Toon posts:

Inspire 5300 vs Philips Stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil binnenkort m'n oude stereo inst. vervangen met de Creative Inspire 5300 Speakerset (5.1).. Nu heb ik een redelijk oude Philips stereo (geen advanced features) met verrot LCD display maar er komt een goed VOL geluid uit en ik kan em flink hard zetten om te genieten van de muziek...
Wel sloeberachtig, namelijk 2 boxen.

Mijn vraag: Ga ik er kwa geluid flink op vooruit als ik deze 2 boxen vervang (stero vervang dus) door deze Speakerset. Ik heb deze set nooit echt live gehoord en wil graag weten of er aardig wat DB's in zitten (zonder dat de tonen erg onzuiver worden). Ik stel me van die lowe low-budget pc-boxies voor die al gaan kraken als je ze iets harder zet... Kortom:

"Is deze set een goede vervanger voor een oude stereo (2boxen)"...???

Verwijderd

zeker en vast qua mogelijkheden...hangt dan beetje van geluidskaart af...

5300 heeft wel geen ingebouwde DD-decoder, in dat opzicht mischien beter 5700 kopen (DD+DTS), tenzy je geluidskaart hebt die DD ondersteunt zoals audigy-familie
de 5700 is ook krachtiger qua sub (30w) tegenover 18w van de 5300

als je boxen in grote ruimte zet zul je ook wel inboeten aa, kracht, in kleine omgeving is het perfect imho

Grietz

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... Heb een Audigy, dus dat moet wel goed zitten... En m'n kamer is niet al te groot en uit die kleine sattelieten komt waarschijnlijk net zoveel geluid als ordinaire simpele stereo-hifi boxen???

Weet iemand of de draden bij die boxen redelijk lang zijn, ik moet ze namelijk omleggen via m'n raamkozijn richting een plank aan de andere kant van de kamer...?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 22 januari 2002 20:36 schreef Zwaargenieten het volgende:
Wil binnenkort m'n oude stereo inst. vervangen met de Creative Inspire 5300 Speakerset (5.1).. Nu heb ik een redelijk oude Philips stereo (geen advanced features) met verrot LCD display maar er komt een goed VOL geluid uit en ik kan em flink hard zetten om te genieten van de muziek...
Wel sloeberachtig, namelijk 2 boxen.

Mijn vraag: Ga ik er kwa geluid flink op vooruit als ik deze 2 boxen vervang (stero vervang dus) door deze Speakerset. Ik heb deze set nooit echt live gehoord en wil graag weten of er aardig wat DB's in zitten (zonder dat de tonen erg onzuiver worden). Ik stel me van die lowe low-budget pc-boxies voor die al gaan kraken als je ze iets harder zet... Kortom:

"Is deze set een goede vervanger voor een oude stereo (2boxen)"...???
Ik heb ook maar twee speakers, ben ik dan ook een sloeber :+?
Ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Philips setje is, maar dikke kans dat het geen verbetering wordt met dat Inspire setje. Het beste wat jij kan doen is waarschijnlijk twee grote HiFi speakers kopen voor 600,-. Het is een klein budget, maar als je een beetje goed rondkijkt zal je er wel wat voor kunnen vinden.
Een andere optie kan zijn om de Labtec APX4620 te kopen, zit een flinke sub bij die heel wat beter is dan die van de Inspire 5300 (die op zich wel redelijk klinkt met muziek, maar niet echt veel output heeft). Of de Klipsch Promedia 2.1, voor pc speakers een erg mooi setje. Zie ook mijn review.

Verwijderd

jamaar je wilt ofwel stereo ofwel Dolby Digital...by my is de keuze snel gemaakt dan maar dat doet hier nu ni echt terzake...

wat betreft lengte van de draden:
5300 fronts = 2m
rears = 5m
center = 2m
volumecontrol = 2m

5700 zelfde verhaal

en ja in mijn opinie spelen ze hard genoeg, fronts + rears=6w rms

de 5700 is toch de betere keuze, daar doet center 21 ipv 6, en de sub 31 ipv 18

Erg leuk hebbeding zyn de cambridge soundworks 510D:
fronts + rears + center = 70w rms per stuk
Sub = 150w rms
ik heb de set alleen nog nergens te koop gevonden, ik bedoel dus zowel niet op internet als in de winkels...een prys word ook nergens vermeld, als je die vind mag je het altyd ff posten ;)

Grietz

Verwijderd

center 21 watt, leuk hoor maar de driver die er in zit is 12 watt certified...

Verwijderd

huh? op wat slaat dat nou..? niet dat ik je niet geloof ofzo... maar dat moet toch wel kunnen verholpen worden ofzo...

wat betreft de prys van de 510D-set: 442 euro exclusief tax..de site was vandaag net ge-up-date per toeval en staat nu in archief..kewl! 8-)

Verwijderd

iemand had ze uit elkaar gehaald en er zaten originele 12Watt stickers achterop.

Verwijderd

well funk that! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas moet ik ook aan m'n budget denken, aangezien ik net een nieuwe pc heb gekocht...

Maar ik denk dat vervanging door de redelijk goedkope 5300 set toch beter is, aangezien m'n stereo al zo'n 10 a 12 jaar oud is met normale 40w boxen geloof ik..... En ik zet em af en toe wat harder (3x relaxte hoorbaarheid). Joost mag weten hoeveel Db's dat is... Maar ik denk dat ik ze toch maar koop...
Pagina: 1