Ik heb een dimm van 128MB PC133 die het opeens niet goed meer doet. De PC waarin het zatgaf plotseling constant blauwe schermen en wilde ook niet meer opstarten.. toen maar 1 van de 2 128MB dimms eruit gehaald en jahoor de PC startte gewoon weer op zonder een error. Daarna die dimm ook nog in een andere pc geprobeerd.. maar tijdens de win98 install kreeg ik een bsod en later errors dat de .cab files beschadigd waren. Toen die 128MB dimm eruit en de installatie verliep vlekkeloos. Het is dus wel enigszins zeker dat die dimm kapot is 
maar nu heb ik 2 vragen:
Kan die dimm op 'latere leeftijd' ineens kapot gaan? Die dimm heb ik een jaar geleden gekocht en deed het prima (alhoewel, heb er 1x een vaag probleem mee gehad, zie [topic=147292/1/999] , maar dit was eenmalig en mn PC was altijd superstabiel ). Een paar week geleden heb ik het geheugen overgezet in een andere PC en het heeft een week of 3 probleemloos gedraaid totdat dit probleem ontstond. Kan die dimm opeens kapot gaan?? De dimm is verder nooit OC'ed geweest..
En mn 2de vraag. Ik had bij de winkel waar ik hem gekocht had gisteren even gevraagd hoe dat zit met garantie, en die verkoper zei dat er 1 jaar garantie op zit.. ik heb hem in december 2000 gekocht dus das net te laat
Maar was het niet zo dat je van een product mag verwachten dat het langer meegaat dan 1 jaar? (bijv. als je een TV, met 1 jaar garantie, koopt die na 1,5 jaar kapot gaat mag je volgens de wet toch ook gewoon garantie eisen?). Maar ik heb geen idee of dit ook geldt bij een onderdeeltje als een geheugenmodule
Niet dat ik me nou zo druk maak over 1 zo'n dimmetje, maar een gratis nieuwe is natuurlijk nooit weg
maar nu heb ik 2 vragen:
Kan die dimm op 'latere leeftijd' ineens kapot gaan? Die dimm heb ik een jaar geleden gekocht en deed het prima (alhoewel, heb er 1x een vaag probleem mee gehad, zie [topic=147292/1/999] , maar dit was eenmalig en mn PC was altijd superstabiel ). Een paar week geleden heb ik het geheugen overgezet in een andere PC en het heeft een week of 3 probleemloos gedraaid totdat dit probleem ontstond. Kan die dimm opeens kapot gaan?? De dimm is verder nooit OC'ed geweest..
En mn 2de vraag. Ik had bij de winkel waar ik hem gekocht had gisteren even gevraagd hoe dat zit met garantie, en die verkoper zei dat er 1 jaar garantie op zit.. ik heb hem in december 2000 gekocht dus das net te laat