Ik heb een nieuwe enlight kast gekocht, Na het opbouwen van het systeem zette ik hem aan, deze deed niks, Toen ik nog een keer op de knop duwde kwamen de vonken uit de voeding. Kan het zijn als ik alles op een normale manier aansluit dat dit gebeurd. Ik hoorde tijdens het bouwen wel telkens iets rammelen in de voeding.
Whahaha lol =] vast...Op dinsdag 22 januari 2002 20:55 schreef Chopper_Rob het volgende:
kaboutertjes met vuurwerk
LOL
heb je in ieder geval een rammelaar als je een kind krijgt (rammelaar modding......)
heb je in ieder geval een rammelaar als je een kind krijgt (rammelaar modding......)
Automatiseren kan je leren!
voedingen gaan ook soms stuk
<---- zie plaatje
<---- zie plaatje
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Verwijderd
Vertel eens wat voor systeem je hebt, en hoeveel watt voeding, mischien is ie te zwak. Alhoewel, bij mij branden ze gewoon door zonder vonken onder CS, is al 3x overkomen met 250W
.Met mn 400 gelukkig niet.
Als ze doorbranden gaat t hele systeem bij mij gewoon uit, en wil ie niet opstarten, of alleen een bepaalde voltage (bijv 12V) werkt nog.
Als ze doorbranden gaat t hele systeem bij mij gewoon uit, en wil ie niet opstarten, of alleen een bepaalde voltage (bijv 12V) werkt nog.
Wat wel eens bij mij is gebeurd is dat de fan gaar gaat, de voeding gaat dan nogal stinken, maar blijft wel werken en stabiel ook...misschien had ik gewoon geluk bij m'n noname voeding!
|Specs|
Rammelende voeding bij het inelkaar zetten, en niet even controleren of er een schroefje in is gevallen? Hmm....
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
of mischien dat voltage knopje aan de achterkant op 115 gezet
Heb ik een keer gedaan, en de monitor ging kapotOp woensdag 23 januari 2002 02:01 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
of mischien dat voltage knopje aan de achterkant op 115 gezet
Voor dat kwaaltje komen vaak mensen naar me toe. Meestal doet alle hardware het nog, maar soms sneuvelt de CPU, het mobo, de vidkaart etc.
Het kan een schroefje geweest zijn of zoiets. Koop gewoon een Enermax voeding. Die kun je kortsluiten wat je wilt en nog doen ze het altijd (ik spreek uit ervaring
)
Het kan een schroefje geweest zijn of zoiets. Koop gewoon een Enermax voeding. Die kun je kortsluiten wat je wilt en nog doen ze het altijd (ik spreek uit ervaring
[overbodige weetjes mode] Wanneer je overal 350V (in die buurt iig) op zet geeft een monitor overigens een enooorm leuke flits en mooie paddestoelwolkOp woensdag 23 januari 2002 09:47 schreef pc-reactive het volgende:
[..]
Heb ik een keer gedaan, en de monitor ging kapot![]()
![]()
Enne, mijn noname voeding heef tnt enorme berg kortsluitingen overleeft, waaronder 1tje waarbij er ineens rook uit mn cd-rom laatje kwam
Hmmmmm... dan weet ik al wie dat geweest is....Op dinsdag 22 januari 2002 20:55 schreef Chopper_Rob het volgende:
kaboutertjes met vuurwerk
We hebben een dwerg in de klas zitten
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Mijn Enermax (330W) is gisteren juist overledenOp woensdag 23 januari 2002 09:50 schreef DiMension het volgende:
Koop gewoon een Enermax voeding. Die kun je kortsluiten wat je wilt en nog doen ze het altijd (ik spreek uit ervaring)
Maandagavond: proppie gaat z'n devices eindelijk eens netjes rangschikken op z'n ide controllers. Al vaak genoeg gedaan, dus niks aan de hand. Netjes de stroom eraf, stekkers uit de HDD's en CD's, IDE kabeltjes in de goede volgorde aansluiten, stroom er weer op. Voeding bleef akelig stil. Na een kwartier van dubbel/triple/quadruple checken zit alles gewoon goed aangesloten, maar no go. Bij het zoeken naar de aan\uit-schakelaar per ongeluk met de zijkant van m'n duim langs de 115\230V switch komen. *PANG* zekering naar z'n mallemoer
Heb nu maar een 350W besteld voor zes tientjes (FL). Als je voeding een keer op z'n sodemieter heeft gehad heeft het geen zin meer om hem nog te fixen. Gewoon een nieuwe in huis halen.
Verwijderd
[offtopic] Online besteld die Enermax? [offtopic]
Lullig voor je, mijn voedingsfan kapte er laatst ook mee volgens mijn vriendin die toen achter de pc zat, en ze heeft dan ook niet ff het inzicht om de pc uit te zetten
(kan da kapot dan
??
) Gelukkig is mijn kast goed gekoeld, dus idle raakte de voeding niet oververhit en kon ik de fan nog vervangen voordat de zooi doorfikte. Ook een no-name btw
Lullig voor je, mijn voedingsfan kapte er laatst ook mee volgens mijn vriendin die toen achter de pc zat, en ze heeft dan ook niet ff het inzicht om de pc uit te zetten
woei! mijn baybus heeft ook al eens lopen roken, maar na een sympele draadjes-vervang operatie deed hij het weerOp woensdag 23 januari 2002 09:58 schreef FragFrog het volgende:
Enne, mijn noname voeding heef tnt enorme berg kortsluitingen overleeft, waaronder 1tje waarbij er ineens rook uit mn cd-rom laatje kwam(en de draadjes van mn bay-bus ineens geen isolatie meer hadden)
Magoed, topicstarter zal idd wel een schroefje in zn voeding gekregen hebben ofzo, misschien dat een spanningsregelaar van een heatsink is losgeraakt en te warm begon te worden, da kan natuurlijk ook nog
Verwijderd
Yup, bij www.oc-shop.nl als ik het me goed herinner.Op donderdag 31 januari 2002 17:42 schreef P4R_TgUy het volgende:
[offtopic] Online besteld die Enermax? [offtopic]
OuchLullig voor je, mijn voedingsfan kapte er laatst ook mee volgens mijn vriendin die toen achter de pc zat, en ze heeft dan ook niet ff het inzicht om de pc uit te zetten(kan da kapot dan
??
)
Ja, die dingen zijn zo slecht nog nietGelukkig is mijn kast goed gekoeld, dus idle raakte de voeding niet oververhit en kon ik de fan nog vervangen voordat de zooi doorfikte. Ook een no-name btw
Ik had die Enermax juist gekocht omdat m'n oude voeding ook een keer hetzelfde euvel vertoonde. Even iets aanpassen en daarna niet meer op willen starten. Ik had destijds ook tig keer de stroomkabels verwisseld en op een gegeven moment deed ie 't gewoon weer
Pagina: 1