Toon posts:

MSI of ASUS moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik heb als leek zijnde een vraag over het moederbord wat Paradigit mij vanmiddag probeerde aan te smeren. In het standaard pakket zat een moederbord msi ms-6382 ddr so-a m-atx, maar die vent raadde me zeer sterk aan om een ASUS a7v266-e s-a ddr u100 te kopen voor 70 euro extra.

Nu zijn mijn eisen aan het systeem niet zo hoog en dus hoeft het allemaal niet the limit te zijn en bovendien moet ik op de spaarpot letten. Is het de moeite waard om voor dat ASUS bord te kiezen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

kijk ook eens effe of ze Soltek hebben,

ze maken niet al te dure, snelle, gemakkelijk over te clocken Mobo's

Verwijderd

tja alle mobo zijn tegenwoordig wel goed, maar ik blijf voor Asus! maar ff zonder dollen, het maakt niet uti wel mobo je neemt alle grote merken zitten tegenwoordig zo dicht bij elkaar dat het bijna geen nut heeft om nog te kiezen! bij Asus betaal je echter wel voor je support!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
(jarig!)
Hey, Kheb onlangs ff een computertje in elkaar geprutst.
Toen stond ik ook voor de keus tussen Asus en MSI.
De msi ms-6382, das de K7T266 pro2 als ik me niet vergis.
Tjs kheb dus voor MSI gekozen die 70 euro kon ik goed voor andere onderdelen gebruiken aangezien mijn budget niet erg hoog was. Heb nu een Msi moederbord met een Amd Xp 1600+ enz enz. Heb nog geen nare ervaringen gehad. Die onboard sound is trouwens beter dan ik had gedacht.

Die Soltek is idd ook best geinig nog goedkoper en sneller dan zowel de MSI als de Asus. (volgens o.a tomshardware) Kweet alleen niet of ie verder stabiel enzo is.

Conclusie; Ik heb voor MSI gekozen, de grootste reden was geld. (bovendien is de Mobo rood, ziet er wel strak uit wil je gaan casemodden ofzo)

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb ook voor MSI gekozen.
Goedkoper en ik heb sowieozo goede ervaringen met MSI (heb ook een slot A MSI mobo).
Zelf heb ik de pro 2 en die draait heerlijk stabiel en is ook nog goed over te clocken. Ik zou niet weten waarom je voor Asus zou kiezen. Neem een MSI en gebruik die 70 euro voor geheugen ofzo....

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Niks mis met de Msi , zit precies dezelfde chipset op als die op de Asus , en is eigenlijk gewoon even goed,

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 22 januari 2002 22:22 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Hallo forummers,

zat een moederbord msi ms-6382 ddr so-a m-atx, maar die vent raadde me zeer sterk aan om een ASUS a7v266-e s-a ddr u100 te kopen voor 70 euro extra.
Als ik moest kiezen tussen m-atx (micro) of atx dan zou ik zeker voor een atx bord gaan, deze hebben namelijk (over het algemeen) meer pci sloten en dus meer uitbrijdingsmogelijkheden.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Met beide mobo's zul je veel plezier hebben. Ik zou zelf de MSI nemen. Goedkoper en volgens mij (en veel anderen :) ) zijn 't prima bordjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
t boeit eigenlijk idd maar weinig volgens mij.. ik heb hiervoor een msi k7t pro gehad (die nu vrolijk in mn servertje staat te horren) en heb nu een asus a7v266-e... met allebei geen problemen... hoewel ik 1 dingetje op mn asus bordje aan te merken heb... 256ddr in 1e en 2e slot werkt niet, 2e en 3e wel :? nja ... boeiend... twerkt, en draait retestabiel :) (en genoeg ruimte voor usb.. je kan er 2 extra connectoren aan hangen.. heb nu 6 usb poortjes zonder hub! :D)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Als ik jullie mag geloven kan ik er het beste gewoon een MSI in zetten. Kan ik die 70 euro gebruiken voor andere hardware, bijvoorbeeld een mooie videokaart.

Maar nog een klein vraagje, is er veel verschil tussen een 5400rpm en een 7200 rpm harddisk? Het verschil is ongeveer 70 gulden. Is dat de moeite?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:05 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Als ik jullie mag geloven kan ik er het beste gewoon een MSI in zetten. Kan ik die 70 euro gebruiken voor andere hardware, bijvoorbeeld een mooie videokaart.
Goed zo! Heb hier al een half jaar zo'n bordje in mijn PC zitten, en nog nooit problemen gehad.
Maar nog een klein vraagje, is er veel verschil tussen een 5400rpm en een 7200 rpm harddisk? Het verschil is ongeveer 70 gulden. Is dat de moeite?
Ik zat een tijdje geleden ook met deze vraag, en ik heb het toen bij Norrod gevraagd wat ik het beste kon doen. En de verkoper zei tegen mij dat je het verschil pas echt merkt met videobewerking en zware applicaties, maar als je gewoon een beetje windows werk doet, zul je geen verschil merken. Hang er dus vanaf wat je allemaal met je PC doet.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:10 schreef Silverstar het volgende:

Ik zat een tijdje geleden ook met deze vraag, en ik heb het toen bij Norrod gevraagd wat ik het beste kon doen. En de verkoper zei tegen mij dat je het verschil pas echt merkt met videobewerking en zware applicaties, maar als je gewoon een beetje windows werk doet, zul je geen verschil merken. Hang er dus vanaf wat je allemaal met je PC doet.
Die verkoper heeft het idd goed gezegd, nog een paar pluspunten zijn:

-installeren software gaat sneller
-booten gaat sneller
-programma's starten sneller op

Nadeel:

-de schijven worden redelijk warm, een HD koeler wordt aangeraden maar is niet persé noodzakkelijk.

Persoonlijk zou ik voor 7200 RPM gaan, die dingen werken gewoon echt heel prettig.
En zijn qua performance echt een stuk beter dan de "standaard" 5400 RPM schijven.

Helemaal bij een snel Intel/AMD systeem zou ik een snelle HD kiezen, anders heb je straks een snelle pc alleen wordt de performance onderuit gehaald door een "trage" HD.

Kijk dus zelf maar of 7200 RPM iets voor jouw is, als je games enzo gaat spelen dan zou ik het wel doen.

Maar goed, ik zou sowieso voor 7200 RPM gaan.

Het werkt gewoon een stuk prettiger :)

Voor meer info zie: [topic=229019/1/25] &

[search=7200 of 5400 HD]
Pagina: 1