Toon posts:

[OC] Compaq BIOS vervangen (kunt daar nix mee)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,
ik heb een Compaq Pressario 5726 met een moederbord:
VIA Apollo Pro 133/133A met Slot1 Pentium3-500
Als ik op internet kijk (via), dan zou dit moederbord op 133 Mhz moeten kunnen draaien. Ook kun je bij de meeste fabrikanten de FSB en Voltage veranderen.
MAAR NIET BIJ COMPAQ
Bij huidige bios (nieuwste versie) en de vorige kun je vrijwel niets instellen, hij herkend alles automatisch.
Softwarematig, bv. SoftFSB, wil ook niet echt lukken...

Weet iemand hier iets leuks voor. Is het mogelijk een bios van een andere fabrikant/type er op te zetten.
Ik wil hem namelijk een beetje OC-en, zodat ik m'n computerinkoop wat langer uit kan stellen.

Verwijderd

Ik zie dat je al met hetzelfde probleem zit als mij...
Ik draai nu met een Compaq Deskpro ENS met Celeron 466.
Softwarematig OC-en lukt niet, ik kan er niet achter komen welke moederplank er is gebruikt... :(
Misschien iemand een ideetje hoe ik daar achter kan komen? :?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Laat me raden 2 MSI-6163va'tjes ?

Verwijderd

Topicstarter
Met SiSoft Sandra kun je veel te weten komen over je systeem.
Zo heb ik een moederbord gefabriceerd door Compaq maar met een VIA Apollo Pro 133/133A Chipset.
Ik heb ook nog een IBM met een 440BX/ZX, die ik ook wil overclocken, maar BIOS wil ook niet.

Het staat in SiSoft Sandra veel uitgebreider, maar dat is hier niet zo interessant

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:19
kast openschroeven.. soms staat er een fabrikant op het mobo (als je geluk hebt)

Sinlath | Opinions may contain latency

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
niet bij een compaq MOBO, dat is een grote SMD weerstanden transistoren en elco plank, geen fabrikant, geen serienummers, geen FCC id's allemaal gemaakt in maleisie, typisch compaq...

Verwijderd

Bij Compaq zitten vaak jumpers op het mobo, staan wel op de compaq site. Tenminste bij sommige modellen, wat een kut site is dat zeg.
Pagina: 1