Toon posts:

Cistron/eweka op een aparte lijn ¿¿HOE??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp krijg ik dus alleen cistron en eweka op een analoge lijn met linesharing...

Dat hebben ze hier dus niet in ede zoals zoveel andere dingen niet..
Maar nou hoorde ik dus dat ik via een 2e lijn het wel kan aavragen krijgen.. Nu vroeg ik mij dus af hoelang duurt dit wat kost dit hoe gaat dit????

Wie weet het of kan me ermee helpen icq 31995121

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 22 januari 2002 20:39 schreef SemT-X het volgende:
Als ik het goed begrijp krijg ik dus alleen cistron en eweka op een analoge lijn met linesharing...
De combinatie ISDN en ADSL is (nog) niet mogelijk bij BBned. Je zult dus een analoge lijn moeten hebben. Dan zijn er 2 mogelijkheden:

• Je hebt een lijn van KPN (langer dan een jaar) en linesharing is in jouw centrale mogelijk. Dan is het makkelijk: gewoon ADSL aanvragen.
• Je hebt een lijn van KPN en lineharing in jouw centrale is niet mogelijk.Oplossing: wachten tot dat wel zo is of een 2e analoge lijn aanvragen. Zie beneden.
Maar nou hoorde ik dus dat ik via een 2e lijn het wel kan aavragen krijgen.. Nu vroeg ik mij dus af hoelang duurt dit wat kost dit hoe gaat dit????

ICQ? We zijn hier op GoT. Een 2e lijn is zo geregeld, kost je alleen aanluitkosten en een jaar abonnementsgeld aan KPN.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Eweka (die bbned gebruikt) ondersteund wel ISDN :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 22 januari 2002 21:00 schreef Xof het volgende:
Eweka (die bbned gebruikt) ondersteund wel ISDN :)
Lijkt me sterk. Misschien dat ze het wel zeggen, maar ze gebruiken echt dezelfde spullen als Cistron (Cisco's), en die ondersteunen echt geen ISDN. Waarschijnlijk wordt je levering gewoon uigesteld totdat het wel ondersteund wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verhuis dus 9 februari en aangezien ik altijd mot met mijn kleine broertje heb neem ik mijn eigen inet connectie een lekkere snelle

we hebben dus niet al een jaar een phone line. pas vanaf 26 jan..

Ik moet dus gewoon nog een lijn aanvrage die opzegge direkt en tegelijkertijd alvast een cistron of eweka pakket bestellen???

en wat kost zo'n lijn ongeveer en kan het in een huurappartement.... gewoon adsl mxstream kan al wel bij ons.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 22 januari 2002 21:50 schreef SemT-X het volgende:

Ik moet dus gewoon nog een lijn aanvrage die opzegge direkt en tegelijkertijd alvast een cistron of eweka pakket bestellen???
Je kan pas een lijn bij BBned bestellen als je KPN-nummer bekend is. Moet je invullen op je aanvraagformulier.
en wat kost zo'n lijn ongeveer en kan het in een huurappartement.... gewoon adsl mxstream kan al wel bij ons.
Zie http://www.kpn.com

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op dinsdag 22 januari 2002 21:50 schreef SemT-X het volgende:
Een extra lijn kost je iets van fl. 100,- eenmalig, maar je bent verplicht om een jaarabo erbij te nemen (ook al zeg je direct op) van fl. 36,- per maand (BelBasis-abonnement). Al met al kost een extra lijn je dus een dikke 500 piek. :(

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 22 januari 2002 20:39 schreef SemT-X het volgende:

Eweka doet volgens mijn bronnen ook ISDN, maar niet via BBned, maar via BabyXL... Je kunt daar kiezen, maar dan moet je volgens mij nog steeds een aparte lijn aan laten leggen, dus dat kost je nog steeds extra €€€

Maar je kunt het via ISDN laten gaan d8 ik zo....

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 23 januari 2002 09:48 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Eweka doet volgens mijn bronnen ook ISDN, maar niet via BBned, maar via BabyXL... Je kunt daar kiezen, maar dan moet je volgens mij nog steeds een aparte lijn aan laten leggen, dus dat kost je nog steeds extra €€€

Maar je kunt het via ISDN laten gaan d8 ik zo....
Ah, op die manier. Da's ook een mogelijkheid ja. Maar BBned zal ook wel een keer met ISDN komen :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 23 januari 2002 10:29 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Da's ook een mogelijkheid ja. Maar BBned zal ook wel een keer met ISDN komen :)
Bbned / BabyXL / Energis / Cistron en alle andere ISP's met (deels) een eigen glazennetwerk hebben allemaal een probleem...

KPN rekend zo'n hoge kosten voor ISDN linesharing dat het niet meer concurrerend is... :(

En tja KPN zal KPN niet zijn als het weer aan het f^ck^n en aan het stoken is tegen de nieuwe ASP's.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Xof

Xof

Op woensdag 23 januari 2002 10:29 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ik kan alleen ADSL via BBned krijgen en ik heb Eweka gemailed of het mogelijk was om ADSL ism ISDN te kunnen hebben via BBned. Ja dat kan zeiden ze :)

• Xof

Xof

Hier is post het antwoord van het mailtje van Eweka wel even :)

--------------------------------------

Geachte ,

Wij maken gebruiken van Linesharing icm ISDN.
Op uw postcode zullen wij gebruik maken van de diensten van BBNED.

Uw centrale ( incl. linesharing ) staat op de planning voor februari om
opgeleverd te worden.

Gr.

Eweka iNternet Services

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 11:58 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Bbned / BabyXL / Energis / Cistron en alle andere ISP's met (deels) een eigen glazennetwerk hebben allemaal een probleem...

KPN rekend zo'n hoge kosten voor ISDN linesharing dat het niet meer concurrerend is... :(

En tja KPN zal KPN niet zijn als het weer aan het f^ck^n en aan het stoken is tegen de nieuwe ASP's.
De apparatuur in de centrale's is van de ASP's. Er wordt alleen een kruisdraad naar de apparatuur gelust. ISDN poort Apparatuur ASP uitvoer naar woning.

Het kruisdraadje/jumpertje wordt echt niet duurder hoor.

De investering voor deze apparatuur is gewoon vrij hoog en de ASP willen/moeten toch eerst even wat geld binnen halen om te kunnen investeren.

Probeer in je strijd tegen KPN wel een beetje objectief te blijven........
Pagina: 1