Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Hmmzzz... weinig elektronica experts hier aanwezig? jammer..
Als ik eruit ben mail ik je...
Volgensmij kan het door even de voltage van de backlight door te meten en dan vervolgens het juiste voltage gewoon direct uit je voeding erop zetten.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Probleem is dat het hier om een hoogspanning gaat. Net zoals bij een CCFL. Daarom kun je er niet gewoon "ff" spanning op zetten...
Dan moet je proberen uit te vinden waar die hoogspanning opgewekt wordt en dan die plek aan de backlight solderen, waardoor je dus het knopje 'bypassed'.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Jah, zal hiervoor waarschijnlijk de transistor waar die knop op aangesloten zit moeten kortsluiten, misschien dat het dan wil, maar denk dat ik dan nog met die uitval na een paar seconden zit.
Verwijderd
K heb ik gedaan moet je hem wel voor demonteren !
zit een chip op de voor kant bla bla ...
maar is ooit hier een topic over geweest maar zal eens kijken of ik die van mij nog ergens heb liggen hoe het ook alweer zat !
zit een chip op de voor kant bla bla ...
maar is ooit hier een topic over geweest maar zal eens kijken of ik die van mij nog ergens heb liggen hoe het ook alweer zat !
Ik heb dit al eens ergens voor iemand uitgelegd maar kan het ff zo snel niet vinden.
Ohja zo was het:
Als je het printje voor je hebt(hou de sensor-schakelaar rechts) ,haal je de display en de backlight eraf. Nu zie je een grote zwarte druppel zitten. Kijk daar rechts ondervan. Je ziet daar twee zwarte dezelfde componenten die bij mij L6 (dichts bij de zwarte druppel) en M7 (meest rechtse van de twee)heten. Bekijk l6 en je ziet links twee pootjes en rechts één. Zet nu een draadje van links onder naar het rechtse pootje.
Zo dat was het. Je lampje blijft branden nu en de display wordt nu ook niet meer zwakker op het moment dat het lampje aangaat (wat ie origineel dus wel doet zodat je display minder goed leesbaar wordt met het lampje aan. Waarschijnlijk om stroom te sparen ofzo maarja dat haal je toch uit je pc-voeding nu dus...)
Succes.
Als je het printje voor je hebt(hou de sensor-schakelaar rechts) ,haal je de display en de backlight eraf. Nu zie je een grote zwarte druppel zitten. Kijk daar rechts ondervan. Je ziet daar twee zwarte dezelfde componenten die bij mij L6 (dichts bij de zwarte druppel) en M7 (meest rechtse van de twee)heten. Bekijk l6 en je ziet links twee pootjes en rechts één. Zet nu een draadje van links onder naar het rechtse pootje.
Zo dat was het. Je lampje blijft branden nu en de display wordt nu ook niet meer zwakker op het moment dat het lampje aangaat (wat ie origineel dus wel doet zodat je display minder goed leesbaar wordt met het lampje aan. Waarschijnlijk om stroom te sparen ofzo maarja dat haal je toch uit je pc-voeding nu dus...)
Succes.
Thnx, zal het vanmiddag gelijk proberen!
Okeej, het werkt! 
Topic closed by /me
Topic closed by /me
Verkopen ze die nog? Zo ja wat is het merk/type? ik wil ook wel een tempmeter
@MrBee_RC
In mijn woonplaats waren ze uitverkocht hoorde ik vandaag. Ik weet niet of ze ze nog hebben in het assortiment. Het is deze: http://home.hetnet.nl/~te-koop/index.html kostte 25 piek ofzo toen.
En Cr3ator mooi dat het werkt. Veel plezier ermee.
En Cr3ator mooi dat het werkt. Veel plezier ermee.
Pagina: 1