Toon posts:

[Redhat 7.2] vraagje over dos2unix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dos2unix precies werkt. Stel ik heb een dir vol met files en subdirs die ik via dos2unix dus wil "herstellen". Hoe werkt dat dan?

Ik wil dit namelijk gebruiken om mijn cgi scripten te herstellen. Ik zet die namelijk vanuit een share op mijn windows-bak op mijn linux-bak. Dit zorgt er blijkbaar voor dat de script niet helemaal meer in orde zijn en met dos2unix zou dit te verhelpen kunnen zijn...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

misschien heeft dos2unix ook wel een -R functie waardoor je zou kunnen doen

dos2unix -R *

vanuit de dir waarin je cgi's staan.

anders met een bash scriptje, en ls * en foreach in ls dos2unix doen (k'ben geen bashscript held :))

If it ain't broken it doesn't have enough features

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je log in op de Linux-bak (bijvoorbeeld via ssh), gaat naar de betreffende directory en draait iets als 'dos2unix *.pl' om al je .pl-files om te zetten naar unix-regeleinden. Het omgekeerde effect kun je bereiken met, hoe verrassend, unix2dos ;) . Zoals al eerder gezegd kan het ook met recode, maar dos2unix is simpeler.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 22 januari 2002 22:18 schreef Apache het volgende:
misschien heeft dos2unix ook wel een -R functie waardoor je zou kunnen doen

dos2unix -R *
Nope, geen recursive-functie bij dos2unix. Overigens kun je in plaats van 'dos2unix' ook 'fromdos' gebruiken, is precies hetzelfde maar heeft een andere naam. Je kunt met 'file mijnscript.pl' zien of het gelukt is: als het nog dos-regeleinden zijn dan krijg je iets als "ASCII text, with CRLF line terminators" van file terug en dan is het dus nog niet goed ;) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.