Toon posts:

Routen -> Welk OS of programma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb nu eindelijk een Pentium 75 16 MB geregeld, en ik wilde vanmidddag FreeSCO installen. Maar, dat lukte niet, hij bleef de hele tijd hangen bij het verkrijgen van de DHCP. Toen ben ik even gaan zoeken op GoT, en hoorde ik van verschillende mensen dat Casema het niet doet met FreeSCO, omdat het PPPoE is. Klopt dit? Als dit klopt, welk programma/OS is het best om te gebruiken in mijn geval. Ik wil het liefst vannaf een floppy booten, zonder schijf. Ook wil ik graag een Linux-based OS, oid. Wie kan mij helpen. Ik ben nog niet zo heel erg bekend met linux &netwerken, dus graag een beetje makkelijk, in de zin van bijv. FreeSCO.

Ik heb de search al gebruikt, en iedereen zei wat anders, van dit neeeeee, dat, kortom daar heb ik niet zoveel aan.
Ohja, als je iets weet, post aub ook ff een linkie ofzo :)

Tnanks alvast :)

edit: Pentium 75 is idd geen 486 nee |:( :P

Verwijderd

uhm..... fokkit, hoe heette die sjit ook al weer???
lintegrate ofzo...dammit!! w8 ff

Verwijderd

----
edit
----

http://www.lintegrate.nl/

ahum... ge-quote ipv ge-edit.... sorries

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik heb nu eindelijk een 468 Pentium 75 16 MB geregeld
Huh? ;)
Toen ben ik even gaan zoeken op GoT, en hoorde ik van verschillende mensen dat Casema het niet doet met FreeSCO, omdat het PPPoE is. Klopt dit? Als dit klopt, welk programma/OS is het best om te gebruiken in mijn geval.
Hmmja. Als je een klein HD-tje hebt (als in 100MB moet al voldoende zijn), dan kun je SmoothWall gaan draaien. (www.smoothwall.org). Deze heeft PPPoE-capabilities, is Linux-based, ingebouwde firewall incl. logging, VPN Tunneling mogelijkheid, SSH toegang, gewoon top.

Probeer die eens. :)

Succes!

... en oranje! :P

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op dinsdag 22 januari 2002 23:22 schreef Pindakaas het volgende:
----
edit
----

Euj... die is voor ADSL. Da's geen PPPoE, maar PPTP of PPP (naar gelange je modem is getweaked of niet >:)

Gaat niet echt werken dus?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:24 schreef iNSaNe-oNe het volgende:

[..]

Euj... die is voor ADSL. Da's geen PPPoE, maar PPTP of PPP (naar gelange je modem is getweaked of niet >:)

Gaat niet echt werken dus?
dammit, ik zit hier weer eens keihard te slapen... ;)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 22 januari 2002 23:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Beste medetweakers,

Ik heb nu eindelijk een Pentium 75 16 MB geregeld, en ik wilde vanmidddag FreeSCO installen. Maar, dat lukte niet, hij bleef de hele tijd hangen bij het verkrijgen van de DHCP. Toen ben ik even gaan zoeken op GoT, en hoorde ik van verschillende mensen dat Casema het niet doet met FreeSCO, omdat het PPPoE is. Klopt dit? Als dit klopt, welk programma/OS is het best om te gebruiken in mijn geval. Ik wil het liefst vannaf een floppy booten, zonder schijf. Ook wil ik graag een Linux-based OS, oid. Wie kan mij helpen. Ik ben nog niet zo heel erg bekend met linux &netwerken, dus graag een beetje makkelijk, in de zin van bijv. FreeSCO.
Ik heb de search al gebruikt, en iedereen zei wat anders, van dit neeeeee, dat, kortom daar heb ik niet zoveel aan.
Ohja, als je iets weet, post aub ook ff een linkie ofzo :)

Tnanks alvast :)

edit: Pentium 75 is idd geen 486 nee |:( :P
freebsd? crash? niet gezond dus, probeer eens een simpele router (freesco ofzo) werkt meestal wel. gebasseerd op Linux.

