Nou heb ik laatst source-code van de DHCP client aangepast die uit een source-rpm kwam.
Het gaat hierbij om de source-rpm van de dhcpcd die bij RH 7.2 geleverd wordt. Alvorens ik de source aan kon passen moest ik eerst maar eventjes die tar.gz uitpakken. Naar /tmp gekopieerd, de boel uitgepakt, aangepast, en weer op dezelfde manier getarred en ge-gzipped. .tar.gz file weer naar /usr/src/redhat/SOURCES gemoved en dan moet je die rpm gaan builden.
Hier liep het dus fout. Uit alle HOWTOs en manuals stond dat in /usr/src/SPECS dit:
in moest tikken.
Dan krijg ik echter dit:
Dit file heb ik echt goed ingetikt en ik zou in deze dir moeten staan.
Iemand ideeen ?
Het gaat hierbij om de source-rpm van de dhcpcd die bij RH 7.2 geleverd wordt. Alvorens ik de source aan kon passen moest ik eerst maar eventjes die tar.gz uitpakken. Naar /tmp gekopieerd, de boel uitgepakt, aangepast, en weer op dezelfde manier getarred en ge-gzipped. .tar.gz file weer naar /usr/src/redhat/SOURCES gemoved en dan moet je die rpm gaan builden.
Hier liep het dus fout. Uit alle HOWTOs en manuals stond dat in /usr/src/SPECS dit:
code:
1
| rpm -ba dhcpcd.spec |
in moest tikken.
Dan krijg ik echter dit:
code:
1
2
3
| [root@timmestein SPECS]# rpm -ba dhcpcd.spec dhcpcd.spec: No such file or directory [root@timmestein SPECS]# |
Dit file heb ik echt goed ingetikt en ik zou in deze dir moeten staan.
Iemand ideeen ?
edit:
doh. stuk topic-naam vergeten
doh. stuk topic-naam vergeten
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !