Toon posts:

eigenschappen van images in Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat je met document.images.naam.src een plaatje runtime kan vervangen Maar kan je ook andere eigenschappen veranderen runtime van een plaatje zoals document.images.naam.border ?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 11:12 schreef mboom het volgende:
ik weet dat je met document.images.naam.src een plaatje runtime kan vervangen Maar kan je ook andere eigenschappen veranderen runtime van een plaatje zoals document.images.naam.border ?
Ja hoor, met CSS, of eigenlijk DHTML kun je dat dynamisch veranderen, dat is dus terwijl de bezoeker aan het kijken is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 23 januari 2002 11:12 schreef mboom het volgende:
Probeer het eens zou ik zeggen.

/edit
Geef je image ook een id mee, dan kun je de style-properties ervan aanpassen, en daar zit ook het border-attribuut bij.

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik niet zo'n ster in javascript dus zou iemand me een voorbeeld kunnen geven.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 23 januari 2002 11:18 schreef mboom het volgende:
nu ben ik niet zo'n ster in javascript dus zou iemand me een voorbeeld kunnen geven.
Hmm.
code:
1
2
3
4
5
//IE4
document.all["idVanImage"].style.borderWidth = "2px";

//IE5+ && NS6/Mozilla
document.getElementById("idvanImage").style.borderWidth = "2px";

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

niet per se voor images, maar voor alles:
code:
1
2
3
4
5
6
function getProperties(obj) {
   var res = '';
   for(var i in obj) {
    res += i +' -  '+ obj[i] + '\n';
   }  alert(res);
}

aanroepen met getProperties(document.images['jeImage']) in dit geval. Zo kan je overal properties van uitlezen, en kom je achter dingen die je aan kan passen waarvan je niet eens weet dat ze bestonden :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1