Toon posts:

[CM] infrarood & voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet mogelijk zijn om een infra rood spul te maken dat op een apparte batterij of kleine constante voeding draait dat je met een afstandsbediening je pc kan aanzette?
Dus, dat die kleine voeding in contact staat met de gewone maar dat die kleine een signaal geeft naar de gewone zodat de pc aangaat??????

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

allereerst, wat voor nut had je er voor bedacht? als je je pc aantrapt ga je er toch meestal al achter zitten...

[ontopic]
heb moet mogelijk zijn, kweenie precies hoe het werkt, maar je moet de kabel van de powerknop zoeken en daar de schakelaar vervangen door zo'n infrarood schakelaar.

moet werken.

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik vroeg mij gewoon af of dit zou werken, misschien dat ik het eens probeer, als het werkt post ik een schema :) maar ik ben niet echt een prof in elektronica, misschien ff vragen aan de lokale dealer :)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:01
Wel leuk id :)

Je kan idd met een kleine stroom een solid state relais een grote stroom schakelen, 230 weet ik niet maar wat je kan doen is een zwaarder relais schakelen :) is dubbel maar het kan werken.

Als je de search gebruikt, kan je vast iets vinden over een ir ontvanger maken, en vast bij Google vast wel iets over (solid state) relais vinden.

Laat het wel ff weten als het gelukt is :)
- Schema en wat we allemaal leuk vinden PICZ :D

:o

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 22:17 schreef theborgnl het volgende:
allereerst, wat voor nut had je er voor bedacht? als je je pc aantrapt ga je er toch meestal al achter zitten...

[ontopic]
heb moet mogelijk zijn, kweenie precies hoe het werkt, maar je moet de kabel van de powerknop zoeken en daar de schakelaar vervangen door zo'n infrarood schakelaar.

moet werken.
omdat ik nu ook al met m'n audigyRC m'n pc kan uitschakelen, rebooten en een hele hoop functies kan bedienen
had dit eigelijk ook al gefantaseerd maar dan zou ik een receiver moeten vinden die ook werkt met die RC of met de receiver van de audigy drive zelf maar dat zal zeker niet lukken volgens mij want hij doet het met software die pas geladen wordt bij het booten *D

Verwijderd

Het zal denk ik niet zo moeilijk zijn je hoeft alleen de powerknop te vervangen door een mechanisme dat reageerd op die afstandbediening van jou.

Vraag aan jou lokale elktroboer wat ze hebben. Velleman zou toch wel een leuk pakketje hebben? of niet? :7

Verwijderd

Topicstarter
Zou echt niemand meer tips kunnen geven :) want ik ben echt niet goed in elektronica :) ik ken alleen maar de basis ervan, nu jah, misschien zal het zo wel lukken maar ik twijfel er aan :P

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Misschien is het iets om idd de power schakelaar van je compje te vervangen.
deze geeft volgens mij een 5V signaaltje ofzo (ff meten) door aan je mobo, dus dat moet niet zo moeilijk zijn om te maken mbv IR, denk ik. Ff de Elektuur doorbladeren, staan ongetwijfeld hopen IR schakelingetjes in (nee, die heb ik zelf niet :+).

Bram
Pagina: 1