Toon posts:

windows start niet op met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor historie van gister: bekijk topic: kan client niet pingen...

okay, de server pc:
ik heb alle netwerkkaarten fysiek verwijderd...daarna windows 98se verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd...
daarna heb ik de netwerk kaarten erin gedaan en geinstalleerd...

ik zal even zeggen welke:

-sitecom fast ethernetcard
-surecom 10/100mb ethernetcard.

sitecom werkt prima,

surecom daarentegen niet...

het maakt niet uit in welk slot en wat voor een combi met andere kaarten of de surecom alleen....na het installeren van de surecom driver blijft de pc hangen als windows op wilt starten..

dit is raar: windows is vers en schoon geinstalleerd...
alles werkte prima de afgelopen 6 maanden...

ik ben echt radeloos..

cheerz
dwaz

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je netwerkkaart gewoon stuk is.
Bij 3Com kaarten heb je een dos tooltje waarmee je de kaart kunt testen ik weet niet of het bij deze kaart ook zit.
Heb je hem al eens in een ander systeem en als enig kaart geprobeerd?

suc6, i2Paq

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik heb geen ervaring met die kaartjes, maar hebben die toevallig een realtek 8029 of 8139 chipset ?
De drivers daarvan zitten standaard namelijk al in win98. Het kan zijn dat dat het probleem veroorzaakt.
Probeer in dat geval eens met de standaard drivers. Als je windows installeert met de kaartjes erin zal hij ze in bovenstaand geval zelf detecteren en installeren...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Weet je zeker dat hij echt hangt? Het kan nl. ook zijn dat Windows wacht op een DHCP server, en dat hij gewoon vrij lang nix doet omdat die niet aanwezig is op je netwerk (uiteindelijk krijgt 'ie dan een time-out)

#

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op woensdag 23 januari 2002 10:00 schreef Zap het volgende:
Weet je zeker dat hij echt hangt? Het kan nl. ook zijn dat Windows wacht op een DHCP server, en dat hij gewoon vrij lang nix doet omdat die niet aanwezig is op je netwerk (uiteindelijk krijgt 'ie dan een time-out)
Idd, kan ook (niet aan gedacht) :+

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Realtek? Help!!!! dat zijn wel zulke &^*%$@# kaarten onder windows.
Neem, als de centen het toelaten natuurlijk, gewoon een goed merk, 3Com, Intel oid.
Als een kaart wacht op DHCP geeft het systeem na een paar tellen een melding of je op DHCP wilt wachten.
Als je eens in "safe" mode opstart en kikt naar de instellingen onder systeem en netwerk.

suc6, i2Paq

Verwijderd

Topicstarter
nee het zijn geen realtek kaarten/chipset...
in een andere pc doen ze het gewoon...
ze hebben het altijd gedaan in mijn pc..
ja, hij blijft echt hangen....ik ben naar een cafe gegaan, twee uurtjes later kwam ik terug en hij stond nog precies op het zelfde opstartscherm....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in safe mode
de dhcp uit geschakeld in tcp/ip eigenschappen v/d surecom netwerkkaart.....pc opnieuw opgestart....en hij blijft nog steeds hangen...in een andere pc doet dezelfde kaart het gewoon goed...

is het niet een driver probleem? let wel: de afgelopen maanden deed de kaart het gewoon goed in mijn eigen pc....

bedankt..

dwaz

Verwijderd

Topicstarter
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• TheLevel
  • Laatst online: 02-05-2013
De meest recente drivers afhalen van hun site hebt ge al gedaan?
Is dit dezelfde versie van Win98 als die ge eerst had opstaan?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan een Bios probleem zijn, bv een interrupt op een van je sloten (plug and Play ect.)
Ik zou toch kijken of ik aan twee gelijke kaarten kan komen.
Begrijp dat je ook eerst kaart 1 en dan kaart 2 en vise verca hebt gedaan.
Moet een combi zijn van Bios en kaart.
Wat gebeurd er als je kaal 98 installeerd en je hem laat zoeken naar default drivers?
Kan natuurlijk altijd dat de drivers die je hebt corrupt zijn.
Suc6, i2Paq

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 11:54 schreef i2Paq het volgende:
Kan een Bios probleem zijn, bv een interrupt op een van je sloten (plug and Play ect.)
Ik zou toch kijken of ik aan twee gelijke kaarten kan komen.
Begrijp dat je ook eerst kaart 1 en dan kaart 2 en vise verca hebt gedaan.
Moet een combi zijn van Bios en kaart.
Wat gebeurd er als je kaal 98 installeerd en je hem laat zoeken naar default drivers?
Kan natuurlijk altijd dat de drivers die je hebt corrupt zijn.
Suc6, i2Paq
ik heb win98se al een keer kaal geinstalleerd en hem de meest recente drivers die ik heb gedownload laten installeren....geen succes..
En wat bedoel je met 2 gelijke kaarten? van het zelfde merk?
en dan?

bedankt,
dwaz
Pagina: 1