Toon posts:

Lampje vervangen in verwisselbare schijf maar.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus voor ik de braquet inbouw even het powerlampje vervangen door een blauw ledje.

Duw braquet erin, maar:

Ik weet dus niet of dit gewoon is maar er zit dus nog geen hdd in, die krijg ik deze week, heb hem wel alvast op mijn ata controller aangesloten waar mijn ene hdd op dit moment in de computer ook op aangesloten is, dus als van de week de hdd komt dan is dat in de braquet en klaar.
Specs hieronder.

Maar wat ik raar vind is dat er dus nog geen hdd in zit maar hij wel laadt als de gewone echte hdd wel laadt.

Dus de enige hdd in de computer laadt en het braquet zie je ook laden.

Is dat normaal?????

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????????????

Sorry dat ik misschien wat vlug reply van niemand?????

Maar ik wil dat eigenlijk weten voordat ik ga pitte.

Hehe, wel pas later maar goed.

Verwijderd

Waarschijnlijk zittie gewoon op het moederbord aangesloten op de HDD-LED pinnetjes??

Dan is het wel zo logisch dat ie dan hetzelfde doet :D

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Ja, volgens mij is dat normaal, aangezien je controller het lampje laat branden...je caselight brandt waarschijnlijk ook, en dan is het logisch aangezien deze moeten laten zien of er actie is op 1 van de 4 apparaten die normaliter op je IDE controllers worden aangesproken.
Wil je dat ie onafhankelijk brand, dan moet je em aftappen van het ledje dat op de disk zelf zit, maar deze hebben ze lang niet allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan geen kwaad?

Aangezien er geen hdd inzit, maar pas later in de week als ik hem krijg.

Ps: Hdd die er nu inzit aangesloten met 1ide kabel op de ata promise controller die op het moederbord zit, en daarop zit nu ook de braquet aangesloten zonder hdd erin.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 22:23 schreef Nightbat het volgende:
Dus het kan geen kwaad?

Aangezien er geen hdd inzit, maar pas later in de week als ik hem krijg.

Ps: Hdd die er nu inzit aangesloten met 1ide kabel op de ata promise controller die op het moederbord zit, en daarop zit nu ook de braquet aangesloten zonder hdd erin.
Op zich is het wel wazig aangezien je normaal gesproken een soort van extra stekkertje op je mobo moet prikken als je zeg maar wil dat je HDD led uberhaupt functioneert... Heb je dat ook doorgelust? Zo ja> Normaal... Zo nee> dan werkt die bracket of A via het signaal dat over de IDE kabel komt en hoort dus te knipperen....

Kortom, het is normaal :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, op mijn mobo zit een gewone ide controller (duh).
En een ata bla bla controller, daarom is mijn hdd aangesloten.
Maar nu had ik een braquet en heb die erin gezet aangezien ik deze week mijn niuew hdd krijg.
Maar nu duw ik dus de pc aan en als mijn gewone hdd led knipperd knipperd de hdd led van het braquet ook.

Ps: Het braquet en de hdd zitten op 1 ide kabel.

Kun je hierwat mee?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:01 schreef Nightbat het volgende:
Nou, op mijn mobo zit een gewone ide controller (duh).
En een ata bla bla controller, daarom is mijn hdd aangesloten.
Maar nu had ik een braquet en heb die erin gezet aangezien ik deze week mijn niuew hdd krijg.
Maar nu duw ik dus de pc aan en als mijn gewone hdd led knipperd knipperd de hdd led van het braquet ook.

Ps: Het braquet en de hdd zitten op 1 ide kabel.

Kun je hierwat mee?
Like i said, probabaly werkt het braket zo dat hij op het moment dat er signaal komt door de IDE kabel gaat knipperen. Dus klaar, het hoort, zoals in bovenstaand verhaal ook verteld door mij.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het goed.

Bedankt, dan ben ik tevreden, en gerust.

Greetz.
Pagina: 1