Is dit een veilige oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Ik heb een netwerk met een Win2K server.

In de win2k server zit een netwerkkaart met IP-adres 192.168.1.1. Deze kaart wordt gebruikt om de server te benaderen voor de interne pc's voor filesharing en printen, etc.

Er zit echter nog een kaart in. Nou zat ik te denken... Als ik die nou bijvoorbeeld 192.168.1.10 geef en in mijn router met NAT de poort 80 doormap naar 192.168.1.10:80 is dit dan een veilige webserver? Of kan er dan van buitenaf op mijn server gekloot worden?

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 20:48
Om te beginnen, niks is 100% veilig.
Maarre, dit zou moeten werken lijkt mij en als je alleen via port 80 naar je server van buiten af kan dan zou het redelijk veilig moeten zijn.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Als je in je router instelt dat ie alle http requests (poort 80 default) door moet sturen naar je server die alleen luistert naar poort 80 dan is dat vrij veilig ja.
Oke, niks is 100% veilig maar je zit dan dicht ik de duurt.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik snap het nut niet als ik eerlijk ben hoe krijg je internet binnen dan via die win2k server ??. Verder dat ip adres op die tweede netwerk kaart mag niet in het zelfde subnet zitten als de eerste netwerkkaart. Het kan wel maar dan heb wel een heel klein subnetmaskertje (255.255.255.248)op je netwerkkaart 1 staan. Als ik je vraag zo lees dan denk ik dat je een standaard subnetmasker hebt van 255.255.255.0

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Internet loopt via een router.
Het mooiste zou zijn om het tweede kaartje een ander subnet te geven, maar dan kan ie mijn router natuurlijk niet meer vinden.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waar ben je mee bezig als ik vragen mag dan kan hij mijn router niet meer bereiken :? . Ooit gehoord van een default route op een computer. Verder zie ik niet wat het probleem is. Je hebt op je server een webserver draaien en je bent bang dat mensen van het boze internet op je server komen. Don't worry lukt niet. Mensen kunnen van buitenaf nooit het ip adres van je server kiezen omdat er denk ik zon miljoen computers zijn met 192.168.1.1 als ip adres dit is namelijk de publieke reeks en is ook niet routeerbaar op internet.
Pagina: 1