meteen dl'en...tanx..
Hebbie em zelf al getest?
Eat the bugs, live in a pod
hij staat er zelfs al
De 27.10 is er trouwens alleen voor win2k en XP
Niet?
[Specs]
Eat the bugs, live in a pod
De 23.12 vind ik wel okay. Geeft bij mij de hoogste 3dmark score. Is de 27.10 weer sneller dan de 23.12?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Zie dat Detonator v27.10 uit is dan ga ik die nu maar meteen uitproberen.
Overigens Detonator v23.12 draait bij mij goed, maar vind het leuk om nieuwe drivers uit te proberen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Alleen de game tests tellen voor de totaalscoreOp woensdag 23 januari 2002 10:37 schreef dominator het volgende:
Eerste wat me opviel is dat die draaimolen met draakjes in 3dmark 2001 nu VEEL soepeler gaat. Ergens zit dus een goede optimalisatie, maar kwa score maakt het weinig verschil t.o.v. 23.11
Verwijderd
Maar toch.....het is goed voor je ego als ie vloeiend draaidOp woensdag 23 januari 2002 10:55 schreef Francois het volgende:
[..]
Alleen de game tests tellen voor de totaalscore
Verwijderd
De beelden met een hoog detail lopen inderdaad wat vloeiender, terwijl het scoreverschil minimaal is.
(ca enkele tientallen puntjes)
Tijd geleden dat Nvidia met drivers kwam die een echte performance winst gaven. De laatste tijd zijn het slecht extra features of bugfixes.
Heb liever 30-50% performancewinst zoals je toen had met de 22.80
AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB
Jaja, lach er maar om. Je kan hieruit wel de conclusie trekken dat er een goede ontwikkeling in het T&L gedeelte van deze drivers is gedaan. Ze gaan er bij mij zeker op!!Op woensdag 23 januari 2002 13:58 schreef epjwpsvk het volgende:
Echt helemaal toppie dat de draaimolen nu wel goed draaitHeb ik al lang op zitten wachten!!
Hoe zit dat precies?
Gaat de test met de draaimolen (8 lights dan) op een radeon 8500 wel vloeiend overigens?
Verwijderd
Is deze nVidia driver beter dan bv de eigen drivers van ASUS??Op woensdag 23 januari 2002 01:30 schreef MGM het volgende:
Hier te halen http://members.shaw.ca/wizeblood/Win2kXP-2700.zip
Dus de 3 games en de nature. Alle overige testen zijn niet van belang voor de score.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Verwijderd
Hijs voor alle chipsets van Nvidia.Op woensdag 23 januari 2002 14:21 schreef masternewman het volgende:
is deze 27.10 ook voor geforce2 ti?? xp herkent hem niet ...
EDIT
volges mij doet ie het als je helemaal zelf de inf files selecteert, ik denk dat xp hem neit ziet omdat ie neit ondertekent is.
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Kwestie van toch door gaan.
-minpuntje bij mij: m'n bak wil niet meer automatisch uitgaan,maar ik wacht wel een paar dagen meestal is het dan gefikst, na wat onderzoekjes.
edit
Ga naar Systeem Eigenschappen --> Hardware --> Apperaatbeheer --> Beeldschermadapters --> dubbelklik op je grafische kaart --> Tabblad "Stuurprogramma's" --> Stuurprogramma bijwerken --> aanvinken: Ik wil zelf kiezen (geavanceerd), volgende --> aanvinken: Niet zoeken.Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren, volgende --> Bladeren weer Bladeren en dan naar je uitgepakt Detonator 27.** gaan --> ok --> afsluiten en rebooten maar.
als ik hem laat zoeken in directory waar 27.10 staat vind ie hem niet, dus heb ik zlef de inf maar geselecteerd dan doet ie het ff reboote en checkenOp woensdag 23 januari 2002 14:32 schreef MGM het volgende:
Bedoel je of ie Digitaal ondertekend is?? nee dat is ie niet.
Kwestie van toch door gaan.
-minpuntje bij mij: m'n bak wil niet meer automatisch uitgaan,maar ik wacht wel een paar dagen meestal is het dan gefikst, na wat onderzoekjes.
geen idee, maar bij de versie van 23.10 (die nog steeds op de NVidia site staat) is bij de supported products ook jouw Geforce2 TI te vinden dus.Op woensdag 23 januari 2002 14:21 schreef masternewman het volgende:
is deze 27.10 ook voor geforce2 ti?? xp herkent hem niet ...
NVIDIA HELPER verwijderen bij je services..Op woensdag 23 januari 2002 14:33 schreef Dinictus het volgende:
Ik heb ook detonater drivers gedraaid waardoor het ineens 1 minuten duurde voordat mijn PC afsloot (ipv van 10 sec). Echt vaag. Met de 23.12 heb ik dat niet en draait alles goed.
- Scheelt altijd -
Hoe zit dat dan? Fuck is dat een bekend probleem dan?
