Toon posts:

[crystal] select distinct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met dat fantastische |:( crystal reports, hoe krijg je voor elkaar dat je een select distinct op een tabel kan uitvoeren, en liefst zonder een "SQL Expression" te gebruiken.

Crystal had zelf ook een oplossing maar die is zo lelijk dat ik hem weiger te gebruiken (plus dat ik het liefste geen "SQL Expression" wil.)
Solution:
Crystal Reports forbids changing only the first SELECT clause in the SQL
It does allow you to add another SELECT clause.

Here is a way to get Crystal Reports to do a SELECT DISTINCT:

1. Copy the entire SQL statement of the report and duplicate it.
Add a 'UNION' clause between the 2 SQL statements.

2. Modify the WHERE clause of the first SQL to say 'WHERE 0=1'.
If the SQL does not have a WHERE clause, add one. 'WHERE 0=1' makes the
first SQL a dummy SQL that does not select any records.

3. Modify the second SQL to read 'SELECT DISTINCT'. Since this
is the second SELECT statement in the SQL, Crystal Reports will allow
you to modify it and add the 'DISTINCT' word.

The final SQL should be like:

SELECT
<field list>
FROM
<table lis>
WHERE
0=1

UNION

SELECT DISTINCT
<field list>
FROM
<table list>
WHERE
<record criteria>

Verwijderd

Je wilt ... uhm .. een select distinct .. ok maar dus ..
zonder "sql expression" te gebruiken?

Hoe zie je dat precies voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je crystal reports kent maar daar kan je veel al klikkend oplossen.. Daarom is hier ook voor dit product gekozen. Ik kan nu wel alles met SQL expressions op gaan zitten lossen maar volgens mij is dat niet noodzakelijk, plus dat de onderhoudbaarheid voor normale beheerders dan helemaal weg is.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Welke versie gebruik je?
Ik zelf zit hier al dagen te ploeteren op versie 8; en het is idd niet echt leuk nee :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier zeven, maar daar wordt je absoluut niet vrolijk van :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ken het probleem.Ik moet wat doen met CR 8 en ik kom geen steek verder. Mocht er iemand zo een monitor uit het raam zien vliegen.... ik kom me even niet meer inhouden.

Mogen de makers van dit wagelijk stukje software vertrappeld worden door duizend drachtige kamelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 17:34 schreef tazzman het volgende:
Ik ken het probleem.Ik moet wat doen met CR 8 en ik kom geen steek verder. Mocht er iemand zo een monitor uit het raam zien vliegen.... ik kom me even niet meer inhouden.

Mogen de makers van dit wagelijk stukje software vertrappeld worden door duizend drachtige kamelen.
Whehe :)
Ik ook, ik ben nu al 7 dagen er mee bezig, en het MOET vandaag voor 10'n gemaild zijn :)
ik heb rapport 1 van de 5 af :D
Ik ben nu bezig met als een getal between (0,4) is dan moet hij "a"; weergeven, between (5,9) dan "b"; en anders "c"...
Gaat niet lukken :)

Wat wel vervelend is, is dat we draadloze muizen hebben; dan is het effect zo groot als je er mee gooit :)
Pagina: 1