Toon posts:

Welke iMac ?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe Apple kopen maar ik weet nog niet welke. Het moet het volgende kunnen:
* supersnel kunnen Photoshoppen+Dreamweaveren tegelijk!
* Mag maximaal fl.5000,- zijn (inc. BTW)
*CDRW hebben

-Hoeft geen games op te spelen, alleen designen

Ik wou eerst de oude iMac Graphite (600Mhz G3 256MB RAM), maar hou moest eigelijk zo'n 3 jaar meegaan..
De oudere PowerPC G4 zit standaart geen monitor bij dus kom je duurder uit.
De Supergeile nieuwe iMac lijkt me een goeie keus omdat-ie een toffe CPU heeft en misschien genoeg RAM, of niet ?
Ik weet alleen nog niet welke van de drie.
Hoeveel MB RAM heb ik nodig. Het gaat mijn tweede computer worden (die ik nu heb is P4 1,7G/384MB SDRAM). Is een G4 700Mhz echt sneller dan die ik nu heb? Dan heb ik het over: images laden in photoshop, opstarten van Dreamweaver/Photoshop/Illustrator etc. Zo'n 700Mhz G4, dat is toch ongeveer... 1200Mhz als je het met een PC zou vergelijken ?

Waarom zou ik de ene nemen en de andere niet ?
En euh.. niet meteen de duurste uitkiezen he :P :) !

Alvast hartelijk bedankt ;) !

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand bij de weg hoe je een nieuwe HD in de iMac moet stoppen ? Ik bedoel die nieuwe kleine iMac, of moet je 'm dan opsturen ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gewoon erin stoppen. OS eropgooien. MacOS formatteerd hem zelf voor je. Je hoef dus geen speciale HD te kopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 23:24 schreef thedolf het volgende:
gewoon erin stoppen. OS eropgooien. MacOS formatteerd hem zelf voor je. Je hoef dus geen speciale HD te kopen.
Dat wist ik eigelijk al, maar euhm.. die nieuwe iMac, die is best wel klein dus, hoe bedoel je:"gewoon erin stoppen".

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op dinsdag 22 januari 2002 23:24 schreef thedolf het volgende:
In die nieuwe iMac een hd erbij proppen zie ik niet gebeuren, kon bij de cube ook niet. Dan moet je een externe firewire HD kopen, werkt ook fijn.

Als je vooral gaat designen zou ik voor een gewone G4 gaan, niet een iWeetikveel wat apparaat. Ik weet nu niet precies of die veel duurder zijn dan 5000 pieken, maar ze zijn volgens mij wel beter voor design dan een iMac. Die zijn op consumenten gericht volgens mij.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:30 schreef Zeega het volgende:

[..]

In die nieuwe iMac een hd erbij proppen zie ik niet gebeuren, kon bij de cube ook niet. Dan moet je een externe firewire HD kopen, werkt ook fijn.

Als je vooral gaat designen zou ik voor een gewone G4 gaan, niet een iWeetikveel wat apparaat. Ik weet nu niet precies of die veel duurder zijn dan 5000 pieken, maar ze zijn volgens mij wel beter voor design dan een iMac. Die zijn op consumenten gericht volgens mij.
qua prestaties maakt t niet uit. zit ook dezelfde hardware in... alleen vaak wat langzamer (== goekoper) dus de huidige (komen nieuwe aan) G4 @ 800 doet precies t zelfde als de nieuwe imac @ 800... t is alleen of jij welz in heb in een 15" TFT scherm, verder maakt t echt niet uit...

waarom dan een G4 ? well, daar kan meer ram bij in, extra PCI kaarten, extra HDs, and so on

Verwijderd

Gewoon voor de mooist iMac gaan. bij machouse zag ik dat ie 100 Euro minder kost dan op de Online Apple Store.

15-inch TFT flat Panel
800-MHz PowerPC G4
256 MB SDRAM
60 GB Ultra ATA-schijf
Dvd-r/cd-rw-speler
NVIDIA GeForce2 MX
10/100BASE-T Ethernet
Interne 56K-modem
Vijf USB-poorten
Twee FireWire-poorten
Apple Pro Speakers

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Ik zou ff wachten op de nieuwe imac, lekker snel om mee te photoshoppen e.d. Hij is €2100 bij machouse (de 800mhz versie) dus net niet 5000 piek. En een G4 heb je wel nodig bij photoshoppen, dus nieuwe imac is goede keuze!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Koop een G4 tower, en wacht even af wanneer de nieuwe G4 towers komen :)

Dat zal HEEL spoedig zijn, wellicht al voor de nieuwe iMacs leverbaar zijn.

btw STAMP HEM VOL MET RAM... zelf heb ik ZO een performance boost gehad van 256 naar 1256... alsof-ie nieuw was :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 11:54 schreef chem het volgende:
Koop een G4 tower, en wacht even af wanneer de nieuwe G4 towers komen :)

Dat zal HEEL spoedig zijn, wellicht al voor de nieuwe iMacs leverbaar zijn.

btw STAMP HEM VOL MET RAM... zelf heb ik ZO een performance boost gehad van 256 naar 1256... alsof-ie nieuw was :)
Waarom zou je eigelijk 1256 MB RAM nodig hebben :P ?
EDIT:
Wat ik aan veel mensen heb gevraagd maar altijd geen antw. op krijg is deze:
Met een iMac G3 500Mhz 384MB SDRAM kan je toch ook gewoon goed photoshoppen+dreamweavere tegelijk ? Waarom heeft iedereen een G4? Niemand praat meer over de G3, hoe komt dat ? Ben je een sukkel als je G3 hebt (en waarom als dat het geval is) ? :P
Alvast bedankt ;) !

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 17:30 schreef Amin het volgende:

[..]

Waarom zou je eigelijk 1256 MB RAM nodig hebben :P ?
EDIT:
Wat ik aan veel mensen heb gevraagd maar altijd geen antw. op krijg is deze:
Met een iMac G3 500Mhz 384MB SDRAM kan je toch ook gewoon goed photoshoppen+dreamweavere tegelijk ? Waarom heeft iedereen een G4? Niemand praat meer over de G3, hoe komt dat ? Ben je een sukkel als je G3 hebt (en waarom als dat het geval is) ? :P
Alvast bedankt ;) !
- veel applicaties tegelijk open, in de ram, ipv swam
- t staat cool op je screenshot
- t is nu toch zo goedkoop

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Mijn Snow 500 kicks any ass. Met 384 mb is ie hardstikke snel met PS en Dreamweaver. (Ja, dat doe ik ook)

• Mr_Ozio
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Een sukkel als je en G3 hebt?!? kom op... ik heb zelf ook een G3 en hij werkt heerlijk, alleen een G4 is echt geschikt voor professioneel gebruik/ontwerpen. Dat komt vooral door de velocity-engine, waarvan photoshop gebruik van maakt, werkt gewoon allemaal veel sneller die G4. Kost je wel wat centen maar loopt wel veel strakker allemaal. Verder, een G3 met flink wat geheugen doet het ook prima, is weer wat goedkoper, ook een goede keus, maar als je echt iets goed wilt raad ik een G4 aan met flink wat geheugen, succes!

Verwijderd

waarom een g4??

Omdat dat beter draait met OS X... (dat je toch wel in de toekomst wilt gaan gebruiken)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De g4 moet je gewoon hebben om nog wat langer mee te kunnen werken. Ik zou die nieuwste mac alleen nemen indien je het nodig vind om klanten te ontvangen om je ontwerpkamer. Dan is het gewoon indrukwekkend :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Volgens macosrumors komen er binnen een paar weken nieuwe PowerMacG4's :
800-Mhz G4 - 933-Mhz G4 - Dual 1-Ghz G4

[256K L2 at full processor speed on all models]

[No L3 on 800MHz model] - 2MB with 3.7GBps throughput - 2x2MB with 4GBps throughput

256MB - 256MB - 512MB

40GB (7200) - 60GB (7200) - 80GB (7200)

ATI Radeon 7500 32MB - NVIDIA GeForce4 64MB - NVIDIA GeForce4 64MB

CD-RW - SuperDrive - SuperDrive

All come with Apple Pro Keyboard, Pro mouse and modem cable.
Ik weet natuurlijk niet hoe geloofwaardig dit is :P

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 17:50 schreef Mr_Ozio het volgende:
Een sukkel als je en G3 hebt?!? kom op... ik heb zelf ook een G3 en hij werkt heerlijk, alleen een G4 is echt geschikt voor professioneel gebruik/ontwerpen. Dat komt vooral door de velocity-engine, waarvan photoshop gebruik van maakt, werkt gewoon allemaal veel sneller die G4. Kost je wel wat centen maar loopt wel veel strakker allemaal. Verder, een G3 met flink wat geheugen doet het ook prima, is weer wat goedkoper, ook een goede keus, maar als je echt iets goed wilt raad ik een G4 aan met flink wat geheugen, succes!
Maar hij moet natuurlijk ook 2/3 jaar mee gaan, dus ik kom uiteindelijk toch op een G4 uit denk ik.. Maar welke G4 ? Iedereen heeft de G4 Tower maar dan zit er geen monitor bij en dat kost te veel. De nieuwe iMac(bureaulamp) heeft ook een G4 (700/800Mhz) en is behoorlijk snel, ik kan er 512MB RAM in stoppen.

Iets dat wel stom is van de nieuwe iMac bureaulamp is dat je zelf niet een nieuwe RAMbus/HD erin kan doen right ? Dan moet je 'm toch opsturen ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Op Internet zullen vast wel manuals komen...
En 80gb is denk ik toch wel genoeg voor de komende paar jaren? En als je echt in nood gaat zitten is er altijd nog firewire...

