik bedoel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even anders uitleggen/vragen:

Ik heb nu onderstaande code:

<frameset rows="18,0%,0%,0%,0%,0%,*,27" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="titelbalk" src="titelbalk_leeg.asp" scrolling="no" noresize target="_self">
<frame name="applicatie1" src="applicatie1.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie2" src="applicatie2.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie3" src="applicatie3.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie4" src="applicatie4.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie5" src="applicatie5.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="bureaublad" src="bureaublad.asp" scrolling="no" noresize target="_self">
<frame name="startmenu" src="startmenu.asp" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" target="_self">
<noframes>
<body>
<p align="center">Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.<br><br>Bel a.u.b. met de ICT-HelpDesk op tst. 346</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>

Is het mogelijk om de waarde's in de regel rows="18,0%,0%,0%,0%,0%,*,27" te wijzigen ZONDER DAT DE PAGINA HOEFT TE REFRESHEN :?

Dus als er binnen het frame "startmenu" op een knop wordt gedrukt dat bijv, de regel:
rows="18,0%,0%,0%,0%,0%,*,27" veranderd in:
rows="18,*,0%,0%,0%,0%,0%,27" Zonder dat de pagina dus gerefresht hoeft te worden, dus met JavaScript oid.

Alvast bedankt voor de moeite

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://javascript.internet.com/navigation/change-2-frames-source.html

[search=javascript+frame+link]

Komt vaker voorbij.......

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

cutter, frames komen idd vaak voorbij, maar dit is een geval apart, hier wilt iemand de hoogte regelen. misschien dat dit werkt?
code:
1
<a href="javascript:void(0)" onClick="parent.framenaam.height=10">blaat</a>

het is maar een wild idee, misschien werkt het niet

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 13:59 schreef Prammenhanger het volgende:
cutter, frames komen idd vaak voorbij, maar dit is een geval apart, hier wilt iemand de hoogte regelen. misschien dat dit werkt?
code:
1
<a href="javascript:void(0)" onClick="parent.framenaam.height=10">blaat</a>

het is maar een wild idee, misschien werkt het niet
Inderdaad wil ik de hoogte regelen, en wat cutter zecht is alleen om de INHOUD van een frame te veranderen. Maar die code die Prammenhanger zecht lijkt er meer op wat ik zocht, maar helaas werkte dat niet(Ook geprobeerd in andere variaties te typen, maar dat lukte ook niet).

Ik denk dat er ook een stukje JavaScript op de framepagina moet staan, en dat ik die stuurt vanuit een ander frame. Maar ik zou NIET weten hoe dit moet.

Ik ben wel een aantal weken geleden op een site geweest die een nieuw venster opent van 100 bij 100 pixels, en die werdt met een JavaScriptje uit elkaar getrokken tot dat hij een andere maatvoering had. Ik weet helaas alleen niet meer welke site dat was, want anders kan ik DAT script omvormen.

Wie weet misschien een site waarop dit wordt gebruikt, of wie kan dit uit zijn hooft programmeren?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hmm, een frame moet je behandelen als een window toch?
dan zou het ook nog iets als dit kunnen zijn:
code:
1
<a href="javascript:void(0)" onClick="parent.framenaam.resizeTo('*','400')">blaat</a>

ook maar een idee hoor

www.jurgroessen.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dan gooit mr Webcrawler&Google er toch nog een linkje tegenaan :)
http://www.webreference.com/dhtml/diner/frresize/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 14:24 schreef cutter het volgende:
Dan gooit mr Webcrawler&Google er toch nog een linkje tegenaan :)
http://www.webreference.com/dhtml/diner/frresize/
Dat ziet er beter uit ja, ik geloof dat ik dat wel kan gebruiken *D

Eerst maar eens de code er af plukken :)

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET *D ;) *D ;) *D ;)

Hieronder de code van index.html:

<frameset ID=FrameHoogte rows="18,0%,0%,0%,0%,0%,*,27" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="titelbalk" src="titelbalk_leeg.asp" scrolling="no" noresize target="_self">
<frame name="applicatie1" src="applicatie1.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie2" src="applicatie2.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie3" src="applicatie3.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie4" src="applicatie4.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="applicatie5" src="applicatie5.asp" scrolling="auto" noresize target="_self">
<frame name="bureaublad" src="bureaublad.asp" scrolling="no" noresize target="_self">
<frame name="startmenu" src="startmenu.asp" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" target="_self">
<noframes>
<body>
<p align="center">Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.<br><br>Bel a.u.b. met de ICT-HelpDesk op tst. 346</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>

En hier de code voor in een pagina binnen je frame's:
<input type="button" value="Applicatie 1" OnClick="parent.FrameHoogte.rows='18,*,0%,0%,0%,0%,200,27'" name="OpenApplicatie1"><br>

En dan kunne de waardes achter rows= veranderd worden :)

Iedereen bedankt voor de hulp, en nu klopt het spreekwoord weer:
"Samen staan we altijd sterk"

Verwijderd

lang leve GoT :P
Pagina: 1