HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P
Verwijderd
Verwijderd
Daar is WHiZZi wel van op de hoogteOp woensdag 23 januari 2002 02:11 schreef brakkie het volgende:
[topic=386799/1/25]
Dit is wel een nuttig topic als je net met Linux begint. Staat ook het een en ander in over browsers enzo....
Ik heb het algemene crewforum al helemaal volgespamd
Daarintegen ziet konqueror er beter uit met font gebruik (Is goed te zien bij GOT).
Is er geen combinatie van deze 2 mogelijk? Dus de stabiliteit en grafische kwaliteiten van konqueror en de tabbladen van Galeon ?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Erg relax browsen..
But I thought YOU did the backups...
De mozilla engine is wat mij betreft nog het best (en ook best snel)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
of www.opera.com ..!Op woensdag 23 januari 2002 02:04 schreef WHiZZi het volgende:
Lo,
Ik ben dus overgestapt van XP naar Linux (jaja, eindelijk). Maargoed, nu vroeg ik me dus af welke browser nou het fijnste werkt.
Konqueror, Netscape, Mozilla of Galeon?
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
Ben er zelf ook erg blij mee. Dit was net het laatste duwtje wat ik nodig had om echt op ontdekking te gaan in Linux land.Op woensdag 23 januari 2002 02:23 schreef nelske het volgende:
[..]
Daar is WHiZZi wel van op de hoogte
Ik heb het algemene crewforum al helemaal volgespamd![]()
![]()
Nog even over die browser. Ik gebruik zelf mozilla 0.9.7 en ben er zeer tevreden over. Sneller dan IE6 heb ik het idee en het ziet er met de modern skin al goed uit.
Ik vind Mozilla een zeer goede browser. Uitstekende support voor de W3C standaarden (CSS-2, XHTML, XSLT, SVG, PNG etc etc) en bovendien behoorlijk snel. Ook vind ik hem prettig om te zien
Netscape 6.x voegt naar mijn mening helemaal niets toe, behalve reklame. Mozilla loopt altijd voor op Netscape 6.x en is bovendien veel opgeruimder.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Jij had niet eens hoeven zeggen welke browser je gebruikte aan de witregels te zienOp woensdag 23 januari 2002 02:33 schreef Insanergy het volgende:
Ik gebruik zelf Opera 5 (niet 6, die 's onstabiel, en daarom nog beta).
Erg relax browsen..
Met Opera 6 TP3 (en de TP's ervoor) is dat niet meer het geval op GoT. Ik moet zeggen, dat ik Opera 6 TP3 ook wel een erg fijne browser vind, alleen die banner he
Daarnaast heb ik nooit stabiliteitsproblemen met Galeon gehad eerlijk gezegd. Ik vind de renderengine van Galeon/Mozilla erg goed in ieder geval. Zeker ook de laatste Mozilla's zijn erg snel geworden in vergelijking met voorheen.
Andere? Welke andere?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Verwijderd
Lezen is ook een kunstOp woensdag 23 januari 2002 03:03 schreef Tonnes het volgende:
Mozilla vind ik op een PII-266 absoluut niet snel, dus het bovenstaande verbaast me nogal. Netscape is sneller maar geeft veel config-problemen.
Andere? Welke andere?
Staat er ergens dat Mozilla supersnel is? Er staat iets heel anders! Daarnaast zijn de laatste mozilla's (dan heb ik het over minimaal 0.9.7 of 0.9.8 (die als het goed is geloof ik volgende week uitkomt) (inclusief de nightly builds).
Netscape sneller dan mozilla? Die mag je me even uitleggen.
Verd.. 2e keer vandaag dat iemand me op een dergelijke manier wil corrigeren. Daar is dit forum toch niet voor?Op woensdag 23 januari 2002 03:12 schreef nelske het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst
Dat het een fijne browser is, het best (en best snel), en sneller dan IE, wat IMO suggerereert dat ie tot de snelste behoort.Staat er ergens dat Mozilla supersnel is? Er staat iets heel anders!
..snel? Gokje van jou dat ik met 0.9.3 werk zeker.. die van gisteren is hier anders nog steeds zo traag als dikke p**, al is het de afgelopen tijd wel verbeterd (uiteraard).Daarnaast zijn de laatste mozilla's (dan heb ik het over minimaal 0.9.7 of 0.9.8 (die als het goed is geloof ik volgende week uitkomt) (inclusief de nightly builds).
