Wie heeft ervaring met Start Inkt refillers?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik hoor zojuist van iemand dat http://www.start-europe.de/nl/index-nl.html een goed bedrijf zou zijn voor refill sets. Ze zouden goedkoop zijn, goede service en garantie bieden en het bijvullen zou zonder geknoei gaan.

Nu ben ik nogal huiverig hiermee na slechte ervaringen met nep cartridges van WeCare, dus wil ik voordat ik iets zou bestellen eens weten wie hiermee ervaring heeft.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je zin hebt in eeuwig geklooi met cartridges, kan je het doen. Zelf heb ik enkele navullers geprobeerd, en uiteindelijk alle zooi in de kliko getiefd, en de printer voor teveel geld verkocht.

Laserprinter gehaald, goedkope afdrukken, snel, mooi, maar geen kleur. (2de hands laserprinter hoeft niet veel te kosten)

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Ik heb een Hp Deskjet 710C en een tijd geleden ook zo'n refill set van start gekocht.
De eerste kleurencartridge heb ik een beetje teveel inkt erbij gedaan denk ik want die heb ik dus weg kunnen gooien.
Ondertussen al 2x kleur bijgevuld en 1x zwart en ik ben zeer tevreden !

• MinddiggerNL
Ik heb zelf ook de HP Deskjet 710c dus dat is fijn te horen!

Ik kan me voorstellen dat het een geklooi is normaal met bijvullen, maar er werd me gezegd dat het bij deze spullen van dit bedrijf niet echt een zooitje was.

Hoezo teveel inkt bijgevuld en kunnen weggooien? Is de afdrukkwaliteit (zwart en kleuren) even goed als met echte HP inkt? Ik heb nl. met die WeCare rommel paarse afdrukken gehad en ik vond dat de inkt erg slecht droogde.

• Michaelm
Tja...de eerste keer...

Bijgevuld...eerste pagina was goed en toen was er geen geel meer.
Schoonmaakprocedure van de HP werkset...geen geel.
Cartridge eruit gehaald gekeken en toen zag ik geen 3 streepjes meer daar onder, alleen maar wat gemengde inkt.
Normaal zie je daar de 3 kleuren van de inkt.
Daarom denk ik dus teveel maar ik kan ook wat anders fout hebben gedaan :)
Nu heb ik dus 3 sate stokjes...en dan prik ik ff in elk gat tot bijna onder en dan kan ik zien hoeveel inkt er nog inzit en dan krijgt de volste dus de minste inkt.
De eerste keer deed ik gewoon 3x 8ml ofzo.

En over de afdrukkwaliteit...ik vind het goed genoeg.
Maar ik print geen fotos ofzo. Alleen wat cdhoesjes en manuals en tekst enzo. Maar ik vind de kleuren goed.
Op die interexpo beurzen staan ze altijd die gasten van start.
Heb toen een kleur en zwart voor 100 piek gekocht en dat heb ik er zelfs ondanks die extra klerencartridge die ik gekocht heb toch al uit. En heb nog over voor minstens 2x bijvullen voor kleur en nog vaker voor zwart.

En over dat drogen...als ik cd hoesjes print doe ik dat dubbelzijdig en dan wacht ik wel altijd even als er veel donkere kleuren bijzitten.
Is me al eens vaker gebeurd dat het blad zich dan bij het naar binnen gaan in het midden als het ware opvouwt en da's niet zo gezond voor de printkop geloof ik en voor het blaadje zeker niet :)

<Edit> Maar ja, dat deed ik met de originele inkt ook, dat wachten.</edit>

• MinddiggerNL
aha...al met al dus positief daarover...die dingen die je noemt zijn vrij normaal idd ook met originele inkt...denk dat ik het toch maar eens ga proberen...kost me normaal fl. 170,- (nog in guldens dan) voor 1x kleur én zwart, dus dat is het proberen wel waard denk ik...zeker aangezien ik binnenkort een hp 960c krijg :) Dan boeit het toch niet of dit ding kapot gaat hehe...

• Michaelm
de 980 kost nog maar 25 <edit> euro </edit> meer in de pricewatch...daar ga ik ook voor als de inkt op is :)

• MinddiggerNL
Op vrijdag 25 januari 2002 01:09 schreef michaelm het volgende:
de 980 kost nog maar 25 <edit> euro </edit> meer in de pricewatch...daar ga ik ook voor als de inkt op is :)
ja kan best maar die 960c is al via een pc prive project besteld :)
Pagina: 1