Wat kan je met infrarood (op een laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik wist niet goed waar dit thuishoorde, dus zet ik het hier maar eventjes...

Ik heb nu al een paar laptopjes gehad, maar nog nooit heb ik de infraroodpoort kunnen echt gebruiken... Ik heb al een geëxpirimenteerd met een Nokia 6110 & logomanager, maar dat lukte niet. deze foon is ondertussen verkocht, dus ik vroeg me eigenlijk af wat je zoal kunt met de standaard Ir poort die op een laptop zit. ik heb al topics gezien over het bedienen van de tv, of met een gewone afstandsbediening je computer bedienen. Maar ik ben daar tot nu toe nog niet in geslaagd |:(

Misschien kan iemand me verder helpen, of gewoon wat toepassingen geven van Ir op een laptop.

Ik kan nu ook een infraroodmodem kopen voor m'n T20e, maar kan ik daar dan mee surfen? en valt de snelheid een beetje mee?

[off-topic]
Is er misschien iemand hier die de MP3 speler heeft voor aan je Ericsson GSM? hoe bevalt ie, heoveel MB zit erin, hoe upload je de files, en kan je er geheugen bijsteken (door welke kaartjes?)
[/off-topic]

Sorry trouwens voor al mmijn vragen, waarschijnlijk een nieuwsgierige bui ;)

Blog (Linux-related)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een keerjte een verbinding gemaakt via een IR poort met een notebook, draaide op XP en vond direct een andere IR device in de buurt.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Dus als ik nu op mijn desktop ook zou zorgen voor Infrarood, dan kan ik draadlos netwerken? Hoe was de snelheid? en hoever kun je ongeveer gaan voor de verbinding wegvalt?

Sorry, ik heb echt iets mis binnen hoor, zo vragen en doen ;)

Blog (Linux-related)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb m'n IR-poort gebruikt om dingen op het werk af te drukken.

Ik had eerst niet de gelegenheid om m'n laptop aan het netwerk van m'n werk te prikken maar we hebben wel een fraaie HP 2100 staan met IR-poort...

Dus laptop ervoor houden... printopdracht geven en klaaaaaaaaaaar :) (veel 'a'-s want het duurt nogal lang... IR-poortje is nogal traaaaaaaaaaaaaag)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op mijn laptop zit ook zo'n poortje.. het is wel handig om ff bestandjes uit te wisselen met iemand anders als je niet op het netwerk zit ofzo (bijna iedereen hier op school heeft een laptop).. en idd je hoeft je laptop maar in de buurt van een andere te houden en er gaat van alles piepen en knipperen dat er iemand 'in range' is. Best wel irritant soms ;) :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 23 januari 2002 00:02 schreef rick_h het volgende:
Op mijn laptop zit ook zo'n poortje.. het is wel handig om ff bestandjes uit te wisselen met iemand anders als je niet op het netwerk zit ofzo (bijna iedereen hier op school heeft een laptop).. en idd je hoeft je laptop maar in de buurt van een andere te houden en er gaat van alles piepen en knipperen dat er iemand 'in range' is. Best wel irritant soms ;) :P
en belachelijk traag....
maar goed... 1 word-documentje valt nog op te wachten.
Maar ga niet beginnen met foto's van 1 MB ;)

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 23:57 schreef Jensd het volgende:
Dus als ik nu op mijn desktop ook zou zorgen voor Infrarood, dan kan ik draadlos netwerken? Hoe was de snelheid? en hoever kun je ongeveer gaan voor de verbinding wegvalt?
het is niet 'netwerken' zoals internet via tcp/ip.. het gaat gewoon via een eigen infrarood-protocolletje oid.. het is geen vervanging voor een normale netwerkkaart.
En de snelheid is niet echt hoog.. kleine bestandjes gaat wel. Ik heb 1x een groot bestand geprobeerd maar dat duurde zo lang dat ik er maar mee stopte..
En de afstand is iets van max. 2M ofzo. Ik weet het niet precies, maar uit mijn ervaring blijkt dat bij een grotere afstand bestanden niet overkomen enzo..

Verwijderd

internetten met je mobi >:)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik heb het een en ander gelezen over irda en langzaam is 115 Kbit/sec en snel is 4 Mbit/sec.
verder is de maximale afstand niet echt groot en kunnen er maximaal op 1 oog 1 apparaat dus alleen pc tegen pc of pc tegen printer.

volgens mij lag de snelheid aan de irled die wordt gebruikt of heb ik dat mis ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:46
Mijn nokia 8310 managen en natuurlijk mail ophalen als het niet anders kan. ;)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je idra wil gebruiken om je pc met ab te besturen, moet je girder gebruiken. www.girder.nl

I, for one, like Roman numerals

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Girder heb ik al geprobeerd, maar ik geraal er aan geen kanten uit hoe dat programma werkt :?
Misschien kan iemand me mailen en wat helpen?
Met een andere laptop ben ik vergeten te vermelden, maar dat gaat traaaag, en in school neem ik hem soms wel mee, maar der is niemand anders (behalve leerkracht informatica (en die heeft den nog geen Ir poort) met een laptop :( )

Blog (Linux-related)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

weet iemand toevallig of er ook een duidelijk schema is waar en hoe de irda van een laptop werkt ?

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ik gebruik de IR poort op mijn laptop om me 6210 en PalmIIIxe te synchronisen met Outlook, erg handig, geen kabels meer nodig en snel zat voor dat soort dingen.
Als je een FIR poort hebt (tegenwoordig standaard) dan heb je als max 4Mbps, dus effectief ~350KBps.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
IrDA om mijn Palm te Syncen

IrDA om i.c.m. met GSM (6210,8850) telnr's backuppen overzetten en in te bellen om meel op te halen etc. etc.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Weet iemand of ik dan een FIR poort heb? (toshiba Tecra 8000)

Blog (Linux-related)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op woensdag 23 januari 2002 19:50 schreef Jensd het volgende:
Weet iemand of ik dan een FIR poort heb? (toshiba Tecra 8000)
als je in de bios kunt instellen of op SIR of op FIR dan heb je ook FIR moet je even kijken

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Wat kun je met een infrarood poort? Nou ik kan mijn palmiiixe ermee syncen en nu komt het:
mijn furby verkouden maken. >:)

Verwijderd

Pasgeleden een laptop met infra rood meegenomen naar school, En daarna afdrukken op de laserprinter. Iedereen moest w8ten, Want ik kreeg voorang van de printer.

Ook via een of andere samsung telefoon zitten internetten en met een siemens plaatjes verzonden naar die telefoon.

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Met een afstands bediening je computer besturen B-).
zie ook www.lirc.org

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Dus het kan, volgens jullie, mijn laptop besturen met eeng ewone afstandsbediening? Kan iemannd me dan eens precies vertellen hoe ik dit werkende moet krijgen? want ik snap niets van die programma's die daarvoor zouden moeten zorgen |:( :z :r

Blog (Linux-related)

Pagina: 1