Volgens mij kan je op de Apple knowledge base al manuals voor het openmaken van de iMac III vinden.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:03 schreef sharky_k_ het volgende:
Op Internet zullen vast wel manuals komen...
En 80gb is denk ik toch wel genoeg voor de komende paar jaren? En als je echt in nood gaat zitten is er altijd nog firewire...

Volgens mij kan je op de Apple knowledge base al manuals voor het openmaken van de iMac III vinden.
tip voor de mensen die zelf hun imac openmaken: JE BENT JE GARANTIE KWIJT! officieel moet je dit door een AASP laten doen. als je een APP (AppleCar Protection Plan, 3 jarig) hebt, en/of nog binnen t eerste jaar bent, en jij gaat je eigen HD vervangen, kun je die vergeten...

verder, staan dr naar mijn weten geen service manuals online, enkel de exploded view van de imac...

Verwijderd

yep, you are right. Ik dacht wel dat ik een pdf manual heb gezien. Er stond in hoe je alles uit elkaar moest halen

Verwijderd

Topicstarter
Nu hebben het wel leuk over het openmaken van de Mac, maar uh.. Welke Mac zal ik nemen en waarom ? Nog niet gehad he ;)
Thanks alvast ;) !

Verwijderd

G4 800mhz iMac III.... :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 24 januari 2002 18:09 schreef sharky_k_ het volgende:
G4 800mhz iMac III.... :)
of een willekeurige G4 die zometeen uitkomt. Maar niks mis met een iMac III hoor! lijken me hele leuke bakjes...

• J-rom
  • Laatst online: 21-07 21:08
de "zuurtjes-roze" :+ die moet je nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 19:26 schreef J-rom het volgende:
de "zuurtjes-roze" :+ die moet je nemen
Wat is de "zuurtjes-roze" :) ?
Op donderdag 24 januari 2002 19:20 schreef chem het volgende:
of een willekeurige G4 die zometeen uitkomt. Maar niks mis met een iMac III hoor! lijken me hele leuke bakjes...
Is de iMac III nou gewoon die nieuwe iMac(die bureaulamp) ?

En euh..Er zit standaart MacOS X 10.1 op maar hoe kan ik MacOS 9 erop installeren als ik MacOS X stom vind ?
Van Apple.nl
Mac OS X v10.1 is het standaard- besturingssysteem op alle nieuwe Macs. Daarnaast is ook Mac OS 9 op uw iMac geïnstalleerd.
Maar dat wil dus zeggen dat MacOS 9 programma's gewoon in eensoort van MacOS 9 mode opstarten, maar er zit geen speiciale CD bij om MacOS9 mee te installeren ofzow ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de nieuwe iMac Combo en de iMac SuperDrive bekeken.. Als ik de iMac SupderDrive neem met 512MBRAM gaat het boven de fl.6000,- (Inc. BTW). Een DVDR heb ik echt nooit nodig, en die ene 100Mhz meer.. dat zal toch niet zo veel uitmaken ?

Als ik dus voor de nieuwe iMac Combo ga (700Mhz 512MB SDRAM DVD/CDRW) kom ik op precies fl.5006,- uit! Mooi bedrag :).
Waarom zou ik 'm niet nemen (als ik 'm niet zou moeten nemen :D).

Thanks ;) !

• chem

chem

Reist de wereld rond

Je krijgt een OS X cd en een OS 9 cd. Beide systeem zijn al geinstalleerd. J boot standaard in X. Je kan via het startup disk menu naar OS 9 booten (permanent, tot je het anders instelt). Je draait dan native OS 9.

En da's zonde...

• chem

chem

Reist de wereld rond

die ene 100 mhz merk je idd niet zo enorm. 't is procentueel niet eens 10% ofzo :)

en een DVDR is natuurlijk wel ENORM leuk om de buurman jaloers te maken :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:06 schreef chem het volgende:
Je krijgt een OS X cd en een OS 9 cd. Beide systeem zijn al geinstalleerd. J boot standaard in X. Je kan via het startup disk menu naar OS 9 booten (permanent, tot je het anders instelt). Je draait dan native OS 9.

En da's zonde...
Waarom is het zonde dan ?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 24 januari 2002 20:07 schreef Amin het volgende:

[..]

Waarom is het zonde dan ?
Omdat OS 9 een doodlopend spoor is, en OS X nu al beter presteert dan OS 9, behalve bij Classic apps...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:07 schreef chem het volgende:
die ene 100 mhz merk je idd niet zo enorm. 't is procentueel niet eens 10% ofzo :)

en een DVDR is natuurlijk wel ENORM leuk om de buurman jaloers te maken :+
Mijn buurman(jongen) weet toch niets van computers :P :).
Pagina: 1