"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Nope.. ik kan wel java.. maar de Development tools voor MacOS X zijn, voor zover ik ze bekeken heb, erg goed. En ik heb zelf meer een voorkeur voor C dan voor Java. Alleen weer "jammer" dat het geen "gewoon" C of C++ is, maar Objective C.Op woensdag 23 januari 2002 09:54 schreef webskipper het volgende:
Java kan toch ook in MacOSX?
Waarom doe je dan geen Java (of doe je dat wel...)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Overloper!!Op woensdag 23 januari 2002 01:06 schreef Creepy het volgende:
Ik ben ff aan het rotzooien geweest met de Project Builder van MacOS X. Cacoa based apps maken is echt super vet (en makkelijk om mee te beginnen)!
LCDInf voor de MAC!!Op woensdag 23 januari 2002 11:13 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Overloper!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Objective-C rockt de pan uit, en Cocoa's implementatie om Java en Obj-C en C en C++ *door elkaar* te gebruiken roeleert zwaar...
Carbon vind ik niks, OS X forever
ps. als je nog goede documentatie tips hebt? Zelf vond ik de source van CocoaSQL (zie versiontracker) wel inspirerend (en m'n eerste project gaat daar op gebaseerd worden: een XML-files (tnet, got, nu.nl) tracker in de Dock...)
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik vind het allemaal reuze fraai wat ze gedaan hebben
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
>welke taal gebruiken jullie
AppleScript *grin*
Nee, even zonder gein, als je meer info wilt over dev-en onder OSX, vragen aan kenners wilt stellen en live programming kitchens wilt meemaken, check dan de Vereniging Actieve Mac Programmeurs (VAMP) op www.vamp.nl .
Zelf kwam ik via programmersheaven op deze terecht. Elke twee weken een nieuwe tutorial. Stukje Objective C, en begint dan meteen een soort van Wordpad achtig iets te bakken (m.b.v. Cacoa). Ik begin zelf steeds meer "respect" te krijgen voor MacOS Xen de development omgeving, er zit echt ontzettend veel in.
Mag wel gaan uitkijken.. straks ga ik nog een Mac kopen
Denk dat ik op m'n werk maar eens ga pushen om van 1 van onze produkten een Mac versie te gaan releasen.. kunnen ze mooi een iBook voor me aanschaffen hehe..
die oreilly is leuk
moet maar snel verder in "INSIDE COCOA - Object-Oriented Programming and the Objective-C Language"
Ik heb de source uit elkaar gerukt, 2 nieuwe classes opgebouwd en probeer nu de boel dmv obj-c aan te sturen.
Helaas wil het niet echt vlotten nog, maar goed - 't is nog allemaal nieuw
Iemand anders al bezig?
* mbravenboer hoopt dat ze aantonen Java 2 aktief te onderhouden en snel een 1.4 uitbrengen
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Cacoa, wel es wat mee gedaan, maar niet actief, misschien later.
verder, ik had laatst, ik geloof dat die van REALSoftware afkwam, een paper gelezen, over of Carbon of Cacoa moet schrijven. dat er, in tegenstelling tot wat vaak beweert word, er geen snelheids verschil of wat dan ook is...
ik zou je Carbon aanbevelen, omdat je daarmee een breder MacOS publiek aanspreekt. en voor vragen over Carbon, just ask me
daarbij interesseert de rest van de 'markt' me bar weinig
Verder vind ik de project builder best goed hoor
mbravenboer> lijkt me een goed plan