Verwijderd

Topicstarter
GHhehe

Maar, ik hoorde ook wat van Coyote Linux, en Sygate, hebben jullie daar (slechte) ervaring mee, en is het geschikt voor PPPoE. Het is in principe geen probleem om een HD te gebruiken, maar het maakt dat ding ineen keer weer veel lawaaieriger :( Dus t liefst op een floppy :)

edit:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:31 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

freebsd? crash? niet gezond dus, probeer eens een simpele router (freesco ofzo) werkt meestal wel. gebasseerd op Linux.
Lekker geslapen :P Ik gebruikte Freesco, niet freebsd :) Maar dat werkt blijkbaar dus niet met com21 van casema...

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Freesco doet het wel degelijk met Wanadoo. Als een speer zelfs!!! Het is alleen een beetje gekloot.

Kijk [url="http://hier"]hier[/url] eens naar de handleiding aan de onderkant van de pagina.

Mocht het dan nog niet lukken, dit probleem heb ik ook al gehad en de hulp die ik daarvoor heb gekregen is te vinden ook op minddigger.com en wel [url="http://hier"]hier[/url].

Succes!

edit:

typo

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op dinsdag 22 januari 2002 23:31 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Klop, klop... is daar iemand? Dat heeft hij dus JUIST geprobeerd, maar lukt hem niet. PPPoE-support mist-ie. Moet hij dus wel hebben, maar heeft hij het nog niet gevonden in FreeSCO... :+

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

[knip]

<ONZIN FROM MIJZELF!>

[/knip]

Het is al laat... :z

• LollieStick
Op dinsdag 22 januari 2002 23:22 schreef Pindakaas het volgende:
----
edit
----

hmmmm, werkt dit ook voor @home?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 23:33 schreef vleppyniles het volgende:
Freesco doet het wel degelijk met Wanadoo. Als een speer zelfs!!! Het is alleen een beetje gekloot.

Kijk [url="http://hier"]hier[/url] eens naar de handleiding aan de onderkant van de pagina.

Mocht het dan nog niet lukken, dit probleem heb ik ook al gehad en de hulp die ik daarvoor heb gekregen is te vinden ook op minddigger.com en wel [url="http://hier"]hier[/url]

Succes!
Sorry? Ik wil dus het liefst geen HDD gebruiken, en vraag een programma wat jullie kennen, en waarvan jullie weten dat het werkt. Ik weet ook wel dat er een zoekpagina bestaat :( |:(

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Mocht het dan nog niet lukken, dit probleem heb ik ook al gehad en de hulp die ik daarvoor heb gekregen is te vinden ook op minddigger.com en wel [url="http://hier"]hier[/url].
Uj... Twee maal een link naar "http: // hier" in eenzelfde posting vind ik best knap... :)

• LollieStick
Op dinsdag 22 januari 2002 23:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Sorry? Ik wil dus het liefst geen HDD gebruiken, en vraag een programma wat jullie kennen, en waarvan jullie weten dat het werkt. Ik weet ook wel dat er een zoekpagina bestaat :( |:(
gooi je hardeschijf er maar uit. freesco werkt ook zonder schijf.

• vleppyniles
Sorry dat die url's het njente doen!

http://forum.minddigger.com/phpBB/viewtopic.php?topic=694&forum=10&25

En op www.minddigger.com en dan op handleidingen klikken dan zie je jou benodigde handleiding vanzelf staan!

Verwijderd

Ik doe win98se. Werkt echt perfect. Routen met maar 1 netwerkkaart. Maar het kan zijn dat een p75 daar iets te licht voor is.
Mijn 233mmx 32mb trekt het iig wel. En voordat de linux fans weer boven komen:
* linux is goed maar het herkent mijn netwerkkaarten niet.
* Nu heb ik maar 1 netwerkkaartje nodig.
* Hij crashed nooit. (Weet wel dat ie onder linux helemaal nooit crashed. Ik wilde alleen maar ff zeggen de het met m$ ook heel goed kan.)

OK nu echt hoe het dan dus moet als je windhoos wil gebruiken:
Lees de help van de casema inbelsoftware. Daar staat iets over internet connection sharing. Staat precies hoe je het moet doen. Volg de instructies en ge zult zien. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 23:39 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

gooi je hardeschijf er maar uit. freesco werkt ook zonder schijf.
Jaja, maar gewoon Freesco doet het niet, ik gebruik PPPoE. Freesco kan ook wel, maar heb ik een HDD voor nodig omdat ik dan een aparte tool van 3 mb moet installen... Ik vraag dus of er een programma voor een floppy mét PPPoE support is...

