PC is in de war

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik weet niet precies waar dit onder moet dus ik doe het maar hier.
Een kennis vroeg ofdat ik even naar zijn pc wilde kijken want die deed vreemd. In Windows 95 kreeg ie spontaan blauwe schermen enzo. Dus ik opnieuw geinstalleerd, alles werkte perfect.
Toen ineens deed Deze Computer raar. Hj ging zoeken in plaats van DC openen. Dat heb ik ook opgelost, dankzij GoT.
Daarna deden 3d spelen het ineens niet meer. De monitor ging meteen op standby. Dit geprobeerd te verhelpen, ging neit -> Win98 erop.
Die deed precies hetzelfde, echter na een dag deed de pc niks meer.
Nu ging ik vandaag kijken, geprobeerd win98 opnieuw te installeren, maar de computer doet heel erg raar. Als ik op A: wil kijken, vind hij steeds dezelfde 25 bestanden, en die bestanden staat op de cd-rom die op dat moment in de cd-rom zit. Als ik dan op B:\ kijk, die er dus eigenlijk niet is, dan gaat hij zoeken op ghet diskettestation (A:\) en zegt hij dat ie niks kan vinden.

RAAR ???

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
volgens mij heb je een hardware conflict, of je bios is messed up

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Jaded
Hij doet het al 5 jaar goed :)

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Op dinsdag 22 januari 2002 21:24 schreef Jaded het volgende:
Hij doet het al 5 jaar goed :)
Dat zegt nix, het lijkt mij ook een probleem in de bios ofzo...

Misschien iets om die ff te checken op 'ongewone dingen'.

*ding* Einde bericht *dong*

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
maakt niets uit, kan bijvoorbeeld een connector van de videokaart zijn doorgebrand door een piek in de spanning. videokaart kan dan nog wel werken maar geeft dan een hardware conflict. (puur een voorbeeld, weet niet of dit echt kan)
heeft de eigenaar van de computer misschien de processor overgeclockt? daar kan 't ook aan liggen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Jaded
Op dinsdag 22 januari 2002 21:28 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
maakt niets uit, kan bijvoorbeeld een connector van de videokaart zijn doorgebrand door een piek in de spanning. videokaart kan dan nog wel werken maar geeft dan een hardware conflict. (puur een voorbeeld, weet niet of dit echt kan)
heeft de eigenaar van de computer misschien de processor overgeclockt? daar kan 't ook aan liggen.
Ja dat klopt. van 133 mhz naar 166 Mhz. Is hij dan gewoon kapot of is het te maken ?

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

als je in de bios hd kan formateren wil dat ook wel eens helpen als hij niet meer installeert maar van blauwe schermen heb ik nog nooit gehoord. probeer effe te zoregn dat de comp zonder opstasrdiskette in dos opstart wil ook wel helpen weet niet precies meer hoe dat moest zal vast wel iemand weten.

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Cozm0
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Op dinsdag 22 januari 2002 21:33 schreef Jaded het volgende:

[..]

Ja dat klopt. van 133 mhz naar 166 Mhz. Is hij dan gewoon kapot of is het te maken ?
hmmz
geef ff wat meer specs van die pc aub
dus wat voor cpu, mobo, ram, enz

dit probleem kan van alles zijn, evt. voeding/koeling
ik zou em helemaal strippen en dan deel voor deel opbouwen en kijken wanneer ie weer raar gaat doen

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Jaded
Op dinsdag 22 januari 2002 21:39 schreef Cozm0 het volgende:
hmmz
geef ff wat meer specs van die pc aub
dus wat voor cpu, mobo, ram, enz

dit probleem kan van alles zijn, evt. voeding/koeling
ik zou em helemaal strippen en dan deel voor deel opbouwen en kijken wanneer ie weer raar gaat doen
Ik weet niet... Het is een hele oude. Ik weet alleen dat het een Cyrix (??) is. 133 Mhz overgeclockt naar 166 Mhz. Er zit 64 mb ram is, waarvan weet ik niet

• Cozm0
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

je hebt em wel veer terug geclocked naar 133 fsb neem ik aan :?
temp van de cpu is ok ?
ram vervangen ?
voeding evt ?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Jaded
Op dinsdag 22 januari 2002 21:52 schreef Cozm0 het volgende:
je hebt em wel veer terug geclocked naar 133 fsb neem ik aan :?
temp van de cpu is ok ?
ram vervangen ?
voeding evt ?
Hoe kan een voeding ervoor zorgen dat de cd-rom en floppy door elkaar gehaald worden ??

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
het gaat hier het meeste om die overclock denk ik, maar door die fsb overclock kunnen dingen achteruit gegaan zijn, maybe vandaar de conflicten!!!

dus check alles stap voor stap, enigste mogelijkheid

oja, die voeding kan zijn dat ie gewoon naar de kloten is en dat ie te weinig power geeft

Check mijn knowledge base!

• Jaded
Juist... Kan zoiets aan het geheugen liggen ? Lijkt me niet he..

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Hmm een oude 133 staat er misschien Aptiva op de buitenkant. Dan ben je namelijk slachtoffer van 133 Mhz, 1.3 Gb western digital, 64 mb EDO ram, Een Mwave sound modem device zoals alleen IBM dat kan verzinnen, en een Onboard video kaart?

Waar het aan kan liggen Ehm.... GEEN IDEE :9

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

voeding lijkt me niet! zou eerst maar eens BIOS gaan flashen en evt. updaten, en anders gewoon kaduk! een cyrix gaat uiteindelijk ook een keer kapot! geen last gehad van piekspanningen ofzo de laatste tijd?

Verwijderd

Klinkt als een BIOS probleem zoals al eerder genoemd :)

Verwijderd

Euh ik weet niet of ik eroverheen gelezen heb, maar zou je niet eerst je proc eens terug clocken????

Verder kan je mischien proberen je bios te resetten, en daarna opnieuw instellen??

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

gizmo9003

Go For It!

Ik denk aan een bios probleem. Orgineel maar waar.

tjah..

Verwijderd

bios idd, probeer eerst je CMOS te resetten d.m.v. een dipswitch op je mobo (kijk maar in de handleiding hoe dit moet).
Als dit niet werkt kan je het beste je bios eraf halen en 2 dagen laten liggen zodat hij helemaal geen stroom meer overheeft om nog iets ouds op te slaan. Als het goed is is je bios dan weer helemaal clean. Formatteer dan je HD en installeer windows opnieuw.

Succes!

• Jaded
Thanx !!
Ik zal het eens bekijken

• Jaded
BIOS kan ik er gewoon vanaf trekken ofzo ???

• Jaded
Ik hoorde ook van iemand, dat wanneer ik via de win98 cd opstart, A: de cd-rom wordt en B: de floppy. Klopt dit ?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Op woensdag 23 januari 2002 16:50 schreef Jaded het volgende:
Ik hoorde ook van iemand, dat wanneer ik via de win98 cd opstart, A: de cd-rom wordt en B: de floppy. Klopt dit ?
Nee, dat is niet zo. A: is altijd gereserveerd in die config voor je FDD. Booten vanaf CD-Rom is in feite niet zoveel anders dan booten vanaf een Harddisk, dus via je IDE controller.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 16:24 schreef Jaded het volgende:
BIOS kan ik er gewoon vanaf trekken ofzo ???
weet ik niet zeker, zou je even moeten zoeken...
Pagina: 1