Ok, ik heb het over 4.7x, maar ga dan ook uit van de bij de distro's geleverde versies.Netscape sneller dan mozilla? Die mag je me even uitleggen.
De browser Mozilla zelf heeft een hele zware GUI, waardoor hij op oudere computers vrij traag start en log kan overkomen. Bij acceptabele configuraties is de snelheid echter perfect en dat is niet bepaald vanzelfsprekend omdat niet alleen je configuratie een rol speelt bij de snelheid.Tonnes: Dat het een fijne browser is, het best (en best snel), en sneller dan IE, wat IMO suggerereert dat ie tot de snelste behoort.
Het render component van Mozilla is wel op alle configuraties erg snel en je zou daarom eens kunnen kijken naar een slankere browser met het Mozilla render component.
IMHO is Mozilla 0.9.7/Netscape 6.x niet zinvol te vergelijken met 4.7x. Mozilla support immers karrevrachten meer standaarden op een uitstekende manier. 4.7 zou wat mij betreft afgeschreven mogen worden, want die voldoet totaal niet aan de eisen van tegenwoordig en kan absoluut de concurrentie met IE6 niet aan.Ok, ik heb het over 4.7x, maar ga dan ook uit van de bij de distro's geleverde versies.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
In je post zeg je letterlijk "bovenstaande verbaast me" en vervolgens ga je over snelheid verder. Tja dat komt over alsof je het over mijn post hebt (die direkt boven die van jou staat), waar nergens gesugereerd wordt dat Mozilla snel is. Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar zo kwam het overOp woensdag 23 januari 2002 04:05 schreef Tonnes het volgende:
Verd.. 2e keer vandaag dat iemand me op een dergelijke manier wil corrigeren. Daar is dit forum toch niet voor?
Dit forum is nog altijd een discussieforum, dus er moet wel degelijk de mogelijkheid tot correctie zijn
Op zich zijn de laatste builds (als je niet alle ectra zooi erbij compileerd), gewoon zeker zo snel als IE. Ik wil niks zeggen over welke van de 2 het snelste is, maar het is in ieder geval niet meer de lompe, trage browser van in het begin...snel? Gokje van jou dat ik met 0.9.3 werk zeker.. die van gisteren is hier anders nog steeds zo traag als dikke p**, al is het de afgelopen tijd wel verbeterd (uiteraard).
Mjah, ik vergelijk windows 3.1 ook niet met windows xpOk, ik heb het over 4.7x, maar ga dan ook uit van de bij de distro's geleverde versies.
(Acceptabele configuraties)
I know.. ik vind het alleen lullig om te zien dat een PII allang niet meer onder de acceptabele configuraties valt en velen er niet bij stilstaan omdat de logheid van een programma niet opvalt (geldt trouwens ook voor site design). Daar is wel iets over te zeggen, maar ik begrijp nog steeds niet dat een internetpagina meer dan een Pentium vereist; zolang IE en NS4.7x het kunnen weiger ik daarin mee te gaan. Ok, misschien is mijn videokaart wat oud en speelt dat ook een rol..
(Render component)
Klopt, maar trager dan IE en daar hou ik dus niet van. Leuk dat een pagina binnen een seconde verschijnt, maar jammer dat ie er 3 seconden over na moet denken. Mozilla (de browser dus) zie ik als een opvolger van NS4.7x. Stiekem eis ik dus hetzelfde maar dat lijkt haast onmogelijk, dus wellicht is je tip nog niet zo gek. Overigens hebben ze qua snelheid nog een weg te gaan, als je de targets bekijkt op de mail/news-performance-pagina (*), en daar put ik hoop uit.
(Afschrijven)
Daar wil ik dus niet aan denken. IE en NS waren van dezelfde generatie en aanvankelijk bijna even snel. IE gaat jaren mee met wat updates, NS wordt 'opnieuw' ontwikkeld en heeft ineens een zware GUI, terwijl menigeen verwacht dat het een bliksemsnelle browser wordt. En de meeste karrevrachten neemt IE toch ook mee? Daarbij geloof ik dat NS4.7x afgezien van de stylesheetproblemen nog wel een tijdje mee zou kunnen..
