Op woensdag 30 januari 2002 01:48 schreef hazes het volgende:
mogen die van mij ook niet ?
Ik weet niet of je ze bedoelt hebt om uit te lokken, om mensen op hun tenen te trappen of om te irriteren, maar ik spreek in ieder geval voor mezelf als ik zeg dat dit dingen zijn waar christenen zich serieus aan storen en zich door gekwetst kunnen voelen.
Ik hoop dat je erin kunt komen dat sommige mensen een geloofsovertuiging hebben, en het erg kwetsend is als een ander probeert jou en je geloofsovertuiging, hard onderuit te schoppen. Respect voor andere mensen en hun overtuigingen is denk ik een van de peilers waar een maatschappij op rust, en dus ook een community als GoT. Zodra mensen dat uit het oog verliezen, wordt het één grote pestpokkenzooi.
willem169
[topic=396246]
Het is niet racistisch, maar zit wel in dezelfde sfeer: (al dan niet opzettelijk) mensen met een andere overtuiging, uiterlijk of afkomst kwetsen.
En dat is iets wat je gewoon moet laten. Wat je zelf vindt kan mij niet zoveel schelen, maar zodra er mensen echt hard geraakt door worden dan moet je echt een stapje terug doen.
Mijn verzoek aan hazes: zou je die icons uit je random-icon-script willen halen? Ik ga er van uit dat je het niet doet om mensen te kwetsen, en wil hier ook absoluut geen flame mee uitlokken.
Toevallig heb ik vorige week nog eens gezocht hier in LA hoe het zat met het vloekbeleid hier op GoT. Blijkbaar heb ik de (vele) topics daarover gemist, en daarom ben ik er ook geen nieuwe over begonnen en heb ik ook geen oude omhoog geschopt. Maar nu sluit het bovenstaande wel even mooi aan op mijn mening hierover, vandaar dat ik het toch even wil zeggen hier. Ik vind dat als je hier op GoT vloekt, het niet getuigt van een volwassen, nette en beschaafde manier van reageren.
Ik kan er heel goed inkomen dat iemand er wel eens een vloek uitgooit, zonder zich te beseffen dat er misschien wel eens mensen zijn die dat vervelend of kwetsend vinden. We zijn allemaal mensen, en ik ben ook geen heilig boontje. Maar op een forum, waar je je reacties
typt en ook nog eens moet versturen voor ze definitief geplaatst worden, heb je weldegelijk tijd om na te denken wat je nou precies neerzet. En dan vind ik het erg jammer dat mensen dan nog steeds bewust bepaalde kwetsende uitspraken durven plaatsen.
Ik weet dat het erg moeilijk is om het in de hand te kunnen houden, maar ik (en met mij denk ik vele anderen) zou het erg op prijs stellen als zoiets in de FAQ wordt opgenomen. Dat users die niet lezen is een ander verhaal, ik heb me al eens vaker sterk gemaakt voor het verplicht doornemen van een aantal huisregels na registratie, maar dat is dus een andere discussie en imho de taak van de crew om daar eens naar te kijken.
In ieder geval, ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel; het zijn niet de meest makkelijke dingen om -verschillend als we zijn- rekening met elkaar te blijven houden, maar het volgen van bepaalde gedragsregels zou het vertoeven hier voor veel mensen een stuk aangenamer maken.
/edit
Blijkbaar vallen dit soort praktijken aan meer mensen op:
Traag: [topic=395989/1/25]