src Iframe in frame veranderen

Pagina: 1
Acties:

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ik heb 2 frames. In frame 1 staan de knoppies, in frame 2 zit een iframe. Als ik op een knopje druk in frame 1 moet de src van de iframe in frame 2 veranderen.

Ik heb het nu opgelost door in frame 1 te zeggen:
code:
1
2
parent.frame2.document.close();
parent.frame2.document.write('<body bgcolor=kleurtje><iframe src="blaat.html"></iframe></body>');

Maarja dan krijg je dus dat ie elke keer de achtergrondkleur van frame2 gaat refreshen en dat levert niet zon mooi effect op.

Ik wil dus eigelijk direct die src van het iframe veranderen, maar weet ff niet hoe. Iets van parent.frame2. iframe :? .src ... (dit werkt niet)
Iemand die dit verhaal kan volgen?? Zo ja, hoe doe ik dit?

De vos loopt door het bos.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

:? je gebruikt een normaal frame en plaats daar direct enkel een iframe in (is dat allenig voor de achtergrondkleur? anders is het nogal overdone)

maar als antwoord op je frame, je kunt een Iframe gewoon een name="blaat" geven; en dan aanspreken met self.frames['blaat'].location.replace('blaat.html') of eventueel go('blaat.html')

self.frames['blaat'].location.href kan ook, maar is minder goed dan de method
self.frames['blaat'].src werkt ook in msie maar is verder af te raden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

da's goed zoals je het nu gedaan hebt.
Die verversing kun je niet echt vermijden, da's omdat je switched tussen 2 documenten; dan moet toch eerst de source leeg.

Wat wel zou kunnen doen is mbv layers/div's de zaak tonen.
Je kunt de content doorsturen van het ene frame naar het andere, je kunt ook alles al in die iframe laden in een layer en die layer laten zien op het moment dat het nodig is.

www.jurgroessen.nl