Het is laat :P :z
Op dinsdag 22 januari 2002 23:39 schreef vleppyniles het volgende:
Sorry dat die url's het njente doen!

http://forum.minddigger.com/phpBB/viewtopic.php?topic=694&forum=10&25

En op www.minddigger.com en dan op handleidingen klikken dan zie je jou benodigde handleiding vanzelf staan!
Hehe, ik dacht dat je mij op een heel subtiele manier ze zoekpagina's wees :+ :P, werd eventjes een beetje beledigd, maar het was een misverstand, sorry voor mijn " :( " :P
Op dinsdag 22 januari 2002 23:41 schreef scollon het volgende:
Ik doe win98se. Werkt echt perfect. Routen met maar 1 netwerkkaart. Maar het kan zijn dat een p75 daar iets te licht voor is.
Mijn 233mmx 32mb trekt het iig wel. En voordat de linux fans weer boven komen:
* linux is goed maar het herkent mijn netwerkkaarten niet.
* Nu heb ik maar 1 netwerkkaartje nodig.
* Hij crashed nooit. (Weet wel dat ie onder linux helemaal nooit crashed. Ik wilde alleen maar ff zeggen de het met m$ ook heel goed kan.)

OK nu echt hoe het dan dus moet als je windhoos wil gebruiken:
Lees de help van de casema inbelsoftware. Daar staat iets over internet connection sharing. Staat precies hoe je het moet doen. Volg de instructies en ge zult zien. >:)
Klopt, maar mijn server trekt dat niet + dat ik eigenlijk een klein routerproggie zoek, zoals FreeSco of CL, dat heel makkelijk alleen voor het routen werkt...

• LollieStick
Op dinsdag 22 januari 2002 23:41 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Jaja, maar gewoon Freesco doet het niet, ik gebruik PPPoE. Freesco kan ook wel, maar heb ik een HDD voor nodig omdat ik dan een aparte tool van 3 mb moet installen... Ik vraag dus of er een programma voor een floppy mét PPPoE support is...

* LollieStick gaat altijd moeilijk doen laat op de avond. bekende bug :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Sorry? Ik wil dus het liefst geen HDD gebruiken,
Oeps lees ik nu pas. Nou dan heb windows toch geen zin. Maargoed. voor de mensen met een zware kast en HD kan windows wel handig zijn.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Dan heb ik hier een patch voor je! Komtie:

* iNSaNe-oNe passes LinuxUser a mug of c0ff33. ;)

(Hmm... meer iets voor de huiskamer, maargoed. Ik heb er ook last van laat op de avond. :z )

• LollieStick
Op dinsdag 22 januari 2002 23:41 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

* LollieStick gaat altijd moeilijk doen laat op de avond. bekende bug :)

2x is een beetje overdreven :? heb ik dit toch echt zelf gedaan. moet blijkbaar nog maar even verder slapen :Z

• vleppyniles
Aparte tool van drie MB?

die fsPPPOE.tgz is maar 59 kb groot.
En als het om die modules gaat voor je netwerkkaart heb ik maar één ding te zeggen: Koop merkkaarten. :+

edit:

typo

Verwijderd

Topicstarter
Haha, roflol, dubbelpost met 2 minuten tijdsverschil :+ :P :D :o

edit: Ok, ik had in de search gelezen dat er een proggie was, iets van Penguin... , wat te groot was voor een Flop. Maar dat dingetje van jou is voor Freesco?

• vleppyniles
Dingetje? :) Is inderdaad voor Freesco.

Kijk maar bij die handleidingen dan zie je het vanzelf allemaal.

Ik gebruik gewoon een hdd en je hoort er geen kl##t van.
Het enige dat je hoort is het getik van m'n monitor.
Moest ik maar eens gaan vervangen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, ga het zo proberen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!! duurde even omdat de netwerkkaarten niet goed ingesteld zijn, Maar vanmidag afgemaakt :) IT WORKS!! :)
Pagina: 1