Hey Tweakers, ik heb laatst Apache + php draaiende gekregen, ik heb toen echter geprobeerd om de mod_perl ook te installeren en sindsdien deed apache het niet meer goed..
Dus heb ik het eraf gegooid en wilde ik het opnieuw installeren, volgens deze handleiding.
Ik krijg echter een fout die ik 1 keer in de search kan terugvinden, maar een duidelijk antwoord ervoor zie ik niet:
Ik heb in mijn /etc/ld.so.conf wél de volgende regel gezet: /usr/local/lib/mysql, ik heb daarna ook ldconfig gedraaid.
Wat kan nou het probleem zijn? Ik had dit de eerste keer ook, ik heb alleen geen flauw id meer hoe ik het toen heb gedaan
Dus heb ik het eraf gegooid en wilde ik het opnieuw installeren, volgens deze handleiding.
Ik krijg echter een fout die ik 1 keer in de search kan terugvinden, maar een duidelijk antwoord ervoor zie ik niet:
etc..modules/php4/libphp4.a(php_mysql.o): In function `php_mysql_field_info':
/home/saviour/php-4.1.1/ext/mysql/php_mysql.c:1883: undefined reference to `mysql_num_fields'
/home/saviour/php-4.1.1/ext/mysql/php_mysql.c:1887: undefined reference to `mysql_field_seek'
/home/saviour/php-4.1.1/ext/mysql/php_mysql.c:1888: undefined reference to `mysql_fetch_field'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [target_static] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/saviour/apache_1.3.22/src'
make[1]: *** [build-std] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/saviour/apache_1.3.22'
make: *** [build] Error 2
Ik heb in mijn /etc/ld.so.conf wél de volgende regel gezet: /usr/local/lib/mysql, ik heb daarna ook ldconfig gedraaid.
Wat kan nou het probleem zijn? Ik had dit de eerste keer ook, ik heb alleen geen flauw id meer hoe ik het toen heb gedaan