Toon posts:

Bios herkent HDD, Windows XP hangt !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
K7T266pro2 MSI Moederboard
Athlon XP 1700
DDR 256 PC2100
Qunatum Fireball

Ik heb mijn HDD aangesloten op IDE1(blauw) met een kabel met blauw, grijs en zwarte connector. de zwrte heb ik op mijn HDD geplaatst en bij het opstarten wordt deze herkend door mijn BIOS.

Omdat ik windows niet geinstalleerd kreeg op dit systeem heb ik tijdelijk mijn HDD overgezet op mijn oude systeem. De installatie verliep hier direct goed.

Na overzetten van mijn HDD probeer ik nu windows op te starten maar krijg ik direct bij de benadering van mijn HDD de melding dat windows is gestopt om schade te voorkomen. Hierbij wordt ik geadviseerd om nieuwe schijven los te koppelen of nieuwe controllers te verwijderen.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om mijn Quantum Fireball goed te laten functioneren op XP???

HEEEEEEELPPPP

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Zeker weten dat je HDD niet stuk is? anders laat hem een controleren in je oude systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn HDD zonder XP wel werkend. (opstartdiskette 98)--> installatie CD-rom.. etc.

Ik kan dus wel gewoon schrijven naar de schijf en heb ook gisteren nog XP moeiteloos op mijn schijf geinstalleerd.

Dan kan het toch niet direct aan mijn schijf liggen??

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Bedoel je dat op je nieuwe PC met die HDD het wel werkt met Windows 98?

Het kan best zijn dat je HDD bad clusters bevat en dat XP daar juist wat op zet en dat hij dat dan niet meer kan lezen. EN dat Win98 daar juist niks op zet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon XP op mijn andere systeem (zelfde HDD) moeiteloos opstarten. Dus mijn HDD kan benaderd worden. Er moet iets liggen tussen de combinatie moederboard en HDD ??

Of snap ik er echt geen zak van??

Verwijderd

Begrijp ik dat je Windows XP op een oude pc geinstalleerd heb en de harddisk uit dit systeem overgezet hebt naar het nieuwe systeem? :?

En het nu gek vind dat dit niet werkt..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 22 januari 2002 20:35 schreef boger het volgende:
Ik kon XP op mijn andere systeem (zelfde HDD) moeiteloos opstarten. Dus mijn HDD kan benaderd worden. Er moet iets liggen tussen de combinatie moederboard en HDD ??

Of snap ik er echt geen zak van??
Windows gebruikt nog de 32bit stuurprogramma's van je oude hdd controler (vorige mainboard) logisch dat dit niet gaat werken met je nieuwe MB (waar een ATA100 raid controller op zit)

oplossing: hdd aansluiten op oude pc, en driver voor raidcontroller installeren, vervolgens hdd in nieuwe systeem zetten....voila! werkend!

A wise man's life is based around fuck you

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Op dinsdag 22 januari 2002 20:41 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

Windows gebruikt nog de 32bit stuurprogramma's van je oude hdd controler (vorige mainboard) logisch dat dit niet gaat werken met je nieuwe MB (waar een ATA100 raid controller op zit)

oplossing: hdd aansluiten op oude pc, en driver voor raidcontroller installeren, vervolgens hdd in nieuwe systeem zetten....voila! werkend!
Eeeeh jah nu je het zegt... daar ligt het misschien wel an! 8-) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien heel dom maar waar vindt ik zo'n driver?
Op de site van Maxtor (heeft HDD overgenomen van Quantum) kan ik deze niet vinden en ook bij MSI.com.tw zie ik deze niet 123.

Ergens een site of naam voor de driver????

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Als het goed is zitten die drivers standaard in XP.
Maar misschien is het een goed idee om toch WinXP te installen vanaf je nieuwe PC? (Leg dus eens uit waarom hij niet wil installen vanaf nieuwe PC)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn manual er op na sla, lijkt het erop dat ik geen Raid controller heb. (ik heb de K7T266pro2) met slechts 2 IDE connectoren en geen IDE3 en IDE4.

Er staat"mainboard provides PIO mode 0-4, Bus Master and Ultra DMA 33/66/100 modes.

Kan ik nu toch Raidcontrollers installeren??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 21:20 schreef Akropolis het volgende:
Als het goed is zitten die drivers standaard in XP.
Maar misschien is het een goed idee om toch WinXP te installen vanaf je nieuwe PC? (Leg dus eens uit waarom hij niet wil installen vanaf nieuwe PC)
Als ik de installatie van XP start, komt hij tot het eerste gedeelte waarbij hij de gegevens "inleest". Op moment dat hij normaal gesproken zou moeten beginnen met installeren wordt mijn scherm zwart en krijg ik een knipperend streepje.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Wat zijn je uitgebeide specs van je PC?

Verwijderd

Topicstarter
MSI K7T266pro2
Quantum fireball 40AS
DDR 256 samsung PC2100
AsusV3800
PCkast 300Watt
Athlon XP 1700

verder geen kaarten toegevoegd.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

He wat ik net tegenkom is dit, misschien werkt dit?

Verwijderd

Ik dacht dat XP gerelateerd is aan de hardware van je PC i.v.m. de registratiepolitiek van MS? Allemaal nieuwe hardware dus. XP zal het waarschijnlijk niet doen op de nieuwe PC....

Edit: Er is een BIOS update voor je bord geweest i.v.m. installatie problemen met XP. Even bij MSI kijken...
Mischien dat je probleem dan opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
site is niet benaderbaar.
Ik vraag me ook af of ik er iets aan heb omdat ik geen Raidcontroller op mijn board heb??

Verwijderd

Even naar een BIOS update kijken! Hier loopt dezelfde plank , dus ook zonder reetkontroller, met de zelfde processor en 256 MB PC 266 (PC 2100) wel op XP. De Grafischekaart is Gainward MX2. Geluidskaart Maxisound Fortissimo.
't installeren ging vlekkeloos.

Verwijderd

Topicstarter
Bios versie 3.2 staat bij mij geinstalleerd. Bij MSI staan geen updates die bijdragen. (denk ik)

Weet iemand te vertellen of ik toch op mijn board toevallig een Raidcontroller heb????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 22 januari 2002 22:13 schreef boger het volgende:
Bios versie 3.2 staat bij mij geinstalleerd. Bij MSI staan geen updates die bijdragen. (denk ik)

Weet iemand te vertellen of ik toch op mijn board toevallig een Raidcontroller heb????
geen raidcontroller dus, maar wel een ATA100 controller (met een chip die NIET door winxp wordt ondersteund) (tenminste dat is mijn assumptie)

op de cd die meegeleverd is met je mainboard staan wel de drivers voor dit ding

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op de site van MSI staat anders dat het Mobo (als het een MS 6380 v2.0 is) windowsXP gesertificeerd is. Het moet dus gewoon kunnen.

De IDE controller is als ik het goed heb begrepen geintegreerd in de VIA chipset, en voor de chipset zijn drivers voor te vinden bij MSI.

Werkt een andere windows versie wel goed op dit systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Hoewel het even geduurd even is dit probleem uiteindelijk opgelost.

Mijn moederbord was gewoon stuk. Even een nieuwe gehaald en in 1 keer draaien.
Pagina: 1