Ik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49
Ha mensen,

Ik moet een keuze maken maar ik kom e rniet uit.

Mijn sysinfo zijn nu:

Workstation:

IP3 866 mhz
512 mb Ram
Geforce 1 DDR 32mb

Server:

IP2 450 mhz
396 mb Ram

Dat zijn eigenlijk alleen de gegevens waar het om gaat. Ik heb namelijk een P4 1,7 gig op de kop weten te tikken bij een vriend van me maar ik zit nu te twijfelen of ik die moet verkopen en er een 1 gig P3 voor terug kopen (dat is meeste wat mijn mobo van m 'n workstation nu aankan) en dan de 866 uit m 'n workstation d.m.v een convertor in het P3bf mobo van de server prikken.

Of de andere optie is om m'n server Mobo te verkopen (p3bf+450) en dan m 'n oude msi+866 als server te gaan gebruiken en dan een nieuw mobo plus rd-ram geheugen te kopen voor m 'n workstation. alleen probleem als ik dat doe heb ik volgens mij ook ene nieuwe videokaart nodig.

Wat raden jullie me aan.

Verwijderd

Die P4 verkopen en verder nix kopen...even geld bewaren tot over een half jaartje..

• cue
Op dinsdag 22 januari 2002 23:09 schreef NoStra het volgende:
Die P4 verkopen en verder nix kopen...even geld bewaren tot over een half jaartje..
en dan wachten waarop?

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Alles verkopen en lekker op vacantie gaan .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Ik zou de p2 450 bak verpatsen, je hebt dan wel
• rdram nodig (€€€€)
• nieuw mobo nodig
• je kan er gewoon een pci videokaartje instouwen / agp trouwens ook
• een p4, maar die heb je al :+

• cue
Op woensdag 23 januari 2002 07:22 schreef ByMeS_Dy het volgende:
Ik zou de p2 450 bak verpatsen, je hebt dan wel
• rdram nodig (€€€€)
• nieuw mobo nodig
• je kan er gewoon een pci videokaartje instouwen / agp trouwens ook
• een p4, maar die heb je al :+
Ja dat is wel zo, maar de vraag is of je echt veel verschil merkt tussen een 1,7 gig en een 866.

en volgens mij benut je pas echt die P4 als je er een ati readon 8500 of geforce 3 ingooit ofzo

toch?

en opzich is 450 voor een servertje toch wel genoeg

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Lekker duidelijke topictitel :+

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
Op woensdag 23 januari 2002 17:39 schreef Scyth het volgende:
Lekker duidelijke topictitel :+
ROFLOL

idd andere topic-titel

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Verkopen? Koop er nog wat extra hardware bij en je hebt nog een systeem!

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom verkopen en waarom RdRam?

Ik geef toe RDRAM geeft de beste performance, maar is duur. Je kan ook een mobo kopen met DDR ondersteuning. Ze zijn wat langzamer, maar goedkoper en met oog op de toekomst heb je er ook meer aan.

Een 1,7GHZ zal altijd sneller zijn als een 0.866 GHZ.
Echter een server is op 450 ook snel zat.
Je kan ook die P4 verkopen, je workstation verkopen en daar dan een mooi Athlon systeempje voor kopen incl een Readeon..

• cue
Op woensdag 23 januari 2002 17:43 schreef internetinfo het volgende:

[..]

ROFLOL

idd andere topic-titel
Sorry, jullie hebben helemala gelijk, ik schaam mij diep ;)

• cue
Op woensdag 23 januari 2002 18:04 schreef Peewee het volgende:
Waarom verkopen en waarom RdRam?

Ik geef toe RDRAM geeft de beste performance, maar is duur. Je kan ook een mobo kopen met DDR ondersteuning. Ze zijn wat langzamer, maar goedkoper en met oog op de toekomst heb je er ook meer aan.

Een 1,7GHZ zal altijd sneller zijn als een 0.866 GHZ.
Echter een server is op 450 ook snel zat.
Je kan ook die P4 verkopen, je workstation verkopen en daar dan een mooi Athlon systeempje voor kopen incl een Readeon..
Bedankt voor je reactie, maar RDRAM is nu toch het snelst en heeft de meeste performance met P4 maar waarom zou DDr meer op de toekomst zijn gericht dan?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 23 januari 2002 21:48 schreef Cue het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, maar RDRAM is nu toch het snelst en heeft de meeste performance met P4 maar waarom zou DDr meer op de toekomst zijn gericht dan?
RDRAM is wat duurder, maar idd veel sneller. Begrijp inderdaad niet dat DDR de toekomst moet zijn :)

• cue
Maar als je het geld er voor hebt kun je dus op dit moment beter RD-ram kopen I.c.m een P4?

Maar jullie adviseren met dus m'n workstaion te verkopen en emt die P4 nieuw systeem te bouwen

• BlauweFles
  • Niet online
Ik bedoelde daarmee dat RDRAM alleen voor de P4 geschikt is. AMD en ook de nieuwere P4 moederborden maken allemaal gebruik van DDR.

Dan kan je je dure RDRAM niet meer gebruiken bij een toekomstige upgrade.
Nu is de kans natuurlijk ook groot dat als je nu DDR2100 koopt dat dan ook te langzaam is....

• cue
ja dat is waar, maar ik vind intel nog altijd prima werken dus ik zou niet snel naar AMD gaan, en is ook beetje gek misschien om nu in performance achteruit te gaan met het oog op de toekomst.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
server en p4 verkopen en dan 1 mooie system kopen, en die 866 als server gebruiken..

• BlauweFles
  • Niet online
Ja ik ben het ook wel een beetje met je eens over AMD. Ikheb ook een Intel en nooit problemen mee (nou ja heb ze wel eens, maar ik denk dat dat mijn fouten zijn).

Echter het gaat niet alleen om de prestatie maar ook om de prijs. Ik weet niet wat het verschil op het moment is kwa prijs tussen beide soorten geheugen, maar DDR is goedkoper dat weet ik wel.

Maar ik denk dat je met die 866 ook nog wel een tijdje vooruit kan. Verkoop je die p4 en w8 je even totdat er dual channel DDR komt voor de P4. Moet je nog wel een jaartje w88 op zijn minst.

Als je nu een compleet systeem zou kopen is een AMD gewoon sneller voor minder geld. Dan kan je beter die P4 verkopen evenals een van beide systemen en een AMD systeem kopen.
Pagina: 1