Heb gezocht maar nooit iets gevonden.
Tis niet echt een probleem, maar het start zichzelf op en het heeft 5 - 6 seconden nodig om zichzelf af te sluiten als je je windows sessie beëindigd.Op woensdag 23 januari 2002 14:42 schreef Dinictus het volgende:
Nvidia helper?
Hoe zit dat dan? Fuck is dat een bekend probleem dan?
Heb gezocht maar nooit iets gevonden.
Ik geloof dat het een help file is die alvast ingeladen wordt zodat je er sneller bij kunt ofzo als je er om vraagt.
Maar wie wil er help bij zijn detonator?
ik nie iig.
Gewoon removen bij je services als je win2k/winxp hebt
voor win32 heb ik g1 idee. misschien in je regedit?
eerst kon ik hem niet eens op default draaien omdat ie dan bij dragothis aangaf dat ****.ras corrupt waren nu WEL
Ik ben er 50 punten meeopgeschoten
me eigenschappenvan beeldscherm en de eigenschappen van me kaart komen sneller tevoor schijn
en
Dat stukje met die 8 lichten en die draaimolen gaat ZEKER een stuk smoother!
wat mij betreft een goeie driver! denk eraan dat ie vsync weer aanzet na nieuwe installl vand driver
Doet de de 3dmark submit het bij jullie nu ook niet meer
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
?? wat uitgelegd? Hoe je drivers moet installeren?Op woensdag 23 januari 2002 14:43 schreef MGM het volgende:
Dinictus
Kijk effe terug in deze draad heb het effe uitgelegd
Dat weet ik wel hoor. Trouwens MGM op die manier installeer je dus driver over driver. je kunt beter deinstalleren, rebooten, installeren, rebooten lijkt me.
Verwijderd
Normaal zie je het vershil alleen in benchmarks, maar deze drivers zijn sneller EN verhogen de kwaliteit zichtbaar.
Het lijkt alsof de filtering beter is...bijvoorbeeld in 3dmark2001 had ik bij die kerktoren wat flikkerende textures..bij de randen van dat kerkraam enzo..en dat is nu zo goed als weg.
Sorry maar kan iemand mij uitleggen wat nView is en waar ik dat kan vinden?Op woensdag 23 januari 2002 15:06 schreef Griever het volgende:
Als ik een 3dmark draai met deze driver, en nView staat aan doet 3d mark 2001 het niet.
Doet de de 3dmark submit het bij jullie nu ook niet meerweg kan ik nog resultaat niet vergelijken
.
Van welke drivers kom je?Op woensdag 23 januari 2002 15:26 schreef T-LEE het volgende:
27.00 Excellent drivers..in feite de eerste waarbij ik visueel verbeteringen ZIE!
Normaal zie je het vershil alleen in benchmarks, maar deze drivers zijn sneller EN verhogen de kwaliteit zichtbaar.
Het lijkt alsof de filtering beter is...bijvoorbeeld in 3dmark2001 had ik bij die kerktoren wat flikkerende textures..bij de randen van dat kerkraam enzo..en dat is nu zo goed als weg.
nvview word automatisch met windows opgestart als je nieuwe drivers installed, het voegt extra optie toe aan je rechter muis klik menuutje waarin extra opties staan, de hele congif staat in configuratoe scherm en het is kut dus ik heb het snel uit geknaltOp woensdag 23 januari 2002 15:29 schreef jhiemstra het volgende:
[..]
Sorry maar kan iemand mij uitleggen wat nView is en waar ik dat kan vinden?
Verwijderd
hoe doe je dat??Op woensdag 23 januari 2002 15:39 schreef masternewman het volgende:
nvview word automatisch met windows opgestart als je nieuwe drivers installed, het voegt extra optie toe aan je rechter muis klik menuutje waarin extra opties staan, de hele congif staat in configuratoe scherm en het is kut dus ik heb het snel uit geknalt
dat nView uitschakelen?
bij XP kan je msconfig uitvoeren en dan gewoon zorgen dat nvmax niet opstartOp woensdag 23 januari 2002 15:55 schreef (roh)violator het volgende:
[..]
hoe doe je dat??
dat nView uitschakelen?
Verwijderd
NvMax???Op woensdag 23 januari 2002 15:56 schreef masternewman het volgende:
[..]
bij XP kan je msconfig uitvoeren en dan gewoon zorgen dat nvmax niet opstart
Die heb ik niet eens geinstaleerd en het enige wat bij opstart is tweakUI
kan je niet gewoon uit je system dir wat driver bestanden halen of zo?
damn het is inderdaad waar wat je zegt, bij mij staat ie ook nog ik d8 dat hem door hem uit opstart lijst teOp woensdag 23 januari 2002 16:01 schreef (roh)violator het volgende:
[..]
NvMax???
Die heb ik niet eens geinstaleerd en het enige wat bij opstart is tweakUI
kan je niet gewoon uit je system dir wat driver bestanden halen of zo?
knallen dat ie niet meer opstart ***
ik heb nu unload in configuratie scherm gedaan mischien dtart ie dan niet meer op.
