Toon posts:

bezoekerstijd bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag het gemiddelde aantal seconden/ minuten/ uren....bijhouden van bezoekers van mijn website...Hoe doe ik dat?? met PHP??
Dus zoiets als: iemand komt op de site, 'klok' begint te lopen, bezoeker gaat weg, 'klok' stopt. En de tijdsverschillen tussen 'eindklok' en 'beginklok' bereken.

Verwijderd

Je kan dat met sessies in PHP, zie http://www.php.net/manual/en/ref.session.php

Bedenk je wel dat je alleen de tijd tussen twee kliks binnen jouw site kunt meten, en alleen zolang die niet langer duurt dan je sessie timeout.

Wat wil je met de gegevens doen? Wat wil je opslaan? De gemiddelde tijd van een bezoek per pagina ofzo?

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:53

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Je zou ook je webserver-logfile kunnen parsen...

maar dan komt het behoorlijk aan op de timout-waarden die je zelf definieert: hoeveel tijd mag er maximaal tussen twee requests zitten om nog te spreken van 1 (actief) bezoek...

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 23 januari 2002 00:24 schreef J_L_O het volgende:
ik wil graag het gemiddelde aantal seconden/ minuten/ uren....bijhouden van bezoekers van mijn website...
Is een lastig item. Als ik naar mezelf kijk dan heb ik vrijwel de hele dag P&W openstaan in een Opera window, maar om nou te zeggen dat ik dus de hele tijd actief ben, nee.

Alle cijfers die je hier uit destilleert moet je natuurlijk wel juist interpreteren. Ik zou zelf een het verschil tussen de start tijd en de tijd van de laatste klik nemen als lengte van de sessie.

With the light in our eyes, it's hard to see.