DivX + ondertiteling branden als VideoCD

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Ok, ik heb hier een DivX (700MB) en een file van 1 kB die als ondertiteling dient. Met SubSync kan ik prima de DivX kijken met ondertiteling, so far geen problemen..

Maar hoe kan ik nou deze DivX converteren naar MPEG1, zodat ie als VideoCD gebrand kan worden, maar dat óók de ondertiteling erbij komt :?

Zijn er bepaalde progjes die automatisch de ondertiteling erbij in converteren bijv. :?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
het moet met Virtualdub kunnen mbv een subtitle plugin, maar dat is mij ook nog niet gelukt (hij vraagt om *.ssa en ik heb *.sub ??)

• Saekerhett
Oh ja, ik zag net dat deze vraag al gesteld was (en op slot) maar ik werd niet veel wijzer uit de search (ik ben nog maar een beginner in DivX'jes branden etc :))

• Saekerhett
Op dinsdag 22 januari 2002 20:29 schreef devv05 het volgende:
het moet met Virtualdub kunnen mbv een subtitle plugin, maar dat is mij ook nog niet gelukt (hij vraagt om *.ssa en ik heb *.sub ??)
Ah, ik heb hier als subtitle een *.srt bestand.

• .GoO
niet closen plz, want ik wil dit ook graag weten en het is NIET duidelijk in de search te vinden...

• Saekerhett
Op dinsdag 22 januari 2002 20:31 schreef devv05 het volgende:
niet closen plz, want ik wil dit ook graag weten en het is NIET duidelijk in de search te vinden...
Inderdaad :)

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 18:55
Hey heb een topic gevonden DivX naar VCD
met subtitles :)

[topic=336017/1/25]

Check it out ! *D

• .GoO
..maar hoe kom ik dan aan zo'n .ssa bestand om de ondertitel te kunnen kiezen?? kan ik een .sub converteren?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ehm.. als je divx naar MPEG 1 converteert wordt het bestand dan niet groter??

• .GoO
Op woensdag 23 januari 2002 00:00 schreef Sn3akz het volgende:
Ehm.. ja dat klopt

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 23 januari 2002 00:00 schreef Sn3akz het volgende:
ja.... dus?

Sinds wanneer kunnen VCD/DVD spelers DivX spelen dan?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Tsssssss... ik kan met die nieuwe DivX codec gewoon automatisch ondertiteling rippen. Dus zeg maar zonder extra bestanden erbij.
Gebruik de nieuwe Nero om er een (S)VCD van te branden (duurde bij mij echt lang!!!!) en je bent klaar.

En dan maar hopen dat je DVD-speler (neem ik aan) VCD's ondersteund >:)

• Saekerhett
Op woensdag 23 januari 2002 01:02 schreef Pindakaas het volgende:
Tsssssss... ik kan met die nieuwe DivX codec gewoon automatisch ondertiteling rippen. Dus zeg maar zonder extra bestanden erbij.
Gebruik de nieuwe Nero om er een (S)VCD van te branden (duurde bij mij echt lang!!!!) en je bent klaar.

En dan maar hopen dat je DVD-speler (neem ik aan) VCD's ondersteund >:)
Mijn pa wil er graag eentje, dus dat komt wel goed >:)

Verwijderd

Met de plugin bij virtualdub kun je de ondertiteling erin bakken.

En met SubAdjust kun je *.sub of *.srt omzetten naar *.ssa. Hiermee kun je de framerate van je subtitle file ook aanpassen aan de framerate van je avi. Ook kun je het startmoment van de ondertiteling veranderen.

link: http://www.divx-digest.tv/software/subtitle/subadjust_156.zip

• Sn3akz
Op woensdag 23 januari 2002 00:53 schreef mpegernie het volgende:

[..]

ja.... dus?

Sinds wanneer kunnen VCD/DVD spelers DivX spelen dan?
Ja, dus??

Hij heeft een DivX van 700 MB... Dat wil hij converteren naar MPEG1 en op een VCD prakken..

Dan past dat toch lang niet meer op een CD?? Of zit ik nou scheef te denken??

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 20:22
Op vrijdag 25 januari 2002 10:26 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Ja, dus??

Hij heeft een DivX van 700 MB... Dat wil hij converteren naar MPEG1 en op een VCD prakken..

Dan past dat toch lang niet meer op een CD?? Of zit ik nou scheef te denken??
het worden er minstens twee

no comment

• .GoO
Ok ik laad met virtualdub nu die .ssa ondertitel, maar hoe laat ik m dan zien, of sla ik die divx MET ondertiteling op?? want hij leest 'm wel, maar ik zie die ondertitel verder nergens terug?

Dat SubAdjust werkt ook niet echt.. hij vraagt als een .sub als source, en wil m dan ook weer opslaan als .sub... ok als ik die convert to .ssa aanvink

• Sn3akz
Op vrijdag 25 januari 2002 11:26 schreef Martinus het volgende:

het worden er minstens twee
Owja |:(

Sorry.. heb al een tijdje geen VCD's meet beetgehad :)

• .GoO
Kickje.. wil nog steeds niet echt lukken

Ik laad met virtualdub nu die .ssa ondertitel, maar hoe laat ik m dan zien, of sla ik die divx MET ondertiteling op??

Dat SubAdjust werkt ook niet echt.. hij vraagt als een .sub als source, en wil m dan ook weer opslaan als .sub... ok als ik die convert to .ssa aanvink

Dus anyone, please??

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
Een Divx is sowieso bijna altijd hogere resolutie als vcd, maar als je een beetje kwaliteit wil houden mag er max 45 min per vcd

Verwijderd

De files die subadjust maakt zijn inderdaad *.sub, maar de layout van de files is wel goed.
Even renamen naar *.ssa en klaar.

Vervolgens filter laden in virtualdub en in fullprocessingmode voor video weer hercomprimeren.

• .GoO
Op maandag 28 januari 2002 12:19 schreef jw.oosting het volgende:
De files die subadjust maakt zijn inderdaad *.sub, maar de layout van de files is wel goed.
Even renamen naar *.ssa en klaar.

Vervolgens filter laden in virtualdub en in fullprocessingmode voor video weer hercomprimeren.
Wat is de beste manier om dit te doen, met zo min mogelijk kwaliteitsverlies, en toch dezelfde bestandsgrootte (had eerst opeens een divx van 600 mb -> 1,5 gig)?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

mno

Op zondag 27 januari 2002 14:30 schreef arjandijk het volgende:
Een Divx is sowieso bijna altijd hogere resolutie als vcd, maar als je een beetje kwaliteit wil houden mag er max 45 min per vcd
Dat klopt niet. Een VCD heeft een constante bitrate voor audio en video (224 resp. 1150). Met die bitrates gaat er gewoon zo'n 80 minuten video op 1 80 minuten CDR. Als je de bitrate verhoogt valt het niet meer binnen de VCD specs en zullen de meeste players het niet afspelen.

SVCD is een ander verhaal (VBR). Daar kun je met maximale bitrate slechts tot ongeveer 40 minuten komen. Maar een lagere bitrate ziet er ook prima uit, mits goed gecodeerd.

Gewoon rösti

Pagina: 1