Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Als ze een directe link niet toestaan gaan ze zo'n indirecte link met voorbedachte rade ook niet toestaan. 'k weet niet of zo'n sample hier wel of niet mag... een stukje van 30 seconden laten ze wel toe, toch? Fragmentje?
Sampletje is minder dan 30 sec.
Sampletje is minder dan 30 sec.
Saved by the buoyancy of citrus
naar ik meen vallen samples onder het citaatrecht;
datzelfde dat Tnet gebruikt om quotes uit nieuwsartikelen op hun eigen sites aan te bieden
ik denk dat het dus onterecht zou zijn om dit te zien als inbreuk op auteursrechten (tenzij je samples drie minuten duren
)
http://www.minjust.nl/a_beleid/auteurswet/introductie/auteurswet.htm
oftewel de wetgever is hierin zelf ook nogal vaag;
aar een organisatie als Buma/Stema is een belangen-organisatie en zelf niet geschikt om in dit soort zaken een oordeel te vellen .
wat de wetgever duidelijk stelt: "naar de regels van het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs geoorloofd"
wat aangeeft dat dit redelijk vrij interpreteerbaar is, is je sample enkel gebaseerd op enkel weergeven van een oorspronkelijk stuk zonder dat je er zelf wat aan toevoegd (hé, dat klinkt juist als wat al die top40 artiesten doen, die BumaStemra wil behoeden) dan is dit fout, echter als onderdeel van en nieuwuziekstuk, evtuel meustbrnermeldig wordt het lastig hiertegen bezwaar te maken (en moet eigenlijk al snel een rechter beslissen)
datzelfde dat Tnet gebruikt om quotes uit nieuwsartikelen op hun eigen sites aan te bieden
ik denk dat het dus onterecht zou zijn om dit te zien als inbreuk op auteursrechten (tenzij je samples drie minuten duren
..etc. etc.Artikel 13
Onder de verveelvoudiging van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt mede verstaan de vertaling, de muziekschikking, de verfilming of tooneelbewerking en in het algemeen iedere geheele of gedeeltelijke bewerking of nabootsing in gewijzigden vorm, welke niet als een nieuw, oorspronkelijk werk moet worden aangemerkt.
[..]
lid 1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd het citeren uit een werk in een aankondiging, beoordeling, polemiek of wetenschappelijke verhandeling, mits:
1e. het werk waaruit is geciteerd rechtmatig openbaar gemaakt was;
- 2e. het citeren in overeenstemming is met hetgeen naar de regels van het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs geoorloofd is en aantal en omvang der geciteerde gedeelten door het te bereiken doel zijn gerechtvaardigd;
- 3e. de bepalingen van artikel 25 in acht worden genomen;
- 4e. de bron op duidelijke wijze wordt vermeld, alsmede de aanduiding van de maker, indien deze in de bron voorkomt.
http://www.minjust.nl/a_beleid/auteurswet/introductie/auteurswet.htm
oftewel de wetgever is hierin zelf ook nogal vaag;
aar een organisatie als Buma/Stema is een belangen-organisatie en zelf niet geschikt om in dit soort zaken een oordeel te vellen .
wat de wetgever duidelijk stelt: "naar de regels van het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs geoorloofd"
wat aangeeft dat dit redelijk vrij interpreteerbaar is, is je sample enkel gebaseerd op enkel weergeven van een oorspronkelijk stuk zonder dat je er zelf wat aan toevoegd (hé, dat klinkt juist als wat al die top40 artiesten doen, die BumaStemra wil behoeden) dan is dit fout, echter als onderdeel van en nieuwuziekstuk, evtuel meustbrnermeldig wordt het lastig hiertegen bezwaar te maken (en moet eigenlijk al snel een rechter beslissen)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik kan jullie vertellen dat het gaat om samples van magix music cd's. Alle samples bij elkaar (wav's in rars verpak) hebben een grootte van 1.6GB. Ik heb niet de samples na gekeken hoe lang ze duren omdat het er erg maar dan ook erg veel zijn. Ik denk zelf omdat het samples zijn voor die programma dat ze nooit echt veel langer dan 10 seconde duren.
Het gaat me er eigenlijk om wat de modjes hier van vinden omdat zij de waarschuwingen c.q. bans uit delen.
Het gaat me er eigenlijk om wat de modjes hier van vinden omdat zij de waarschuwingen c.q. bans uit delen.
Ik dacht dat hier de modjes wel zouden antwoorden. Maar tot nu toe lijkt het er niet op.
Ok in de gegeven link staat wel wat info alleen gaat het hier om samples dit je gekocht heb van op een cd en dan wordt het onduidelijk.
Ok in de gegeven link staat wel wat info alleen gaat het hier om samples dit je gekocht heb van op een cd en dan wordt het onduidelijk.
Als jij een nieuwsgroep wil linken: Best
Is er via die link content te vinden die wij niet willen (er is dus een verschil tussen 'wat wij niet willen', en 'wat van de wet niet mag'
) heb je een OW aan je broek hangen. De vraag is dus of je het risico aandurft.
Hoe wij denken over 'gedeeltes van copyrighted samples' weet ik zo snel uit m'n hoofd niet (en ik weet op dit tijdstip ook niet waar ik zou moeten zoeken eerlijk gezegd
)
Mischien kan een/de mod AV je daar wat meer over vertellen (mail/ICQ ofzo
)
Is er via die link content te vinden die wij niet willen (er is dus een verschil tussen 'wat wij niet willen', en 'wat van de wet niet mag'
Hoe wij denken over 'gedeeltes van copyrighted samples' weet ik zo snel uit m'n hoofd niet (en ik weet op dit tijdstip ook niet waar ik zou moeten zoeken eerlijk gezegd
Mischien kan een/de mod AV je daar wat meer over vertellen (mail/ICQ ofzo
Hier een mod AV, en ik zit helemaal niet te wachten op topics met daarin links naar samples. Hoe legaal ze dan ook mogen wezen... Het is een discussieforum en geen sample uitwisselforum.
Ik zie dat je inmiddels al een thread hebt gestart en dat-ie op slot is...
Ik zie dat je inmiddels al een thread hebt gestart en dat-ie op slot is...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1