If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Kan je hiermee eigenlijk per MHz de FSB instellen of niet? Kan je voor de rest nog settings veranderen die niet in de officiele bios zitten?
Nee helaas is het nog niet mogelijk om per mhz de settings te veranderen. Je hebt 133/133, 138/138, 150/150, 166/166 en nog wat lagere instellingen. Het grote voordeel is eigenlijk dat je een officiele bios kan blijven gebruikenOp woensdag 23 januari 2002 20:17 schreef TimMer het volgende:
Ik ga binnenkort de K7S5A kopen. Ik denk dat ik hier wel wat aan heb. Thanx!
Kan je hiermee eigenlijk per MHz de FSB instellen of niet? Kan je voor de rest nog settings veranderen die niet in de officiele bios zitten?
Verders is er ook een betere versie, daar kun je ook meteen je Temp mee zien enzo, nadeel is dan alleen dat het allemaal wat minder handzaam is zeg maar.
ECS K7s5a o/c to 193Mhz FSB??
Posted by overclocker at 11:32
One of our readers posted in the forum that he managed to o/c his mainboard to 193Mhz fsb. You might want to check out how is it done
uit: ocworkbench
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Op donderdag 24 januari 2002 13:21 schreef Spice het volgende:
misschien word je hier vrolijk van
ECS K7s5a o/c to 193Mhz FSB??
Posted by overclocker at 11:32
One of our readers posted in the forum that he managed to o/c his mainboard to 193Mhz fsb. You might want to check out how is it done
uit: ocworkbench
Ach, bedankt iig dat je de moeite hebt genomen ons dit te laten weten. Beter een keer teveel dan te weinig.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Maar daar hebben ze het over cpufsb en cpucool. En dat zijn toch programaatjes die in windows op de achtergrond draaien. chfsb is een keer instellen en draait verder niet meer.Op donderdag 24 januari 2002 20:02 schreef wcduck het volgende:
Sorry, maar is idd oude info: [topic=344446]
Ach, bedankt iig dat je de moeite hebt genomen ons dit te laten weten. Beter een keer teveel dan te weinig.
ik ben iig geval al bijna over om een nieuwe leuke kooler te gaan kopen, als dit leuk werkt. Thanxs!!!
gisteren mijn nieuwe alpha 8045 + enermax uc8-fab geinstalleerd op me xp1600+...........tot nu toe loopt ie nu stabiel door alle tests op 150 fsb in windows xp.
ik denk dat het komt door het pinnetjessysteem van de alpha....mijn enermax 80 mm fan blaast koele lucht van mijn airflow de heatsink in.....doordat het een pinnetjessysteem is gaat er ook lucht naar buiten de heatsink, dit koelt weer andere delen van het moederbord (waaronder de chipset) die waarschijnlijk te warm waren!
Het bios herkent mijn 1600+ nu als 'AMD Athlon XP 1900+'
TIP: koop een alpha8045 als je geheugen niet t probleem is en kijk daarna pas wat je nog meer kunt koelen
--------------------------------------------------------------------------------
sorrie: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=001272 offcourzeHebbie nog een linkje. Anders zoek ik zelf wel even.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Een keer runnen vanaf een floppy of HD onder dos en je hebt blijvende instellingen. Dus n.v.t. op het O.S. Dat vond ik nou ook zo bijzonder. Hij geeft het echter niet aan in de bios, maar wel bij het opstarten en in windows kan je je proc. snelheid zien. Ik heb nu een Duron 600 op 800 (6 x 133), en wou met het progje hoger. Maar 138 fsb is toch niet helemaal stabiel. Heb dan ook een aardig afgebrokkelde core dus ik ben blij dat hij het uberhaupt nog doet.Op donderdag 24 januari 2002 22:23 schreef mdusink het volgende:
blij gezichtje krijg je van mij. Ik wil alleen het volgende weten. Dit geeft gewoon serieus blijvende fsb mogelijkheden binnen het bios zelf? Deze hoef je niet steeds opnieuw te laden, want dat vind ik best apart, en heb ik ook nog niet veel vaker van gehoord. Zijn er ook nog specifieke installatie eisen, zoals het progje runnen vanaf een boot diskette ofzo (in het geval van win2k?)
Btw Spice bedankt voor de link.
