Coax Versterker of iets dergelijks nodig?

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb nu nieuwe radio gekocht maar hoe ik die antente(draadtje) ook plaats heb altijs beetje ruis erdoor...
nu hebben wij benden al een radio op de kabel en boven ook al 1(dus beneden zit al een splitter) en nu zou ik dus ook wel coax kabel op mijn kammer willen moet je dan een versterker beneden hebben? of kun je die het best boven doen waar de coax nog een keer gesplit word zodat ie daarna naar mij gaat?? hoe kun je dat nu het best aansluiten?

Verwijderd

maakt allemaal niet zo veel uit, ik heb een neef die een groot electronica bedrijf heeft gehad en die praatte altijd alleen maar over doorlussen ;)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
oh dus versterker heeft helemaal geen zin
code:
1
2
3
4
Komt huis binnen: -------------Beneden radio
-----------------|splitter 1    ---------------- boven radio
            -------------|Splitter 2
                      ------------------mijn radio

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Versterker kan wel degelijk nut hebben, waarom verkopen ze die dingen anders? En je moet hem dan niet aan het begin zetten, maar bv tussen de 2 verdiepingen, in het stuk van splitter 1 naar splitter 2, dat lijkt mij het meest effectief...

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
versterken heeft dus wel zin, alleen moet je de versterker dus voor de eerste aansluiting in je huis plaatsen.
Waarom? je versterkt het hele signaal op de kabel dus ook se storing.
Als je gaat doorlussen moet je het wel doen via CAI-wcd's en niet met die t-stuk troep uit de bouwmarkt.

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
en waar koop je die CAI-wcd's? we hebben nu namelijk t-stukje en TV kwali is niet zo heel erg denderend daardoor...

• makkie
bij een elektro installateur, of bij de bouwmarkt.(met die bouwmarkt troep bedoelde ik dus eigenlijk die witte T-stukjes die je altijd en overal tegenkomt).
Het allerbeste is eigenlijk nog om een HFT verdeler te plaatsen deze heeft een ingang en verschillende uitgangen waarvan de demping ongeveer is.Dan moet je elke aansluiting dus bijv. naar de meterkast brengen.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 21:41 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Versterker kan wel degelijk nut hebben, waarom verkopen ze die dingen anders? En je moet hem dan niet aan het begin zetten, maar bv tussen de 2 verdiepingen, in het stuk van splitter 1 naar splitter 2, dat lijkt mij het meest effectief...
mijn lijkt me dat niet effectief, want dan versterk je een signaal waar mogelijk al een ruis tussen zit :)
dus je versterkt de ruis, tog :?

Maar er zijn versterkers met meerdere uitgangen, als je die nou aan het begin zet kun je vanaf daar alle kabels laten lopen :)

• makkie
Een versterker heeft als het goed is 1 ingang die het signaal versterkt en aanbiedt op de uitgang, daarna gelijk op de ingang van een HFT verdeler zetten, en die uitgangen naar de CAI-wcd verbinden met coax. Als je CAI-wcd's moet gaan kopen let er dan op dat je "gewone" cai-wcd's hebt en doorreig CAI-wcd's.(prijsverschil)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
ok ik snap het nu denk ik beetje hoe ziet het er nu dan precies uit???

• makkie
Als je naar een elektra installateur gaat , en je zegt wat je van plan bent dan kunnen ze je het zo laten zien.
Bij de bouwmarkt weten ze toch niet wat je bedoelt als je over HFT verdelers gaat beginnen.EN als je die HFT verdeler gaat gebruiken dan zou ik i.i.g. nog ff wachten met die versterker, die kan je er altijd nog tussen zetten want vaak is het niet eens nodig.

• makkie
--kabelinvoer---versterker----HFT verdeler =======cai wcd's

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 21:02

JF_

Op dinsdag 22 januari 2002 21:45 schreef makkie het volgende:
versterken heeft dus wel zin, alleen moet je de versterker dus voor de eerste aansluiting in je huis plaatsen.
Waarom? je versterkt het hele signaal op de kabel dus ook se storing.
Absoluut waar. MAAR: Als je de versterker als eerste zet, en je hebt een beetje te enthousiaste versterking, dan vliegt 't signaal tegen de grenzen van die versterker aan --> clipping --> niet goed. Dus soms kan 't beter zijn om 't signaal eerst te laten verzwakken (door bijv. vlak voor de *tweede* splitter te versterken, of natuurlijk die hele splitter te vervangen door een amp met twee uitgangen).
Als je gaat doorlussen moet je het wel doen via CAI-wcd's en niet met die t-stuk troep uit de bouwmarkt.
't Is maar radio... Daar merk je dat kleine beetje verlies echt niet (tenzij 't al gigantische bagger binnenkomt). Ik heb hier twee van die goedkope t-stukkies gestacked, en prima geluid op alle drie aangesloten radio's (met resp. 2, 6 en 14 meter kabel).
TV splitsen kost flink meer moeite... Dat kostte mij een dure passieve splitter, en folie-gewikkelde coax-kabels (toch van de gamma :-) om ruisvrij beeld te krijgen.
Pagina: 1