Verwijderd
unload??Op woensdag 23 januari 2002 16:02 schreef masternewman het volgende:
[..]
damn het is inderdaad waar wat je zegt, bij mij staat ie ook nog ik d8 dat hem door hem uit opstart lijst te
knallen dat ie niet meer opstart ***
ik heb nu unload in configuratie scherm gedaan mischien dtart ie dan niet meer op.
je hebt gewoon die .cpl verwijderd?
Verwijderd
Ik gebruikte 22.80Op woensdag 23 januari 2002 15:35 schreef Dinictus het volgende:
[..]
Van welke drivers kom je?
23.10/11 veroorzaakte problemen. (XP)
Ben er ook 200 punten op vooruit gegaan 3dmark2001
Verwijderd
Op woensdag 23 januari 2002 17:29 schreef J.A.M.F. het volgende:
Wat is de laatste stereo driver?
hij geeft een foutmelding mbt direct show filters
Verwijderd
Met 27.00 en 27.10 over de oude 32.11 heen en kaal geprobeerd, in alle gevallen krijgen na de opstart een donker blauw scherm met een beveiling's waarschuwing van xp, en als ik opnieuw opstart weer
3dmark werkt nie meer
maxpayne etc crashed hard
Ik draai dus XP.
wazige shit
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
en hier ben ik het dus helemaal mee eensOp woensdag 23 januari 2002 17:16 schreef Winnetou het volgende:
21.83 is wat mij betreft nog steeds de beste die er is.
de 27.** is snel , maar wel brak
ik kreeg in oa UT rare vlekken in beeld, dat ging later over in fel gekleurde vierkanten
hier moet nog heel wat werk aan verricht worden
ik zie bepaalde verschillen in de scores
alle game framerate liggen een stuk lager (hoogstens 10 frames, bij laag detail)
fillrate is hetzelfde
maar nu komt het:
polygon count (1 light) met 23.12 : 17,6 ; met 27.10
een heel stuk lager eh
maar polygon count (8 lights) met 23.12 : 3,3 ; met 27.10 : 5,5
das wel een heel stuk hoger , denk je niet
de andere benchmarks zijn -+ hetzelfde
nu eens Moh proberen en kijken of het vloeiender gaat
SSam 2 demo misschien ook wel
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Zie weinig verschil maar....
Als ik me 3d bril gebruik met de stereodriver van nvidia(23.11) viel me fps met quake altijd terug naar 40-50
Met deze 27.10 houd ie em op 90 fps
Deze driver is dus gewoon sterker Hij verwerkt de dingen gewoon beter
dit word weer een standaard drivertje voor mij tot de 27.11 komt
Trouwens bij RTCW merk je het ook goed bij open veld en explosies valt de fps niet zo erg terug als eerst
Kost me wel 12 3d marks maar ja who cares???
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
vooral door de optie multiple lights schokte het bij mij, maar nu niet meer.
het zelfde bij moh, het speelt nu veel vloeiende met complex shadows
en nog geen crashes gehad, hmm interesant
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Als ik nu bij rtcw antialishing aanzet scheelt dat maar 2 fps das wel ff vooruitgang zeg!!!Deze driver is gewoon veel beter in filteren
Geen crash gehad alleen draai ik nu 3 drivers door mekaar
23.11 stereodriver
23.11 asus libraryhook-up
en de rest 27.10
Ik vind het prima hoop dat nvidia er snel een officiele versie van maakt
Maar dat nview slaat nergens op!!
Kan maar een ding selecteren (general)en die doet niks
Doe ik wat fout??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
dat scheelt meer dan 300 3dmarks
ze lijken wel stabiel, mits agp fast write uit staat, anders krijg ik die infinite loop error (net als bij 23.11 overigens)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
ik heb nu d.m.v. een oude ATI kaart e pc eindelijk weer aan de praat
Die heeft het nog nooit gedaan op een geforce2 Mx, zoals in je sig staat, als dat nog klopt tenminste.Op woensdag 23 januari 2002 20:06 schreef LoW.R1D3R het volgende:
nature doet he tbij niet!!hardware not supported
wazige shit
Gravity is a habit that is hard to shake off.
mmm, dat zal de 27.20 dan we worden...
Verwijderd
Met XP, nog geen crash gehad, kan ik niet zeggen van 23.11
Lang leve 23.11
En zoals het spreekwoord al zegt Liefde maakt blind (of was het een gezegde)
Achteraf gezien trekt die 27.10 het dus bij langenaan niet bij de 23.11 of 23.12
En dan dat stomme nview wie zit daar nou op te wachten??
Blij dat ik systeemherstel heb
Wat ik heb gezegd over die anti-alishing neem ik terug
Maakt geen reet uit
p.s. via 1.37v scoort 20 marks hoger dan via 1.37a voor de via chipset gebruikers