Toon posts:

TV-Beeld met Viper 2 Z200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het komt dat ik geen tv-beeld krijg met als ik een s-vhs kabel aansluit op mijn viper2 z200 naar de s-vhs aansluiting op mijn tv?
Het beeld knippert wel even maar ik krijg vervolgens niets te zien dan een zwart scherm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Moet je wel activeren met S3Switch(2), of met S3Display als je in W2K/XP werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan, ik kan de optie tv ook aanvinken, op tv verspringt het beeld ook even, maar dan blijft alles zwart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu eindelijk beeld op mijn tv. Een bios update van de kaart was kennelijk noodzakelijk (ik werk onder windows 2000) :)
Maar nu zijn er nog 2 problemen:

1. Hoe krijg ik volledig scherm? Op mijn tv heb ik wel bijna volledig beeld maar er zitten toch nog zwarte randen. TV tools werkt niet met een S3 chipset dus het moet met de instellingen van S3 display zelf kunnen. Maar als ik dat op maximaal zet heb ik nog geen volledig beeld :(
2. Als ik de pc opstart met de tv aan ziet mijn beeld er niet uit. Zowel op mijn monitor als op de tv is het scherm veel te klein en zodra ik in win2k kom heb ik maar half beeld en dat knippert, ik kan dus niets doen. Pas als ik reboot met de kabel eruit heb ik weer normaal beeld (op mijn monitor dan). Het werkt dus kennelijk alleen als de tv uitstaat of als ik de s-vhs kabel er pas indoe als ik al in windows ben.

Verwijderd

Topicstarter
Geen s3 experts hier? :?

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op woensdag 23 januari 2002 14:23 schreef Kerstmit het volgende:
Geen s3 experts hier? :?
Jazekerzzz wel, JGC is hier de S3 Goeroe. :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb hem al op icq gevonden :)
en ben stuk info rijker!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er bijna. Ik krijg nu zowel op mijn tv als pc-monitor beeld (tegelijkertijd dus), tijdens het opstarten doet hij alleen vaag (kleiner beeld op pc-monitor en alleen als de s-vhs kabel is aangesloten) voor hij in Windows komt. Zodra hij in Windows komt schakelt het tv-beeld uit en is het op mijn monitor weer normaal, zoals ik het graag wil.
Er rest nog 1 probleem, hoe krijg ik full screen op mijn tv? Ik heb nog zwarte randen, vooral boven en onder zijn nogal groot. TV-tools werkt alleen met nvidia chipsets en ik heb een S3 chipset. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Pagina: 1