Toon posts:

Oplossing jumperprobleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens gehad dat waneer ik met m'n moederbord aan het frutten was dat er een verbindingsblokje van een jumpertje losschoot.

Nu heb ik een simpele oplossing bedacht op te voorkomen dat als dit gebeurd dat je eerst een half uur je handleiding kan doorpluizen voordat je weet waar ie thuishoort en waar ie moet zitten.

Het is heel simpel:
Je buigt alle pinnetjes waar geen verbindingsblokje op zit krom. Als er dan een keer een blokje loskomt en je weet niet waar ie op moet is het enigste wat je moet doen kijken naar rechte pinnetjes, daar moet ie dan op.

Ik heb voor de duidelijkheid in kladblok even een schetsje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011730076

Verwijderd

hmm, wil niet heel vervelend doen, maar wat doe ben je aan het doen met je pc als je jumpers los schieten???

en je hoeft maar twee keer te hebben dat je ff een jumper moet verplaatsen en je pinnetjes zijn zo lam dat ze afbreken.....

naja suc6 ermee...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 21:12 schreef Rismo het volgende:
hmm, wil niet heel vervelend doen, maar wat doe ben je aan het doen met je pc als je jumpers los schieten???
M'n bilnaad flossen. :+
en je hoeft maar twee keer te hebben dat je ff een jumper moet verplaatsen en je pinnetjes zijn zo lam dat ze afbreken.....
:9

Het is niet de bedoeling dat je ze onder een hoek van 90 graden buigt. Een klein beetje is al genoeg. Als je maar ziet waar wel en niet een blokje op moet.[/quote]
naja suc6 ermee...
Dat hoefd niet meer, is al gebeurt. :)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

op mn mobo zit geloof ik 1 jumper, ik ga je truuk gelijk doen zodat ik weet waar ie moet als ie dr af valt :P

maaruh voor die oude mobo's is t maybe wel een idee, alleen heb ook ik nog nooit spontaan wegvliegende jumpers (whats in a name) gehad :)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... ik heb meer last van jumpers die er niet af willen dan van jumpers di spontaan weg springen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 21:21 schreef BrZ het volgende:

op mn mobo zit geloof ik 1 jumper, ik ga je truuk gelijk doen zodat ik weet waar ie moet als ie dr af valt
maaruh voor die oude mobo's is t maybe wel een idee, alleen heb ook ik nog nooit spontaan wegvliegende jumpers (whats in a name) gehad
Op mijn ASUS TUSL2-C zitten nog behoorlijk wat jumpertjes.

Verwijderd

Jumpers zijn kut en achterhaald... Jumperloos is het allebeste, en dipswitches zijn het op een na beste... Jezus, hoeveel gezeik ik al niet met jumpers heb gehad..

Ik heb nl. nogal grote handen en dan kun je ze gewoon niet normaal los krijgen OF ze zitten op zulke enorme kut plekken dat je eerst je hele computer moet verbouwen voordat je erbij kunt... Vandaar : Abit KT7A !! Een verlichting.... >:)
Pagina: 1