[edit] Nelske: niks aan toe te voegen
Verwijderd
Misschien een oude versie van GaleonOp woensdag 23 januari 2002 02:04 schreef WHiZZi het volgende:
Onder Konqueror ziet GOT er anders uit dan onder bijv Galeon. Ook is mijn ervaring met Galeon dat het preferences scherm vastloopt onder KDE. Maar welke kan ik nou het beste gebruiken cq is het snelste en ziet er grafisch het beste uit?
Anyways, ik ben totaal verslaafd aan Galeon, dus ik raadt Galeon aan
Dat wordt overigens met Gnome2 opgelost
Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !
Ga fietsen!Op woensdag 23 januari 2002 08:59 schreef superboer het volgende:
En iedereen schijnt lynx te vergeten ?
Trouwens, in mozilla
Kan met Mozilla ook: <ctrl>+<t>Zelf gebruik ik het meeste Galeon (terwijl dat toch eigenlijk van Gnome is). Ik vind het echt relax werken met die tabbladen, alleen de fonts zijn dus totaal anders.
Verwijderd
Door de beperkte hoeveelheid kan het zijn dat je pagina's er niet uit zien.
Als je nog een windhoos bak hebt draaien.... copieer je fonts\*.ttf uit je windows directory (\windows\fonts of \winnt\fonts\) naar /usr/share/fonts/default/TrueType/
Als die TrueType dir nog niet bestaat gewoon ff aanmaken.
Als alle fonts er in staan in die dir ff een
1
2
| @> ttmkfdir > font.dir @> service xfs restart |
doen en ff uit je KDE / Gnome / ... uitloggen en opnieuw aanloggen.
Misschien moet ik toch 'ns naar galeon en mozilla gaan kijken, volgens mij mis ik iets
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Lynx staat boven alles verheven, maar hij vroeg wat er op de eerste plaats stond, niet op de nuldeOp woensdag 23 januari 2002 08:59 schreef superboer het volgende:
En iedereen schijnt lynx te vergeten ?
Voordat ik 'links' ontdekte zou ik het met je eens zijn.Op woensdag 23 januari 2002 09:46 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Lynx staat boven alles verheven, maar hij vroeg wat er op de eerste plaats stond, niet op de nulde![]()
Ik gebruik links zo'n beetje overal voor, behalve bij sites met de meest dwaze URL's en wanneer ik er plaatjes bij wil hebben. Alhoewel het mogelijk zou moeten zijn om op een framebuffer ook plaatjes te laten zien...misschien eens naar kijken.
* odysseus vindt KHTML overigens helemaal niet slecht...en KDE3 bevat een heleboel updates aan de renderengine en aan KJS (javascript-engine), dus het wordt er alleen maar beter op
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ikke ook Galeon verslaafdOp woensdag 23 januari 2002 08:52 schreef beelzebubu het volgende:
Anyways, ik ben totaal verslaafd aan Galeon, dus ik raadt Galeon aanAls het er echt anders uitziet moet je misschien truetype fonts installeren (
) want anders gebruikt ie standaard fonts en dat ziet er niet uit (
).
Maar ik heb geen ttf fonts ofzo... en toch ziet het er hier goed uit:

Galeon rendert over het algemeen erg goed en snel (Mozilla rendering engine). De interface is erg prettig met handige features en tabbed browsen... Ik kan niet meer zonder
Oude galeon/mozilla versies hadden nog problemen met stabiliteit, maar de versies die ik nu heb (Mozilla: 0.9.7-4, Galeon: 1.0.2.0cvs2002) zijn echt retestabiel... Al meer dan een maand niet gecrasht.
Mja... Galeon gebruikt toch wel een hoop ingebouwde dingen uit Gnome... De Galeon developers hadden niet zo'n zin om dat allemaal zelf te implementeren.Op woensdag 23 januari 2002 10:20 schreef PluueeR het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Galeon ook wel fijn vind, echter gebruik ik geen Gnome, maar Wmaker, en moet je voor Galeon zownbeetje half Gnome installeren, iets waar ik niet echt op zit te wachten. Terwijl alleen GTK+ toch genoeg zou moeten zijn?
Maar ik gebruik zelf Enlightenment, dus ook geen Gnome. Volgensmij valt het wel mee met de hoeveelheid Gnome zooi die je nodig hebt... Alleen de libs gok ik zo.
De chromes van mozilla kun je volgens mij bij startup van linux ook preloaden, hoe dat ook al weer ging weet ik niet direct meer
"For my friends, anything; for my enemies, the law."