K7S5A opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Na een maandje of wat zonder problemen begint m'n ECS K7S5A mobo nu af en toe kuren te vertonen. Als ik 'em aanzet start 'ie gewoon op, maar nadat ik m'n password heb ingevoerd en de desktop verschijnt wordt het scherm soms zwart, en start 'ie weer opnieuw op!
Ik draai op een verse W2K SP2 installatie, met de nieuwste mobo drivers, en kwa hardware (650Mhz Duron@866, 2x 256MB Micron pc133 cas2 sdram, amd goedgekeurde voeding en koeler, SBlive 5.1, Fireport40 SCSI, Kyro video) is er de laatste weken nix veranderd.
Iemand een oplossing hiervoor?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Heb je met je vingers in je PC gezeten? Draai even voor de zekerheid een memory test. Docmemory of memory86 ofzo.

Verwijderd

heb van de week zo'n mobo met duron 1000 gemaakt...bleef na boot telkens hangen..dus ik gebruik de search en kom tegen" stekker er uithalen..6 seconden powerknop indrukken en dan de spanning er weer op"...en ja hoor!! het werkte...nix crashen meer.. >:)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens iets minder te OC'en

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Mwah, denk niet dat het iets met overklokken te maken heeft, had em bij de eerste boot problemen vorige week teruggezet naar 650Mhz, maar het probleem ging d'r niet van weg. Bovendien is alleen de processor overclockt van een 100 naar een 133 Mhz fsb. Op m'n vorige mobo draaide m'n Duron met een veel kleinere koeler zonder problemen op 900Mhz.
Zodra de desktop bereikt is wordt het beeld soms zwart, en start 'ie gewoon weer opnieuw op.
Anyway, ik heb 'em nu extra vaak aan en uit gezet zonder problemen, dus misschien is het alweer opgelost. Blijf het een beetje vaag vinden, maar vooruit, het blijven computers hé ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke powersupply heb je? Neem anders een grotere :) Ook kun je proberen wat minder agressief te overklokken en minder agressieve BIOS settings te gebruiken.

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Grrr... Nou doet ie 't een week zonder problemen, beginnen gisterenavond de problemen weer. Ik krijg m'n computer als admistrator (wat ik normaal gebuik) helemaal niet meer opgestart. Als ik als guest inlog start hij wel gewoon op. Beetje vaag dus. Bovendien krijg ik nu telkens een foutmelding van WinMgmt.exe, maar blijft de computer wel gewoon draaien.

Oh, btw, de powersupply is door AMD goedgekeurd tm een 2000+ XP, dus dat zit wel goed denk ik.

Zou het kunnen dat het een softwareconflict oid is, want als ik als guest inlog is er een boel software niet beschikbaar, en start ie zonder problemen p.

Verwijderd

Windows 2000 reboot als er een fout optreed, dit ipv van het beruchte blauwe scherm. Deze optie kun je uitschakelen.
Waarschijnlijk gaat ie tijdens het booten in de fout

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Het probleem is dus dat 'ie wel opstart, na het inloggen flipt 'ie 'm pas. Dus als ik in W2K inlog (als admin, als guest doet ie het gewoon wel) wordt het scherm na een paar seconden zwart en start 'ie opnieuw op. Halverwege de w2k welkomstune kapt 'ie er dus mee.
Als ik als guest inlog start 'ie wel gewoon op.. maar geeft WinMgmt.exe zowat elke minuut een foutmelding. Ook de schijfcontrole controleert telkens schijf C en E als ie dus opnieuw opstart. Errug lekker allemaal dus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien heb je wat software draaien die alleen onder Administrator wordt uitgevoerd. Boot eens in safe mode en check je Startup folder of ergens in de registersleutel HKLM\Software\blabla\Run :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

weet je zeker dat je geheugen niet rot is? (kan ook pas een half jaar na aankoop kapot gaan...)

Ikzelf heb heel erg veel problemen gehad met een K7s5a, allemaal van die dingen die jij daar noemt. Het bleek uiteindelijk toch een fout mobo, nu heb ik een andere k7s5a en totaal geen problemen meer. Maar check eerst je RAM!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op zaterdag 26 januari 2002 14:12 schreef Daytona het volgende:
Oh, btw, de powersupply is door AMD goedgekeurd tm een 2000+ XP, dus dat zit wel goed denk ik.
goedkeuringen kloppen niet altijd vooral met coolertjes die soms je processor niet aan kunnen (mischien aleen goedgekeurt voor buiten of in de vriezer :P)

Verwijderd

heeft iemand al TV out gezegd ?

ik wel

*D
Pagina: 1