Oud moederbord kopen... waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Hallo,

heeft iemand enig idee waar ik nog moederborden van het model Gigabyte - 6BXE kan kopen? B.v.d.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Computer beurzen >:)

Pc Discount ofzo.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 09:31 schreef Shaggy16 het volgende:
Computer beurzen >:)

Pc Discount ofzo.
ik heb er nu een aantal nodig helaas

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
ff gechecked in de pricewatch, maar het model wat je zoekt staat er niet in. Wel twee andere van de 6 serie. Misschien heb ja daar wat aan?

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 09:34 schreef Dino78 het volgende:
ff gechecked in de pricewatch, maar het model wat je zoekt staat er niet in. Wel twee andere van de 6 serie. Misschien heb ja daar wat aan?
Nee, want er staan hier zo'n 50 pc's met zulke mobo's en als ik er andere modellen mobo's in doe werken de ghost's niet meer..

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Op woensdag 23 januari 2002 09:35 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nee, want er staan hier zo'n 50 pc's met zulke mobo's en als ik er andere modellen mobo's in doe werken de ghost's niet meer..
Is het niet zo, dat als je de Ghost terugzet dat je dan alleen maar de nieuwe mobo drivers moet installeren?

Ik kan me herinneren dat ik wel eens een oude Ghost heb teruggezet op een nieuw systeem, en dat ik alleen maar wat drivers opnieuw moest installeren. 't is niet ideaal, maar het werk wel.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 09:35 schreef Kogando het volgende:

[..]

Misschien effe een maitlje naar Gigabyte sturen ofzo , misschien hebben die nog een paar van die dingen onder het stof liggen voor je :P.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 09:39 schreef Dino78 het volgende:

[..]

Is het niet zo, dat als je de Ghost terugzet dat je dan alleen maar de nieuwe mobo drivers moet installeren?

Ik kan me herinneren dat ik wel eens een oude Ghost heb teruggezet op een nieuw systeem, en dat ik alleen maar wat drivers opnieuw moest installeren. 't is niet ideaal, maar het werk wel.
Ja, dat weet ik wel ja.. Alleen dat is dus niet de bedoeling..

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

tweedehandsjes? plaats een advertentie in vraag en aanbod, kijk eens bij DKM automatisering, een imho goede winkel met postorder en veel gebruikt spul, etc etc.
Gewoon effe werk van maken en op een paar sites advertenties plaatsen dat je precies DAT type moederbord zoekt.

ieeeepppppp :P

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Als je een ander mobo met dezelfde chipset neemt hoef je toch geen drivers te installeren.

De meeste mobo's hebben niet eens drivers nodig (of ze zijn optioneel zoals bij VIA)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Quote Components is een distri van Gigabyte geloof ik, misschien dat zij je verder kunnen helpen... www.quote.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 23 januari 2002 09:57 schreef DiMension het volgende:
Als je een ander mobo met dezelfde chipset neemt hoef je toch geen drivers te installeren.

De meeste mobo's hebben niet eens drivers nodig (of ze zijn optioneel zoals bij VIA)
Jawel hoor.
Trek maar eens een hdd uit je AMDsysteem met via chipset en zet deze in een intel met intel chipset.
Als het nog stabiel wil werken worden er heel veel nieuwe drivers geinstalleerd.
Maar omdat dit automatisch gebeurd bij het installeren van het OS valt dit niet op.

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Alle hardware moet opnieuw gedetect worden ivm. een andere chipset.

Maar als jij er een vergelijkbaar moederbord met dezelfde chipset in doet, zou het zo moeten werken.

Zo'n moederbord met andere chipset heeft natuurlijk wel andere drivers nodig voor de IDE controller, de BIOS, etc...

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1