Er gaat een XP 1700+ op.Op woensdag 23 januari 2002 22:50 schreef Daacuso het volgende:
[..]
Nee helaas is het nog niet mogelijk om per mhz de settings te veranderen. Je hebt 133/133, 138/138, 150/150, 166/166 en nog wat lagere instellingen. Het grote voordeel is eigenlijk dat je een officiele bios kan blijven gebruikenDe onofficiele biossen zijn namelijk veel trager. Wat voor CPU gaat er overigens op? Je zal uiteindelijk, wil je een beetje overclocken, ook bruggen moeten gaan kleuren/verbreken om voltage te verhogen of zelfs multiplier te veranderen.
let op goede airflow voor koeling van onderdelen van mobo en kijk als het niet wil lukken op hogere fsb's ook eens naar de onboard lan!Op zondag 27 januari 2002 16:10 schreef TimMer het volgende:
[..]
Er gaat een XP 1700+ op.Ik ga niet zitten prutsen aan de bruggen. Bij zo'n "oudere" AMD, zoals de Athlon Classic of TB zou ik het nog doen, maar nu wordt het toch echt te ingrijpend. Ik ga alleen proberen FSB te verhogen.
Ik heb de non-lan-versie besteld.Op zondag 27 januari 2002 23:39 schreef EmilneM het volgende:
[..]
let op goede airflow voor koeling van onderdelen van mobo en kijk als het niet wil lukken op hogere fsb's ook eens naar de onboard lan!
Dankzij Chfsb draait ie perfect op 1067MHz en normaal op 1.6 volt! (112/112)
Het zou nog mooier zijn als het geheugen op 133 ipv 112 zou kunnen draaien........
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
ik denk niet dat dat mooier zou zijn. het SiS 735 chipset kan niet zo goed omgaan met asynchronous fsb/memory settings. dit wil zeggen dat als je 112/133 instelt, je systeem langzamer word dan waarneer je 112/112 instelt.Op zaterdag 09 februari 2002 01:04 schreef Vulcan750 het volgende:
Bedankt! Chfsb werkt prima! Net een nieuw systeempje voor mijn zoon in elkaar gezet met de K7s5a-lan en een Duron 950.
Het zou nog mooier zijn als het geheugen op 133 ipv 112 zou kunnen draaien........
als je zoekt op de forums van ocworkbench, kun je oa het voorbeeld vinden van iemand die in quake3 110 fps haalde bij 100/100, en 100 fps bij 100/133.
met cpufsb (of met cpucool, zelfde makers) kun je niet een 150 mhz fsb instellen, als je met een lagere fsb geboot hebt. dit komt omdat de pci divider van 1/4 naar 1/5 verhoogd moet worden waarneer de fsb van bijv. 138 mhz naar 150 of 166 mhz gezet word. dit omschakelen van de pci divider onder windows geeft nogal wat problemen.
ik ben bezig de 150 mhz te halen (chipset beter koelen, vcore naar 1.85 volt). voor de lol wil ik dan wel eens zien of ik ook 160/120 haal (met behulp van cpufsb)...
[edit] oh ja, het verschil tussen chfsb en cpucool e.d. is dat chfsb de zog. 'hidden fsb settings' in de bios activeerd, en cpufsb e.d. de PLL chip direct aansturen...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Kan wel maar dan moet je bruggen gaan verbreken en verbinden om zodoende MP te veranderen en voltage. Heb ik ook met een Duron 600 gedaan. Draait nu op 6x133 met 1,75 volt. Wil je dit dan kan je me eventueel mailen voor de diverse schema's.Op zaterdag 09 februari 2002 01:04 schreef Vulcan750 het volgende:
Bedankt! Chfsb werkt prima! Net een nieuw systeempje voor mijn zoon in elkaar gezet met de K7s5a-lan en een Duron 950.
Bedankt voor het aanbod, maar ik weet hoe dit moet. Binnenkort (ff moed verzamelen) wil ik dit ook gaan doen, en wel met de methode "Bruggen opblazen" (=stroom eropOp dinsdag 12 februari 2002 23:03 schreef Daacuso het volgende:
[..]
