VPN server in XP

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Wie kan mij vertellen hoe ik in Windows XP pro een VNP server kan opzetten ?

heb de search al gebruikt, maar ik kom er niet uit.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Start --> Settings --> Control Panel --> New connection wizard --> Set up an advanced connection --> Accept incoming connections --> Next --> Allow virtual private connections. Geen dank.

• theezeefje
:)

dank je !!

das gelukt, en er kan nu 1 persoon per keer connecten met mijn pc.
is dat aan te passen ?
en naar mijn idee kun je dus ook files beschikbaar stellen voor andere vpn gebruikers, is dat zo ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
probleem is nog leuker geworden.

als ik op mijn eigen netwerk connect met mijn vnp server
(wat ook gelijk mijn internet gateway is) heb ik vervolgens op mijn eigen systeem (vrijwel) geen dataverkeer op internet :(

weet iemand waardoor dit komt ?

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

geen id , ik had precies het zelfde

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

Klopt is anmelijk of of (of internet/of vpn)

Weet niet precies waarom, maar heb het in de helpfile van PGP-vpn gelezen.

• theezeefje
nope, waar kan ik die vinden ?
enneh, je moet toch zo'n tunneling verbinding kunnen opzetten over TCP/IP ?
bestaande internet verbinding ?

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
weet niet of het werkt maar las zojuist ergens iets over het vinkje bij USE STANDARD GATEWAY.
Ff zoeken maar misschien is dit de hint die je nodig hebt. Weet er verder ook niets van maar hier stond dat je dan wel internet zou kunnen gebruiken.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

Klopt, je moet in je VPN remote het de volgende optie uitvinken "Standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken", deze optie staat waarschijnlijk bij je TCP/IP settings van je remote. Deze optie zorgt er namenlijk voor dat als je een ip adres opvraagd die zic niet in je locale netwerk bevind, dat hij deze dan via de VPN verbinding probeert te vinden. Waar hij vervolgens ook natuurlijk niet is. Hij moet namenlijk dat ip adres zoeken via je internet verbinding. Dus zodra je die optie dus uitvinkt, kan je gewoon weer internetten...
Pagina: 1