Toon posts:

studio DV geluidsprob's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een pc met een studio DV gekocht, maar nu is het geluid in een bewerkte film van slechte kwaliteit. Ik zal dit even nader defineren; als in de originele film harde geluiden zitten, en daar cd-achtergrondgeluid bij komt gaat het resultaat kraken. Als er geen cd geluid is, is het resultaat goed.
Nu had ik een aantal dingen achterhaald, namelijk dat hij 32 kHz gebruikt voor geluid, hoort dit niet 48 te zijn?
Verder volgens ftp://ftp.pinnaclesys.de/Web%20Documents/General/Video%20Editing%20Basic%20Knowledges.PDF pagina 10 is geluideditting external, is dat door de geluidskaart of de processor (digitaal of analoog), anders zou het volgens mij de geluidskaart kunnen zijn, of niet?
Als iemand ervaringen heeft met de studio dv en studio 7, dan houd ik me aanbevolen

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmm standaard mini DV camera's werken op 32 Khz dat is niet anders. CD's zitten op 44,1, mischien gaat het fout bij het converteren. 2 samplerates tegelijk gaat volgens mij niet. Je zou eens kunnen proberen of de CD's terug te samplen zijn naar 32 Khz binnen de software van Studio DV (die ken ik helaas niet :'( )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat Baklap zegt, gaat niet lukken in Studio DV.. samplerate conversie behoort niet tot de opties geloof ik. (weet ik vrij zeker).

Je moet in je camera kiezen voor 48khz. Dit is een optie die veel camera's bezitten. Je hebt of 12bit 32khz of 16bit 48khz. Kies zelf altijd de laatste. Omdat je dan geen sample-rate-conversie-problemen krijgt.

Ik weet wel dat slechte conversie van bijv. DAT 44khz naar Digi 48khz heel veel jitter oplevert (lees kraken in het hoog, geluid wordt blikkerig).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©