Kan wel maar dan moet je bruggen gaan verbreken en verbinden om zodoende MP te veranderen en voltage. Heb ik ook met een Duron 600 gedaan. Draait nu op 6x133 met 1,75 volt. Wil je dit dan kan je me eventueel mailen voor de diverse schema's.
Ik denk dat het reeël is om mijn Duron 950 8.5x133 te bereiken, dus 1130MHz met Vcore op 1.8/1.85 volt...iemand dit al gedaan?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Verwijderd
Dat wist je toch wel toen je die borden kocht? Niet dat dit niet jammer is, maar it's a fact...Op donderdag 14 februari 2002 17:57 schreef Orion het volgende:
nee maar dat gaat snel gebeuren. Ik heb hier twee K7VZa tjes liggen. en ik kan g*dverdomme niet de mp veranderen. maar alleen de fsb. en die kan met de huidige kaarten en ramstripies tot 155 dus dat word een 850 op 1318 toch een redelijke prestatie kan alleen niet het voltage veranderen
Trouwens, je kan toch de L7 brugen inkleuren? (alle 5 inkleuren geeft 1.85 volt)
Een 850@1318 is wel errug hoog! Als je dat zou lukken...
Haha, k lig hier ff dubbel. Jij weet gewoon zeker dat je CPU de 1318 haalt? Waarom kan je de MP niet veranderen? Gewoon op de CPU veranderen en niet op het mobo. Je voltage kan ook iig tot 1,85vOp donderdag 14 februari 2002 17:57 schreef Orion het volgende:
nee maar dat gaat snel gebeuren. Ik heb hier twee K7VZa tjes liggen. en ik kan g*dverdomme niet de mp veranderen. maar alleen de fsb. en die kan met de huidige kaarten en ramstripies tot 155 dus dat word een 850 op 1318 toch een redelijke prestatie kan alleen niet het voltage veranderen
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Verwijderd
Dat geheugen trekt het makkelijk.Op donderdag 14 februari 2002 19:27 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 gebruikt t progie ook al een tijdje... Perfect stabiel op 138 mhz wat er voor zorgt dat mijn Xp 1700+ @ 1800+ werkt. 150 mhz fsb is helaas niet stabiel. Ben bang dat mijn dane-elec pc 266 cas 222 geheugen het niet slikt. Zit te denken om er een keertje pc333 geheugen in te zetten. Heb ook zitten denken om mijn athlon met silverlijm op multipliuer 12 te zetten... Maar ik vind t een beetje zonde om mijn dure cpu nu al te slopen....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
als je schijf NTFS geformatteerd is moet je m ff op cd branden
Dat die niet bijvoorbeeld verder kan dan FSB 140, ligt dat aan de SIS735 chipset? Nuttig om hem te koelen?
K heb met dit mobo een tijdje met een FSB van 150 gewerkt en k ben niet de enige. Koeling voor de chipset? Nee, deze heeft geen extra koeling nodig. Plak er een koelrib op als je het stoer vindOp zondag 17 februari 2002 14:17 schreef ND het volgende:
Hoe zit het met recovery opties? Als die niet meer boot, is dan een CMOS CLEAR de enige optie?
Dat die niet bijvoorbeeld verder kan dan FSB 140, ligt dat aan de SIS735 chipset? Nuttig om hem te koelen?
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Eey, die zit er toch al op? Das die gouwe/gele heatsink toch?Op zondag 17 februari 2002 14:33 schreef Stropdas het volgende:
[..]
K heb met dit mobo een tijdje met een FSB van 150 gewerkt en k ben niet de enige. Koeling voor de chipset? Nee, deze heeft geen extra koeling nodig. Plak er een koelrib op als je het stoer vind
Ennuh nog ietsOp zondag 17 februari 2002 14:35 schreef ND het volgende:
[..]
Eey, die zit er toch al op? Das die gouwe/gele heatsink toch?
Maar die Duron 1200 is gemaakt voor 200 Mhz (2x100), klok je hiermee dan niet je processor over
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
met 150 verandert je agp/pci divider. je pci loopt dan op 30 en dat vindt niet al je hardware leuk(mijn raid pikt dat niet)..Op zondag 17 februari 2002 17:31 schreef qrazi het volgende:
bovendien zou ik met cpufsb doorgaan naar 142 mhz of 146 mhz zolang je 150 mhz niet krijgt...